Gå til innhold

Blindtest Kondomer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd et par blind-tester på dama. En gang startet med kondom, men tok den ubemerket av underveis. En annen gang startet uten, men tok på kondom etter hvert. Begge gangene merket hun det ikke, dvs. hun merker ikke forskjell på bruk av kondom eller ikke. Vil ha svar fra kvinner: Er det flere som ikke merker forskjell, eller er dama mi "ufølsom" der nede?

Anonymkode: 31f14...2f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Har prøvd et par blind-tester på dama. En gang startet med kondom, men tok den ubemerket av underveis. En annen gang startet uten, men tok på kondom etter hvert. Begge gangene merket hun det ikke, dvs. hun merker ikke forskjell på bruk av kondom eller ikke. Vil ha svar fra kvinner: Er det flere som ikke merker forskjell, eller er dama mi "ufølsom" der nede?

De fleste merker det nok ikke. Der er nok også derfor de fleste kvinner har null empati og forståelse for at kondom fullstendig ødelegger opplevelsen for en mann. 

Anonymkode: a432e...ff3

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

De fleste merker det nok ikke. Der er nok også derfor de fleste kvinner har null empati og forståelse for at kondom fullstendig ødelegger opplevelsen for en mann. 

Å du for at sex uten har gigantiske konsekvenser for kvinnen. 

Jeg merker forskjell, men er ikke glad i pikk så sikkert derfor. 

Anonymkode: 849c1...89d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt riktig. Samme inntrykk har jeg.

Skrevet

Burde kanskje vert gjort en blindtest blant flere menn også. Er ikke så overbevist om at alle hadde kjent forskjell? Når en mann sier han hadde nydelig sex på et ons hvor det ble brukt kondom, kan det ikke være så ille som man skal ha det til.

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Burde kanskje vert gjort en blindtest blant flere menn også. Er ikke så overbevist om at alle hadde kjent forskjell? Når en mann sier han hadde nydelig sex på et ons hvor det ble brukt kondom, kan det ikke være så ille som man skal ha det til.

Altså bare, nei glem det. Det nytter ikke. Ta på deg en stram latekshanske og se om du kjenner du har den på. Klø deg så i øyet eller nesen, se om du merker det. 

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Altså bare, nei glem det. Det nytter ikke. Ta på deg en stram latekshanske og se om du kjenner du har den på. Klø deg så i øyet eller nesen, se om du merker det. 

Jeg syns reaksjonene fra en del menn virker i overkant dramatiske. Flere ville nærmest heller rulla pikken i piggtråd enn å ta på et kondom... og det syns jeg høres litt vel mye ut som tastaturkrigere på internett. Det virker også og som om flesteparten er større nedentil enn gjennomsnittet, hvilket setter matematikken i et underlig lys.

Det er helt greit at man synes sex uten kondom er bedre, og det er jeg 100% enig i, men sååååå ille er det ikke. Og om standardkondomene på Rema ikke passer bra, så finnes det massevis av typer man kan bestille via internett.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg kjenner definitivt forskjell med/uten kondom. Vi har egentlig kun brukt kondom ifb renselse etter fødsel, men har jo testet for "gøy" en gang i blant, men den havner fort i søpla 😄 han kjenner lite med kondom og for meg blir det "lugget" og sjurt, ekkel lukt. Skulle vi brukt kondom så kunne jeg heller ikke ha fått kjent det beste, nemlig den varme spruten inni meg ❤️ digger å kjenne varmen og at det blir vått i meg når han kommer inni meg når vi kliner 😍

Anonymkode: 7bdea...003

Skrevet

Tydeligvis stor variasjon her, men veldig viktig å prøve seg frem til riktig merke/størrelse. Tror mange hadde blitt overasket over hvor mye det er å hente her, det erfarte vi. Så minimal forskjell med/uten for oss. Men stor forbedring for hun som slipper å bruke hormoner👍

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.1.2024 den 15.12):

Blir dårlig samenligning synes jeg. Veldig stor forskjell på en latex hanske og et kondom. Hansken er mye tykkere og gir en helt annen følelse. Kondom er ultratynn i forhold. Men når det er sagt.. Jeg synes det er  forskjell på med og uten kondom, men ikke verre enn at jeg aksepterer bruk av kondom fordi kona ønsker det. Hender vi begynner uten, men avslutter alltid med fordi hun ikke liker «sølet» 😉

• Liker 1
Skrevet

Hmmm, det husker jeg faktisk ikke, over 20 år siden sist jeg ble pult med kondom. Men kjente at jeg ble litt nysgjerrig så skal høre med mannen om vi kan prøve en gang, bare for moro skyld. 

Om han blir med på det så  skal jeg si ifra om jeg merker noen forskjell 👍

Evt tips til type kondom?

Anonymkode: 6085c...0a0

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hmmm, det husker jeg faktisk ikke, over 20 år siden sist jeg ble pult med kondom. Men kjente at jeg ble litt nysgjerrig så skal høre med mannen om vi kan prøve en gang, bare for moro skyld. 

Om han blir med på det så  skal jeg si ifra om jeg merker noen forskjell 👍

Evt tips til type kondom?

Anonymkode: 6085c...0a0

👍 For deg som kvinne tror jeg ikke type kondom spiller så stor rolle. For mannen er det ofte en Thin i en eller annen variant som gjelder. Men artig å få høre hva du synes!

Skrevet

Var veldig få kvinner som ville svare her. Er dere ikke så opptatt av kondomer?

Skrevet

Merker ikke forskjell fysisk, nei. Mentalt gjør det en forskjell likevel.

Er jo ikke så følsom akkurat på skjedeveggen. Merker ikke noe til tampong eller tampong-tråden, f.eks. annet enn akkurat når den settes inn/tas ut.

K45

Anonymkode: 54602...c1c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Merker ikke forskjell fysisk, nei. Mentalt gjør det en forskjell likevel.

Er jo ikke så følsom akkurat på skjedeveggen. Merker ikke noe til tampong eller tampong-tråden, f.eks. annet enn akkurat når den settes inn/tas ut.

K45

Anonymkode: 54602...c1c

Mentalt? Ville jo tro dette var positivt, var det slik du mente? (slippe hormoner, sykdommer, søl osv).

Skrevet
Geojak skrev (19 timer siden):

Blir dårlig samenligning synes jeg. Veldig stor forskjell på en latex hanske og et kondom. Hansken er mye tykkere og gir en helt annen følelse. Kondom er ultratynn i forhold. Men når det er sagt.. Jeg synes det er  forskjell på med og uten kondom, men ikke verre enn at jeg aksepterer bruk av kondom fordi kona ønsker det. Hender vi begynner uten, men avslutter alltid med fordi hun ikke liker «sølet» 😉

jeg står heller over penetrerings sex, enn å ha sex med kondom. 

Pikken er ekstremt følsom, og jeg må knulla dama i filler for å få følelse av sex. Eksemplet hånd og latex hanske ler jeg av. Pikken min er superfølsom. Mye mer enn en hånd. kommer bare jeg stryker på den..

Er sterilisert, så barn blir det ikke.

Ligger heller ikke rundt og har aldri hatt kjønnsykdom. 

Anonymkode: 1d748...9b6

Skrevet

Jeg har ikke brukt kondom på over ti år, men i går fant jeg ut at jeg ville teste det, da jeg tok dama analt. Hun merket godt at det ble glattere, sa hun. Jeg merket til min forbauselse lite til den, og kom ganske lett. Jeg har en følelsesløs penis, så det er ingen selvfølge. 

Ved analsex er det jo superpraktisk, å bare dra den av, og fortsette vaginalt eller oralt. 

Anonymkode: 54b0d...d15

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.1.2024 den 14.37):

Ta på latexhansker og vask hendende i varmt vann og såpe. Prøv det samme uten, og se om du merker forskjell.

Anonymkode: 27ec3...ef3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.1.2024 den 14.37):

Tydelig at du ikke har penis ihvertfall 😅

Anonymkode: a0c52...cdb

Skrevet

For meg som har den på merker jeg mest om den passer eller ikke. RFSU-standard passer ikke, den er direkte ubehaglig å ha på. Om jeg bytter merke til durex går alt så meget bedre(4mm videre, tror jeg). Penetrering er fortsatt ikke like digg som når den er naken men i det minste ikke ubehaglig.

Dama merker godt forskjell på med og uten. De glatte/tynne er helt uinteressante, da merker hun meg nesten ikke. Vanlige går greit, mens de med nupper/riller er favoritten. Uansett hvilken type det er føler hun seg tørr når vi har holdt på en liten stund og det skjer aldri uten. Kanskje glidemiddelet passer dårlig til hennes vagina og vaskes bort?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...