AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #1 Del Skrevet 20. januar 2024 Jeg har en 10 uker mellomstor valp som bæsjer hver natt. De to siste nettene har hun forsøkt å si ifra, men ikke alltid jeg har rukket å få på meg klærne for å få henne ut. Hun må nok skjønne å si ifra før det er krise. Jeg har til nå latt henne spise helt opp mot sengetid. Bør jeg ta vekk maten feks kl 18 for at hun kanskje får bæsjet fra seg på kvelden? Siden hun fort kan bæsje to ganger per natt så kommer det ikke alltid bæsj på dagen. Hun tisser også. Jeg er ute med henne to ganger hver natt. Likevel blir det masse uhell. Tidligere valper har trengt å komme ut en gang per natt, men kun for å tisse. Nå er det både tiss og bæsj to ganger om natten. Anonymkode: 6427c...989 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 20. januar 2024 #2 Del Skrevet 20. januar 2024 Hun er bare 10 uker, det går seg til. Valper er forskjellige, men det de har til felles er at de aller fleste blir husrene når de er fysisk og mentalt modne for det, så lenge de lærer seg at det finnes et "ute". En så liten valp bør ha 4-5 faste måltider. Siste måltid trenger ikke være helt opp leggetid og ene måltidet kan gjerne brukes som godbiter i trening og godbitsøk i stedet for. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #3 Del Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg har en 10 uker mellomstor valp som bæsjer hver natt. De to siste nettene har hun forsøkt å si ifra, men ikke alltid jeg har rukket å få på meg klærne for å få henne ut. Hun må nok skjønne å si ifra før det er krise. Jeg har til nå latt henne spise helt opp mot sengetid. Bør jeg ta vekk maten feks kl 18 for at hun kanskje får bæsjet fra seg på kvelden? Siden hun fort kan bæsje to ganger per natt så kommer det ikke alltid bæsj på dagen. Hun tisser også. Jeg er ute med henne to ganger hver natt. Likevel blir det masse uhell. Tidligere valper har trengt å komme ut en gang per natt, men kun for å tisse. Nå er det både tiss og bæsj to ganger om natten. Anonymkode: 6427c...989 Tja, det er vel sånn babyer gjør. Anonymkode: 7ba42...494 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #4 Del Skrevet 20. januar 2024 Tabris skrev (1 time siden): Hun er bare 10 uker, det går seg til. Valper er forskjellige, men det de har til felles er at de aller fleste blir husrene når de er fysisk og mentalt modne for det, så lenge de lærer seg at det finnes et "ute". En så liten valp bør ha 4-5 faste måltider. Siste måltid trenger ikke være helt opp leggetid og ene måltidet kan gjerne brukes som godbiter i trening og godbitsøk i stedet for. Ja håper det går seg til. Hun spiser ikke nok til at jeg får gitt henne så mange måltider. Hun småspiser bare gjennom dagen. Har tenkt på å ta skålen opp mellom hvert måltid for å motivere henne til å spise mer på én gang. Anonymkode: 6427c...989 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 20. januar 2024 #5 Del Skrevet 20. januar 2024 33 minutter siden, AnonymBruker said: Ja håper det går seg til. Hun spiser ikke nok til at jeg får gitt henne så mange måltider. Hun småspiser bare gjennom dagen. Har tenkt på å ta skålen opp mellom hvert måltid for å motivere henne til å spise mer på én gang. Anonymkode: 6427c...989 Ja, vil absolutt anbefale å ha faste måltider i stedet for mat tilgjengelig hele tiden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #6 Del Skrevet 20. januar 2024 Tabris skrev (2 minutter siden): Ja, vil absolutt anbefale å ha faste måltider i stedet for mat tilgjengelig hele tiden. Da prøver jeg på det. Kanskje hun får mer regelmessig fordøyelse også da. Anonymkode: 6427c...989 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #7 Del Skrevet 20. januar 2024 Sov i pysj. Med det minste pip er det bare å løfte henne opp, stige i støvlene og ta henne ut. Anonymkode: b63c2...71a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #8 Del Skrevet 20. januar 2024 Da valpen her vekket meg for å bæsje midt på natta sa vet at siste måltid burde være kl 18. Det funket, det ble slutt på nattlige bæsjeturer. Anonymkode: dc3ce...dfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #9 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Sov i pysj. Med det minste pip er det bare å løfte henne opp, stige i støvlene og ta henne ut. Anonymkode: b63c2...71a Ja det går jo, men må ha på jakke og lue også for er jo så kaldt ute. Men i natt var jeg rask nok og det ble derfor ingen uhell i buret. Hun varslet meg begge gangene. AnonymBruker skrev (15 timer siden): Da valpen her vekket meg for å bæsje midt på natta sa vet at siste måltid burde være kl 18. Det funket, det ble slutt på nattlige bæsjeturer. Anonymkode: dc3ce...dfc Okei. Det høres jo lurt ut. Anonymkode: 6427c...989 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå