Gå til innhold

Narsisistiske trekk, psykisk vold.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har levd med en mann i 19 år nå.  Jeg har hele tiden  tenkt at jeg nok fortjener å kjenne meg dårlig / bli behandlet slik jeg blir. Fordi det forteller han meg og får meg til å føle... jeg er så langt nede nå. Jeg orker ikke skrive en lang tekst ang. hva han gjør. Jeg ligger i sengen og er blitt helt satt ut av spill..  jeg er fortsatt usikker på om det bare er meg det er noe galt med. Kan dere som orker og som har vært i en forhold med psykisk vold (evt en mann/ dame med narsisistike trekk) forteller litt om hvordan de oppførte seg mot dere? Jeg trenger å kjenne noe igjen.. finnes det likhetstrekk? Jeg orker ikke dette lengre..  men sliter med å dra.

Anonymkode: 5d6db...f41

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så du flytter ansvaret videre på oss her og forventer at vi skal fortelle deg hvordan det ligger an og hva du skal gjøre? Nei. Grunnen til at du har sittet stuck 19år er nettopp dette, at du lar ham fortelle deg hvem du er, hva du skal føle, hva du skal tenke, alt. 

Du kan ikke bare ligge der og forvente at andre skal ta avgjørelser og bestemme. DU MÅ?

DU MÅ TA VALG, SETTE GRENSER, BESTEMME, FORTELLE DEG SELV HVA SOM ER RETT OG FEIL! KOM IGJEN FOR FAEN!

ps jeg har vært der selv. Å ta ansvar for meg selv og mine følelser, behov og valg var tøft, men nå skal ingen fortelle meg hvem jeg er eller hva jeg føler mer! Fuck dem!

KOOOOOOOOOM DEG OPP AV SENGA OG START Å TA VALGENE I LIVET DITT!

Anonymkode: 4833b...862

• Nyttig 4
Skrevet

Langer han ut mot deg helt plutselig? Sånn ut av det blå? Det kan både være verbalt og fysisk. Sånne overraskende stikk og handlinger. Litt som en katt som først sitter rolig, men så slår poten med klørne ute og treffer deg i det du passerer.

Jeg levde ei kort stund med en som braut av seg fæle ting sånn i forbifarta, alt til fra hvem som sugde han på vei hjem til fornedrende omtale av utseendet mitt. Han skadet kroppen min og. Sånn tilfeldigvis. Fordi jeg gjorde motstand.

Det var tungt, men nødvendig for meg å ta grep og avslutte. Det gikk heldigvis bra og jeg har ikke hatt kontakt med han i ettertid.

• Hjerte 2
Skrevet

Anonymkode: c6325...9f0

Skrevet

Jeg blir stadig fortalt hva jeg er og ikke er. Han kan ikke snakke om jobben sin fordi jeg ikke tåler å høre om hvor travel den er (dvs jeg stiller kritiske spørsmål), jeg har dårlige nerver (??), han opplyste feks ikke om at svigerfar var innlagt på sykehus en uke fordi jeg visstnok ikke bryr meg (jeg er ikke dramaqueen når noen blir syke) og mye, mye mer. De siste årene har jeg stått opp for meg selv og satt grenser, jeg klarer å sette ord på hva som er greit og ikke. Prisen for dette er at metodene hans blir verre, jeg skal brytest ned og gråte slik at han kan være den som hjelper meg opp igjen. Det klarer han ikke lenger, men han prøver heftig. 

Anonymkode: 1fcef...048

• Liker 1
Skrevet

Dette høres ut som et usunt forhold hvor du ikke blir behandlet bra, og ikke er lykkelig. Det er vanskelig å fjerndiagnostisere, og ulike definisjoner på psykisk vold. Men det at du i det hele tatt stiller spørsmålet, forteller alt du trenger å vite. Du vil ut av forholdet, og du vil leve med mer selvrespekt. Det er  utrolig vanskelig å forlate en men har vært sammen med så lenge, og enda mer om personen har dominerende trekk, så jeg lurer på om du har noen i nettverket ditt du kan støtte deg på? Har dere barn? Kan også anbefale å ringe VO-linjen, en hjelpetelefon for folk som lurer på om de opplever vold hjemme. Du kam Google nummeret. De avviser deg ikke. Men hvis du klarer - prøv å ikke fokusere så mye på hva HAN er, narssisist eller ikke osv. Hvem er du? Hva vil du med livet? Alle fortjener respekt og selvrespekt :)

Skrevet

Så lenge DU ikke liker måten han behandler deg på, så har du helt rett, og du trenger ikke å forbli i dette forholdet. Enkelt og greit.

Anonymkode: 56f8c...3e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...