Gå til innhold

En positiv urinstix pluss to negative - fortsatt mulig UI?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var hos legen for å sjekke noen andre plager også ble han også bekymret over at jeg muligens kunne ha urinveisinfeksjon (ingen andre symptomer bortsett fra en del smerter og en liten følelse av at jeg må tisse, men ikke så mye at jeg egentlig tenkte over det). Vi sjekket andre ting og vi glemte helt bort å ta urinprøve. Jeg kom på det på vei hjem og fant ut at jeg skulle ta en hjemmetest for sikkerhets skyld.

Den første jeg tok var tydelig positiv for leukocytter og svakt positiv for nitritt og protein (men sistnevnte var veldig vanskelig å bestemme da fargen bare ble smått gul-grønn). Jeg ringte legekontoret, men siden dette var fredag ettermiddag så rakk jeg ikke dra tilbake før stenging. Vi ble enige om å vente til mandag, men ringe legevakt ved forverring. Jeg leste at urinstix i hvert fall kan være falsk-positive om utflod blandes med urinen så jeg testet på nytt senere på dagen. Da passet jeg på å være enda nøyere med rengjøring på forhånd. Da var testen bare svakt positiv for leukocytter og jeg så ikke store tegn til fargeendringer på de to andre, men det var vanskelig å bedømme. Testet igjen i dag til morgenen for å kunne få morgenurinen og kanskje litt bedre svar, da var alle helt negative etter hva jeg kunne se.

Jeg har fortsatt de samme symptomene, men nå veldig usikker. Jeg regner ikke med at jeg fortsatt kan ha urinveisinfeksjon om to var relativt negative selv om den første var ganske tydelig positiv?

Anonymkode: cd793...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...