AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #1 Del Skrevet 20. januar 2024 Jeg hadde en venn som dessverre døde, og etter at han var stelt dukket det opp noen i familien som avdøde omtrent ikke hadde kontakt med og ikke likte, som ville inn på rommet og se på han. En av avdødes søsken slapp de inn, og da dette ble kjent ble det sterke reaksjoner i familien på at disse personene hadde gått inn og sett på avdøde som om han lå på utstilling på et freakshow. Jeg synes det er respektløst gjort mot avdøde, mens andre mener at dette ikke gjør noe fordi personen er ikke der lenger. Hva tenker du? Anonymkode: d41ad...760 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 20. januar 2024 #2 Del Skrevet 20. januar 2024 Hadde brydd meg fint lite 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #3 Del Skrevet 20. januar 2024 Det er jo mer av hensyn til familien det kanskje er ugreit. Den avdøde får aldri vite det. Anonymkode: 349e4...05e 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 20. januar 2024 #4 Del Skrevet 20. januar 2024 Hadde vært greit for meg. Kanskje jeg hadde vært så heldig at det å se meg død skapte såpass med inntrykk at det "hjemsøkte" de i drømmene. Det er ikke alle som er laget for å se en død person, og kan få problemer etter det. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thjelp Skrevet 20. januar 2024 #5 Del Skrevet 20. januar 2024 (endret) Hadde jeg aldri tillatt. Når moren min døde nektet vi flere familiemedlemmer å komme på besøk på sykehuset, da vi viste at hun ikke ville ha noe av det. Hun hadde jo aldri fått vite det, men jeg måtte ha levd med tanken på at jeg ikke respekterte moren min sine siste ønsker.. Synes det er sært å ville se et dødt menneske du ikke har hatt noe kontakt med. Endret 20. januar 2024 av Thjelp 8 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 20. januar 2024 #6 Del Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg hadde en venn som dessverre døde, og etter at han var stelt dukket det opp noen i familien som avdøde omtrent ikke hadde kontakt med og ikke likte, som ville inn på rommet og se på han. En av avdødes søsken slapp de inn, og da dette ble kjent ble det sterke reaksjoner i familien på at disse personene hadde gått inn og sett på avdøde som om han lå på utstilling på et freakshow. Jeg synes det er respektløst gjort mot avdøde, mens andre mener at dette ikke gjør noe fordi personen er ikke der lenger. Hva tenker du? Anonymkode: d41ad...760 Døde tenker ikke så det går fint. Tenkte du slektningene kom ens ærend fordi det er gøy å se et lik..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #7 Del Skrevet 20. januar 2024 Det må da gå an å reservere seg mot dette før man dør (i de tilfellene man har tid)? Anonymkode: 6e78e...7dc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #8 Del Skrevet 20. januar 2024 Ikke greit, nei. Den døde skal ha sin verdighet. Men de pårørende kan være så preget at de ikke greier å bruke god dømmekraft og sette grenser i en slik situasjon. Anonymkode: a8d4e...a6a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilma89 Skrevet 20. januar 2024 #9 Del Skrevet 20. januar 2024 Ja så klart. Jeg er død og finnes ikke lengre. Så ikke mulig å bry seg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 20. januar 2024 #10 Del Skrevet 20. januar 2024 Det er ikke så nøye etter man er død. Hvis man vil unngå sånn burde man kanskje få det inni i testamentet eller noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #11 Del Skrevet 20. januar 2024 Når jeg er død så eksisterer jeg ikke lenger og bryr meg da heller ikke. Anonymkode: d2aa4...612 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #12 Del Skrevet 20. januar 2024 Når jeg er død, ville ikke brydd meg. Dersom det å se den døde hjelper noen i en sorgprosess, ser jeg ingen grunn til å nekte dem det. For meg blir det bare smålig og hevngjerrig. Jeg ser ikke at det at noen jeg ikke liker ser den avdøde på noen måte rar fra noen verdighet. Anonymkode: 7fe1f...15e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 20. januar 2024 #13 Del Skrevet 20. januar 2024 Hvis jeg var død, så ville jeg jo ikke hatt muligheten til å bry meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #14 Del Skrevet 20. januar 2024 15 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde en venn som dessverre døde, og etter at han var stelt dukket det opp noen i familien som avdøde omtrent ikke hadde kontakt med og ikke likte, som ville inn på rommet og se på han. En av avdødes søsken slapp de inn, og da dette ble kjent ble det sterke reaksjoner i familien på at disse personene hadde gått inn og sett på avdøde som om han lå på utstilling på et freakshow. Jeg synes det er respektløst gjort mot avdøde, mens andre mener at dette ikke gjør noe fordi personen er ikke der lenger. Hva tenker du? Anonymkode: d41ad...760 Det har jeg tenkt masse på skal jeg innrømme. Om jeg dør før min mor, så skal hun ikke inn i rommet eller vite hvor jeg er begravet. Utallige år med mishandling, mobbing og dritt. Hun hadde garantert fått min død til å handle om seg selv og hånet meg selv om jeg ikke var der. Det er fullstendig uaktuelt for meg. Så ja, når jeg leser sånn så hadde jeg blitt rasende på dette søskenet. Det er respektløst. Anonymkode: 08142...f32 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #15 Del Skrevet 20. januar 2024 Ja det ble ballade innad i familien etter at dette søskenet tillot dette, og de er ikke noe særlig på talefot etter dette. Søskenet som tillot dette, hadde fått beskjed flere ganger av andre i familien at disse fjerne familiemedlemmene ikke var ønsket der i det hele tatt, men han forstod ikke problemet. Jeg får vondt inni meg når jeg tenker på hva som skjedde, og at min stakkars venn lå på utstilling for folk han ikke likte og ikke hadde kontakt med. Ts Anonymkode: d41ad...760 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 20. januar 2024 #16 Del Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg hadde en venn som dessverre døde, og etter at han var stelt dukket det opp noen i familien som avdøde omtrent ikke hadde kontakt med og ikke likte, som ville inn på rommet og se på han. En av avdødes søsken slapp de inn, og da dette ble kjent ble det sterke reaksjoner i familien på at disse personene hadde gått inn og sett på avdøde som om han lå på utstilling på et freakshow. Jeg synes det er respektløst gjort mot avdøde, mens andre mener at dette ikke gjør noe fordi personen er ikke der lenger. Hva tenker du? Anonymkode: d41ad...760 Her står det i journalen min og i min manns journal hvem som evt er uønsket i en livvake. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 20. januar 2024 #17 Del Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja det ble ballade innad i familien etter at dette søskenet tillot dette, og de er ikke noe særlig på talefot etter dette. Søskenet som tillot dette, hadde fått beskjed flere ganger av andre i familien at disse fjerne familiemedlemmene ikke var ønsket der i det hele tatt, men han forstod ikke problemet. Jeg får vondt inni meg når jeg tenker på hva som skjedde, og at min stakkars venn lå på utstilling for folk han ikke likte og ikke hadde kontakt med. Ts Anonymkode: d41ad...760 Spiller jo ingen rolle om søskene syntes det ikke var ett problem var ikke hans livvake. Avdødes ønsker trumfer de gjenlevende i slike situasjoner 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 20. januar 2024 #18 Del Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det har jeg tenkt masse på skal jeg innrømme. Om jeg dør før min mor, så skal hun ikke inn i rommet eller vite hvor jeg er begravet. Utallige år med mishandling, mobbing og dritt. Hun hadde garantert fått min død til å handle om seg selv og hånet meg selv om jeg ikke var der. Det er fullstendig uaktuelt for meg. Så ja, når jeg leser sånn så hadde jeg blitt rasende på dette søskenet. Det er respektløst. Anonymkode: 08142...f32 Husk å få det inn i journalen din 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #19 Del Skrevet 20. januar 2024 Fru Uperfekt skrev (3 minutter siden): Her står det i journalen min og i min manns journal hvem som evt er uønsket i en livvake. Veldig fornuftig hvis man har noen i familien som man ikke ønsker skal dukke opp. Ingen ante noe om at disse personene skulle dukke opp på sykehuset å oppføre seg så upassende. De fikk ikke komme til begravelsen og det forstod de ikke selv om de fikk forklart hvorfor, men de holdt seg heldigvis borte. Ts Anonymkode: d41ad...760 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 20. januar 2024 #20 Del Skrevet 20. januar 2024 Så lenge de ikke sprer beina mine og stiller meg ut så alle kan se🤭 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå