Gå til innhold

Kjæreste som forventer at jeg er ferdigtrent til 16

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er for tiden arbeidsledig.. Derfor er jeg "hjemme hele dagen". Kjæresten min blir ofte sur om jeg ikke har trent ferdig til han kommer hjem fra jobb. Jeg skjønner han jo litt, jeg har jo muligheten til å gjøre det på dagen, men ofte gjør jeg andre ting som å søke jobb som kan ta lang tid, rydder hjemme (etter han!) og andre forefallende oppgaver. Er det jeg eller han som er urimelig? Hadde jeg hatt jobb hadde jeg jo måtte trent etter 16, skulle han blitt sur da også?

Anonymkode: fdbac...c34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan snu på det, han blir vel dur fordi han vil tilbringe tid med deg? 

• Liker 6
Skrevet

Stakkars deg, så slitsomt å ikke kunne gjøre hva du vil med dagene dine uten å bli kritisert. Parforhold er slitsomt, all ære til deg

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, Hmmmmmm said:

Stakkars deg, så slitsomt å ikke kunne gjøre hva du vil med dagene dine uten å bli kritisert. Parforhold er slitsomt, all ære til deg

Regner med du er ironisk? 😄

• Liker 2
Skrevet

Det er jo litt rart å ikke trene mens du er alene, for så å ha tid sammen etter arbeidstid. Så forstår han litt. 

Jeg hadde nok ikke forventet det, men ville stusset eller blitt skuffet.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvor lang tid etter 16 trener du da? Det kan jo ikke være mer enn 1time?

Skrevet

Hvorfor i all verden blir han sur for det? Tenker han at dere skal sitte og holde hverandre i hendene og se hverandre dypt inn i øynene fra 16-23 hver jævla dag? 

Jeg hadde fått helt klaustrofobi av en sånn mann 😵‍💫

Anonymkode: d88fb...479

• Liker 5
Skrevet

Så han mener at du skal tilrettelegge dagen din for å være tilgjengelig for han?

Når skal du gjøre de andre tingene du gjør da mener han? Søke på jobber er vel strengt tatt jobben din nå, i tilegg gjør du husarbeid som frigjør tid fra hans timeplan, så er han frekk nok til å mene det ikke er godt nok? Jeg hadde faktisk blitt ganske lite imponert over han.

Anonymkode: 35b20...717

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Olive_North skrev (Akkurat nå):

Kjøre til trening, skifte, varme opp, trene, dusje, kjøre hjem. Tar jo fort tre timer. 

Men så lenge de ikke har barn skjønner jeg likevel ikke problemet. De har 7 timer på seg fra 16 til gjennomsnittlig leggetid 23, så om hun er borte tre timer har de fortsatt 4 tiner sammen de dagene, og hun er neppe borte tre timer etter klokka 16 ,7 dager i uka heller.

Skrevet

Din jobb på dagtid er å søke jobb, hvorfor rydder han ikke etter seg selv?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Olive_North skrev (3 minutter siden):

Hvorfor ikke?

Jeg trener vanligvis 1,5-2 timer når jeg er på treningssenteret, så kommer dusj og transport i tillegg.

Anonymkode: c61f0...583

• Liker 1
Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet

Herrejemini.

du bestemmer hvordan du gjør ting. 
deilig om partene driver med sitt mener keg, det er mer enn nok tid sammen uansett.

men personlig ville jeg trent dagtid pga energi og alt..

Skrevet

Hadde bevisst trent etter 1600, sånn styring hadde jeg aldri akseptert.

Anonymkode: 072f6...398

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er for tiden arbeidsledig.. Derfor er jeg "hjemme hele dagen". Kjæresten min blir ofte sur om jeg ikke har trent ferdig til han kommer hjem fra jobb. Jeg skjønner han jo litt, jeg har jo muligheten til å gjøre det på dagen, men ofte gjør jeg andre ting som å søke jobb som kan ta lang tid, rydder hjemme (etter han!) og andre forefallende oppgaver. Er det jeg eller han som er urimelig? Hadde jeg hatt jobb hadde jeg jo måtte trent etter 16, skulle han blitt sur da også?

Anonymkode: fdbac...c34

Jeg synes du har mye større grunn til å være sur, som må rydde etter han.

Men begynn å tren før kl 16 da, og dropp all rydding etter han, det kan han ta når han kommer fra jobb.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor ikke?

Jeg trener vanligvis 1,5-2 timer når jeg er på treningssenteret, så kommer dusj og transport i tillegg.

Tenker det er litt mye tid å bruke på trening når du sier det tar rundt 3 timer, men samtidig skjønner jeg at fokuset på dagtid er å søke jobb! Har dere barn? Hva er det han vil dere skal bruke tid på sammen når han er hjemme? Dere kan sikkert finne et kompromiss her. Og han kan rydde etter seg selv.

Skrevet

Å søke jobber tar overrakende mye tid. Oppdaget det selv da jeg var arbeidssøker (jeg kalte bevisst ikke meg selv for arbeidsledig, men arbeidssøker). Så jeg forstår godt at du ikke alltid har tid til å trene før 16.

Men du bør jo heller få han til å rydde opp etter seg selv. Du kan jo si at du kan trene før 16, men da må jo han bruke en time hver ettermiddag på husarbeid og å rydde etter seg selv. Du rekker nemlig ikke begge deler.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor mener han at han har rett til å bestemme hvordan du disponerer dagen din?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Yodas skrev (16 minutter siden):

Regner med du er ironisk? 😄

Nei

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kjøre til trening, skifte, varme opp, trene, dusje, kjøre hjem. Tar jo fort tre timer. 

Men så lenge de ikke har barn skjønner jeg likevel ikke problemet. De har 7 timer på seg fra 16 til gjennomsnittlig leggetid 23, så om hun er borte tre timer har de fortsatt 4 tiner sammen de dagene, og hun er neppe borte tre timer etter klokka 16 ,7 dager i uka heller.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor ikke?

Fordi hun gjør hverdagslige oppgaver hver dag (så det burde ikke være veldig store oppgaver som tar mye tid) og søker jobber. Står hun opp senest 08-09 burde hun være klar for å trene mellom 14 og 15… 

Jeg syns uansett det er urimelig av en samboer å kreve att man har innetid bare fordi man er arbeidsløs😅

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg også forventet. Hadde også forventet hvis kjæresten gikk hjemme at h*n gjorde unna husarbeid.

Anonymkode: cf944...85f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...