Amossa Skrevet 20. januar 2024 #21 Skrevet 20. januar 2024 Topsi skrev (1 time siden): Samtidig er turistnæringen med massive inntekter en av grunnene til at Tyrkia har penger til alle krigene og overgrepene sine Jeg er redd noen kan tro på deg. Alle krigene? Tyrkia er med i NATO, og deltok som medlemsland i Kosovokrigen (1998-1999) og i borgerkrigen i Libya (2011). Før dette deltok Tyrkia i Koreakrigen, på samme side som USA, Storbritannia, Hellas, Frankrike og Nederland. Den tyrkiske frigjøringskrigen (1919-1923) er avsluttet, og fredsavtale inngått. Denne handlet om grenser og områder. Hvilke overgrep sikter du til? Jeg synes det er for lettvint å bare kaste ut påstander som du aldri har kildehenvisning til. 2
Topsi Skrevet 20. januar 2024 #22 Skrevet 20. januar 2024 Amossa skrev (Akkurat nå): Jeg er redd noen kan tro på deg. Alle krigene? Tyrkia er med i NATO, og deltok som medlemsland i Kosovokrigen (1998-1999) og i borgerkrigen i Libya (2011). Før dette deltok Tyrkia i Koreakrigen, på samme side som USA, Storbritannia, Hellas, Frankrike og Nederland. Den tyrkiske frigjøringskrigen (1919-1923) er avsluttet, og fredsavtale inngått. Denne handlet om grenser og områder. Hvilke overgrep sikter du til? Jeg synes det er for lettvint å bare kaste ut påstander som du aldri har kildehenvisning til. Senest idag https://npasyria.com/en/110323/ Og her https://www.genocidewatch.com/single-post/2020/04/20/afrin-syria-kurdish-population-more-than-halved-since-2018-turkish-invasion https://nlka.net/eng/five-years-of-hell-evil-turkish-occupied-afrin/ https://missingafrinwomen.org/ At de er i FN og NATO er totalt irrelevant, men som sagt, vår diskusjon er en avsporing av ts tema, ha en fin kveld 1
Amossa Skrevet 20. januar 2024 #23 Skrevet 20. januar 2024 Topsi skrev (15 minutter siden): Jeg støtter ikke terrorisme, Tyrkia gjør. Enkelt og greit. De støtter terrorister I Syria, de støtter Hamas etc, og de fordømmer Israel for det de selv gjør. Tyrkia er patetisk,.hyklersk og rasistisk. Men, det er ikke trådens tema, så jeg avslutter der, vi har avspore nok Da har jeg oppnådd det jeg ville. Plutselig ville du ikke trekke andre land, f.eks. Israel inn i temaet folkemord, etnisk fordrivelse, okkupasjon og fratatt menneskerettigheter. Dobbeltmoral kalles det. 1
Queen94 Skrevet 20. januar 2024 #24 Skrevet 20. januar 2024 Trygt ja, var på familieferie nå i høst. Kjempe koselig og trygt. 2
Topsi Skrevet 20. januar 2024 #25 Skrevet 20. januar 2024 (endret) Amossa skrev (2 minutter siden): Da har jeg oppnådd det jeg ville. Plutselig ville du ikke trekke andre land, f.eks. Israel inn i temaet folkemord, etnisk fordrivelse, okkupasjon og fratatt menneskerettigheter. Dobbeltmoral kalles det. Jeg ville unngå å avspore med israel-debatt, dette handler om Tyrkia, istael kan vi diskutere i de relevante trådene Endret 20. januar 2024 av Topsi
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #26 Skrevet 20. januar 2024 Topsi skrev (1 time siden): Samtidig er turistnæringen med massive inntekter en av grunnene til at Tyrkia har penger til alle krigene og overgrepene sine Hvor kriger Tyrkia? Anonymkode: 9a169...8e7 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #27 Skrevet 20. januar 2024 Det er ingen steder med mye islam som er trygt. Anonymkode: 02fac...8d5 1 4
Amossa Skrevet 20. januar 2024 #28 Skrevet 20. januar 2024 Topsi skrev (Akkurat nå): Jeg ville unngå å avspore med israel-debatt, dette handler om Tyrkia Jeg har merket meg at hver gang Tyrkia nevnes som reisemål, så hopper noen "politikere" fram og fraråder på moralsk grunnlag. Tenkte det var på høy tid å si deg og dere i mot. Man kan si mangt og mye om mange lands styresett. Etter valget av Erdogan i 2014 har Tyrkia klart gått i en mer autoritær retning. Men slik er det da virkelig i mange andre land også, og jeg ser ingen som advarer mot å reise dit på ferie? Jeg kan nevne Polen, Ungarn, USA, Israel m. flere. 3
Topsi Skrevet 20. januar 2024 #29 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor kriger Tyrkia? Anonymkode: 9a169...8e7 De okkuperer deler av Kypros, Irak og syria. Og de driver med aktive angrep mot sivil infrastruktur, særlig i Syria, som jeg har linket til, der de også har brukt hvitt fosfor mot sivile områder https://foreignpolicy.com/2019/10/17/turkish-proxies-chemical-weapons-syria-kurds/ Men, jeg vil tilbake til trådens tema. Tyrkia er ikke trygt heller, det har vært flere IS-angrep mot sivile mål, og ikke minst er dey stor risiko for å bli plukket opp av tyrkiske myndigheter hvis du har kritisert Tyrkia på noe som helst tidspunkt på sosiale medier https://www.theguardian.com/world/2016/apr/24/dutch-journalist-ebru-umar-arrested-in-turkey-for-criticising-erdogan
Stina234 Skrevet 21. januar 2024 #30 Skrevet 21. januar 2024 Et håpløst spørsmål. Ja safe i typiske feriemålene og innestengte resortene som de fleste reiser til men du skal ikke lang ut før risikoen øker. Hadde uansett ikke reist til Tyrkia, støtte Erdogan med å bruke mine feriepenger der, nei takk. 2 2
Bigote Skrevet 21. januar 2024 #31 Skrevet 21. januar 2024 9 hours ago, Stina234 said: Et håpløst spørsmål. Ja safe i typiske feriemålene og innestengte resortene som de fleste reiser til men du skal ikke lang ut før risikoen øker. Har du noen gang vært i Tyrkia eller baseres disse påstandene på generaliseringer? 2
Perelandra Skrevet 21. januar 2024 #32 Skrevet 21. januar 2024 Tråden er ryddet for latterliggjøring Perelandra, mod.
Stina234 Skrevet 21. januar 2024 #33 Skrevet 21. januar 2024 (endret) Bigote skrev (5 timer siden): Har du noen gang vært i Tyrkia eller baseres disse påstandene på generaliseringer? Ja, har vært i Tyrkia flere ganger Endret 21. januar 2024 av Stina234
Bigote Skrevet 21. januar 2024 #34 Skrevet 21. januar 2024 (endret) 5 hours ago, Stina234 said: Ja, har vært i Tyrkia flere ganger Jeg er mer nysgjerrig hvordan i all verden du sitter med intrykket av at risken er så mye høyere utenfor feriestedene. Dette er helt feil i forhold til realiteten. (Med mindre du drar til steder med stor andel flyktninger) Skal du pisse på tyrkernes kultur får du iallefall begrunne det ordentlig i stedet for å beskylde TS for å stille et håpløst spørsmål. Dette blir i overkant av sløvt og arrogant. Endret 21. januar 2024 av Bigote 1 1
Stina234 Skrevet 21. januar 2024 #35 Skrevet 21. januar 2024 Bigote skrev (14 minutter siden): Jeg er mer nysgjerrig hvordan i all verden du sitter med intrykket av at risken er så mye høyere utenfor feriestedene. Dette er helt feil i forhold til realiteten. (Med mindre du drar til steder med stor andel flyktninger) Skal du pisse på tyrkernes kultur får du iallefall begrunne det ordentlig i stedet for å beskylde TS for å stille et håpløst spørsmål. Dette blir i overkant av sløvt og arrogant. Din uforskammede tone er arrogant. Hvorfor legge seg til en slik kommunikasjonsform? Tyrkia forandrer seg på linje med de fleste andre land. Koranbrenningen i vestlige land har ikke akkurat hjulpet. Man skal være forsiktig når man drar østover i landet mot grensen til Syria er det øket risiko for kidnappinger. Erdogan har definert Kurdere som en terrorgruppe, dette har øket risikoen for konflikter og terror. De vanlige feriebyene so Alanya, Istanbul etc. er ok, kun kriminalitet som man finner i de fleste byer av litt størrelse. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #36 Skrevet 22. januar 2024 Man støtter ikke Erodan og folkemord dersom man drar på ferie til Tyrika. 😂 For en logisk kortslutning! Anonymkode: b8fac...6b5 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #37 Skrevet 22. januar 2024 Var i Obagöl, Alanya i fjor sommer. Trygt som da jeg var der i 2014 og 2011. Også vært i Istanbul i 2017. Anonymkode: 8dcb8...a1f 1
Bigote Skrevet 22. januar 2024 #38 Skrevet 22. januar 2024 18 hours ago, Stina234 said: Din uforskammede tone er arrogant. Hvorfor legge seg til en slik kommunikasjonsform? On 1/20/2024 at 7:25 PM, Stina234 said: Et håpløst spørsmål. Er litt usikker på om du er den rette personen til å kritisere noen på kommunikasjonsformen Mtp. på at det har blitt en diskusjon i tråden er spørsmålet langt i fra håpløs.. Ellers går det ikke an å diskutere noe rundt det andre du skriver siden det er blottet for kilder og kontekst som forklarer i hvilken grad dette påvirker turister. 1
Topsi Skrevet 22. januar 2024 #39 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Man støtter ikke Erodan og folkemord dersom man drar på ferie til Tyrika. 😂 For en logisk kortslutning! Anonymkode: b8fac...6b5 Man bidrar til den tyrkiske økonomien dermed erdogans angrepskriger 1 1
Bigote Skrevet 22. januar 2024 #40 Skrevet 22. januar 2024 6 hours ago, Topsi said: Man bidrar til den tyrkiske økonomien dermed erdogans angrepskriger Vil du si at du aktivt har støttet opp krigene USA har deltatt i de siste 25 årene ved å konsumere amerikanske varer? Hva med regimet til Kina og alt det du bruker som er produsert der? Verden er virkelig ikke så svart/hvitt som enkelte her tror, og jeg tror enkelte ville bli sjokkert over hvor mye vi ignorant "støtter" hvis vi gravde litt i forbruket vårt Moralistene er som regel de mest ignorante. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå