Gå til innhold

Har dere en fordom som har blitt bekreftet/avkreftet av kg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen grupperinger eller tanker om mennesker dere har hatt som dere tenker at dere har har helt rett eller kanskje fått et annet syn på?

Anonymkode: dff72...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes dagens foreldre i stor grad er veldig navlebeskuende, selvsentrert og egosentriske irl. Når jeg leser en del tråder her på kg blir det hele bare bekreftet. Og samtidig klager de på at de ikke har denne "villagen", og at f.eks besteforeldre ikke stiller opp. Vel, jeg har ingen problemer med å se at en kanskje ikke ønsker å stille opp for dagens foreldre og måten de både er på, opptrer og oppfostrer barna sine. Samtidig så skal ingen andre enn de selv bry seg med hvordan de oppdrar barna sine. Barna skal få lov til hva som helst. Og det resulterterer i akkurat det at de står mye aleine slik de selv tydelig ønsker det men så klager de over det og. Foreldre klager på andre foreldre, på arbeidslivet, de uten barn. Alt skal tilrettelegges deres egne liv og de ser skjeldent ut over deres egen nesetipp. Jeg opplever det en del i arbeidslivet, ser det på butikken og ellers at dagens foreldre ser seg selv først og tar ikke inn over seg noe annet. I mange tråder spesielt om barnløshet kommer mye av det samme frem at deres liv er så mye bedre og viktigere enn andres. De har lite respekt for både hvordan andre lever og respekt for hvordan andre familier velger å leve. Så alt jeg tenker om dagens foreldre blir bare bekreftet av hva jeg leser på kg. Og så finnes det jo unntak fra dette men siden denne tråden er på generaliseringer.

Anonymkode: a3405...4fe

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, at folk i resten av landet er ufølsomme psykopater. Hver dag blir vi som står oppe i den verste snøkrisa i manns minne regelrett gjort narr av, av folk som bor utenfor Østlandsområdet.

Anonymkode: 8828f...df0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å ikke la meg farge for mye av det som er på kg men de som sprer møkk om uføretrygdede og mennesker som har det tungt kan jeg nok tenke en del negativt om. Og de menneskene som ikke er glad i dyr som hunder. Vi har en del av de her inne og slike folk tenker jeg at ikke er de mest oppegående. To i nabolaget som uffer seg høylytt hver gang de ser en hund og jeg lurer litt på hva som feiler slike mennesker. De folka irl og på kg som tror at alle i Norge har det samme klimaet som de selv har til enhver tid. 

Anonymkode: 4cfa0...c1a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Prøver å ikke la meg farge for mye av det som er på kg men de som sprer møkk om uføretrygdede og mennesker som har det tungt kan jeg nok tenke en del negativt om. Og de menneskene som ikke er glad i dyr som hunder. Vi har en del av de her inne og slike folk tenker jeg at ikke er de mest oppegående. To i nabolaget som uffer seg høylytt hver gang de ser en hund og jeg lurer litt på hva som feiler slike mennesker. De folka irl og på kg som tror at alle i Norge har det samme klimaet som de selv har til enhver tid. 

Jeg liker ikke bikkjer og er skeptisk til uføre. KG er stort sett fullt av trygdede bikkjeentusiaster så takk for at du krysser av KG-bingoskjemaet. 

Anonymkode: 482d8...6de

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, at folk i resten av landet er ufølsomme psykopater. Hver dag blir vi som står oppe i den verste snøkrisa i manns minne regelrett gjort narr av, av folk som bor utenfor Østlandsområdet.

Litt snø tåler da alle.

Anonymkode: d6024...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er jo ingen krise. Det kom mye snø. Trafikken ble utfordrende og mye ble innstilt eller kø. Neste dag var mesteparten ryddet opp. 

Anonymkode: 394af...ad0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg liker ikke bikkjer og er skeptisk til uføre. KG er stort sett fullt av trygdede bikkjeentusiaster så takk for at du krysser av KG-bingoskjemaet. 

Anonymkode: 482d8...6de

Du er jo her:nigo: så du kan krysse av deg selv også på det kg bingo brettet ditt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Nekinn@ skrev (På 20.1.2024 den 17.25):

Jeg tenker at KG ikke er representativt for noe som helst. 

Det tror faktisk jeg. Mange i samfunnet går rundt og oppfører seg som engler, så finner man ut at de ikke er det. Kan tenke meg flere av disse er fæle KG brukere... Så det at flere i samfunnet er drittsekker er noe jeg har fått bekreftet.

Jeg har gått i fra å heie på sykepleiere til å få bekreftet fordommer via virkelig liv og via her.

Anonymkode: 8838c...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...