AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #1 Skrevet 20. januar 2024 Vurderer en tur til Alanya i august. Badeferie med barn på 6 og 9 år. Med alle uroligheter i verden og ikke alt for langt unna: er det trygt å reise til Tyrkia nå? Anonymkode: 1ec18...c0f
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #2 Skrevet 20. januar 2024 Det er relativt trygt i Tyrkia. Du bør heller spørre deg om du har lyst å støtte et slikt regime med dine penger? Jeg ville valgt ett annet land av ideologiske grunner. Anonymkode: 75e72...325 10 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #3 Skrevet 20. januar 2024 Hvorfor i alle dager støtter du Erdogan og folkemord? Anonymkode: 571c6...b0d 4 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #4 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er relativt trygt i Tyrkia. Du bør heller spørre deg om du har lyst å støtte et slikt regime med dine penger? Jeg ville valgt ett annet land av ideologiske grunner. Anonymkode: 75e72...325 For all del, jeg synes Tyrkia fortjener bedre enn Erdoğan, men så fæl er han ikke at jeg dropper å reise til Tyrkia på grunn av han alene. Nå drar jeg ikke til Tyrkia på badeferie, men Istanbul er en av mine favorittbyer i hele verden og det er jo ikke Erdoğan spesielt populær. Er uansett ikke han jeg drar for å besøke. Anonymkode: b9b39...cc9 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #5 Skrevet 20. januar 2024 Så lenge du ikke har langt blondt hår så lar nok de tyrkiske mennene deg gå i fred Anonymkode: 712ca...38c
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #6 Skrevet 20. januar 2024 Personlig ikke et sted jeg ville besøkt igjen, og ihvertfall ikke i disse tider. Var der på 90-tallet som ung jente. Anonymkode: 0d376...7a8 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #7 Skrevet 20. januar 2024 Jeg var i Tyrkia første gang i fjor, og det var helt topp. Vi traff flere hyggelige tyrkere, og interessant nok var de fleste av dem også helt oppgitt over Erdogan, og fryktelig glade i Ataturk. Vi skal tilbake til sommeren, jeg vil gjerne støtte tyrkerne, selv om Erdogan er en slask. Vi et vel voksne folk med en tenåring, bare så det er sagt. Anonymkode: 061f3...673 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #8 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg var i Tyrkia første gang i fjor, og det var helt topp. Vi traff flere hyggelige tyrkere, og interessant nok var de fleste av dem også helt oppgitt over Erdogan, og fryktelig glade i Ataturk. Vi skal tilbake til sommeren, jeg vil gjerne støtte tyrkerne, selv om Erdogan er en slask. Vi et vel voksne folk med en tenåring, bare så det er sagt. Anonymkode: 061f3...673 Du støtter ikke tyrkerene, men regimet ved å reise dit. Så naive bør ingen være. Anonymkode: 75257...dbe 6 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #9 Skrevet 20. januar 2024 Tyrkia er nydelig og trygt. Aldri opplevd noe ubehagelig der, hverken på bade- eller storbyferie. Anonymkode: 9a169...8e7 6
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #10 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Du støtter ikke tyrkerene, men regimet ved å reise dit. Så naive bør ingen være. Anonymkode: 75257...dbe Det er feil. Ved å handle og spise lokalt, støtter man lokale folk. Anonymkode: 061f3...673 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #11 Skrevet 20. januar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Så lenge du ikke har langt blondt hår så lar nok de tyrkiske mennene deg gå i fred Anonymkode: 712ca...38c Nei, det gjør de ikke 😭 Anonymkode: a12e4...5f5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #12 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er feil. Ved å handle og spise lokalt, støtter man lokale folk. Anonymkode: 061f3...673 Disse skatter også, så nei. Anonymkode: 75257...dbe 4 1
Bigote Skrevet 20. januar 2024 #13 Skrevet 20. januar 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Disse skatter også, så nei. Anonymkode: 75257...dbe Så du tenker at arbeiderklassen som lever av turistnæringen skal gå enda fattigere pga. Erdogan? Det er da f*** meg ikke disses feil at de er tvunget til å leve under dette korrupte regimet. Det å automatisk tro at å støtte opp lokalnæringer er synonymt med å støtte Erdogan er ignorant fordi det vitner om manglende evne til å se det store bildet og hvordan ting fungerer i praksis. 3
Topsi Skrevet 20. januar 2024 #14 Skrevet 20. januar 2024 Bigote skrev (7 minutter siden): Så du tenker at arbeiderklassen som lever av turistnæringen skal gå enda fattigere pga. Erdogan? Det er da f*** meg ikke disses feil at de er tvunget til å leve under dette korrupte regimet. Det å automatisk tro at å støtte opp lokalnæringer er synonymt med å støtte Erdogan er ignorant fordi det vitner om manglende evne til å se det store bildet og hvordan ting fungerer i praksis. Samtidig er turistnæringen med massive inntekter en av grunnene til at Tyrkia har penger til alle krigene og overgrepene sine 1 2
Amossa Skrevet 20. januar 2024 #15 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er relativt trygt i Tyrkia. Du bør heller spørre deg om du har lyst å støtte et slikt regime med dine penger? Jeg ville valgt ett annet land av ideologiske grunner. Anonymkode: 75e72...325 Tyrkia sitter i FN, NATO, WHO og i Europarådet. Landet står ikke på noen lands terrorliste, har lite kriminalitet, demokratiske valg og vårt eget UDI har ingen merkander til nordmenn som vil besøke Tyrkia. Hva mener du med "et slikt regime"? Er du kanskje kristen og har problemer med andre religioner? 2
Amossa Skrevet 20. januar 2024 #16 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvorfor i alle dager støtter du Erdogan og folkemord? Anonymkode: 571c6...b0d Tyrkia har aldri vedkjent seg folkemordet på armenerne. De fleste land, deriblant Norge, har ikke offisielt karakterisert det som skjedde som folkemord. Stadig flere har gjort det de siste årene, bl.a. Russland og Tyskland. Tyrkia benekter ikke hendelsene som førte til at så mange osmanske armenere døde, men har konsekvent nektet å anerkjenne at det var et folkemord og mener at antallet døde er overdrevet. Tyrkia anslår at 400 000 omkom, mens Armenia hevder at tallet var 1,5 millioner. Internasjonalt er det uenighet blant forskere. Kilde: https://no.wikipedia.org/wiki/Folkemordet_på_armenerne 1
Amossa Skrevet 20. januar 2024 #17 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Så lenge du ikke har langt blondt hår så lar nok de tyrkiske mennene deg gå i fred Anonymkode: 712ca...38c Har du vært i Tyrkia? Jeg har langt blondt hår, og har vært i land som Hellas, Spania, Italia og Tyrkia siden jeg var litt over 20. Faktisk skapte jeg og ei venninne trafikkork i en by i Italia da vi skulle gå over gata. Mennene der var svært pågående og masete. De lærte at det ikke var så lurt etter hvert. Så også med tyrkiske menn. De lærer etter hvert.
Topsi Skrevet 20. januar 2024 #18 Skrevet 20. januar 2024 (endret) Amossa skrev (1 time siden): Tyrkia sitter i FN, NATO, WHO og i Europarådet. Landet står ikke på noen lands terrorliste, har lite kriminalitet, demokratiske valg og vårt eget UDI har ingen merkander til nordmenn som vil besøke Tyrkia. Hva mener du med "et slikt regime"? Er du kanskje kristen og har problemer med andre religioner? Jeg for min del har problemer med land som støtter terrorisme og etnisk fordriver mennesker og etnisitet, fengsler opposisjonelle og fratar en stor minoritet alle mulige måter å påvirke på, samtidig som de selv later som de er bedre og kritiserer f eks Israel for det de selv gjør Blokade Bombing av vann og elektrisitetsforsynkng https://npasyria.com/en/110323/ Okkupasjon Etnisk rensing Men det er nå bare meg. Ofrene er forøvrig muslimer Endret 20. januar 2024 av Topsi 1 1
Amossa Skrevet 20. januar 2024 #19 Skrevet 20. januar 2024 Topsi skrev (1 minutt siden): Jeg for min del har problemer med land som støtter terrorisme og etnisk fordriver mennesker og etnisitet, fengsler opposisjonelle og fratar en stor minoritet alle mulige måter å påvirke på, samtidig som de selv later som de er bedre og kritiserer f eks Israel for det de selv gjør Blokade Bombing av vann og elektrisitetsforsynkng Okkupasjon Etnisk rensing Men det er nå bare meg. Ofrene er forøvrig muslimer Hvilke land støtter terrorisme, etnisk fordriver, fengsler osv.? Mener bestemt å ha sett nettopp deg argumentere voldsomt for israelernes kamp mot palestinerne på en annen side her på KG. Hvordan begrunner du det? 1
Topsi Skrevet 20. januar 2024 #20 Skrevet 20. januar 2024 (endret) Amossa skrev (5 minutter siden): Hvilke land støtter terrorisme, etnisk fordriver, fengsler osv.? Mener bestemt å ha sett nettopp deg argumentere voldsomt for israelernes kamp mot palestinerne på en annen side her på KG. Hvordan begrunner du det? Jeg støtter ikke terrorisme, Tyrkia gjør. Enkelt og greit. De støtter terrorister I Syria, de støtter Hamas etc, og de fordømmer Israel for det de selv gjør. Tyrkia er patetisk,.hyklersk og rasistisk. Men, det er ikke trådens tema, så jeg avslutter der, vi har avspore nok Endret 20. januar 2024 av Topsi 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå