Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Sitter her med mitt første baby som fortiden sover kun 30 min dupper dagtid. Var en periode vi fikk til 1,5 t på dupp nr to, men det er sjeldent nå. Men er det bra for baby å kun ha 30 min x 3 løpet av dagen? 

vi la henne kl 1800 en periode, men da følte jeg at vi trengte en 4 dupp og den slet jeg så med å få til. Hun skrek bare hysterisk, så vi ga opp. Men hu var tydelig trøtt. Så nå legger vi henne 1730.

Slik går nå dagen ca 

våken 0700 (sover i senga, men sover ca 2 timer i senga på pupp før stir opp)

Ca 0900- 0930

Lunsj

1130-1200

1500-1530

kveldsmat

legging 1730. Hu sovner raskt på kvelden uten mye skriking. Men hun våkner en del ganger om natten. Mulig det er fordi jeg sover ved siden av henne. Vi skal prøve å la far sove på romme med henne. Men det er om hun får for lite på dagen? 
Hun får jo ca 12-13 timer på natten. 

Har slitt med søvn helt fra starten, alltid variert😅 og som førstegangsmor blir jeg så usikker.

Mvh

førstegangsmor😅

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som min baby da hun var 6 mnd. Hun hadde en lang periode med lurer på 30 min. Nå er hun snart 9 mnd og sover mer på både dagen og natten. Vet ikke hva det kommer av. Det er jo noe som heter sleep regression. Søvnvanene endrer seg hele tiden og er inne i gode og vanskelige perioder. 

Anonymkode: aeb24...416

Skrevet

Høres veldig bra ut så lenge hun har det greit og det funker for dere😊 Det er normalt å våkne om natten. For en baby er det fra naturens side farligere å være alene en time enn en lengre periode uten mat, så at de våkner og «sjekker» at mamma/pappa er der er vanlig. 

Anonymkode: 91e16...03f

Skrevet

Ser bra ut det der. Men kanskje gi litt mer mat?

Her våkner ungen om natta om hu ikke får i seg nok mat på dagen og før legging. 

Anonymkode: 5cea5...d5b

Skrevet (endret)

Jeg har tenkt tanken. Men da infoen jeg har fått er brystmelk (da jeg ammer) er hovedmåltidene enda, så har jeg ikke gått helt ut med maten. Men kanskje jeg skal øke med et måltid til om dagen. 
Jeg prøver også å la henne prøve å spise selv, noe som fører til halvparten i munn å resten gulvet 😅 

skal prøve på det 😊

(var svar til noen, første gang bruker denne siden 😅)

Endret av Pingu159
La til tekst
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ser bra ut det der. Men kanskje gi litt mer mat?

Her våkner ungen om natta om hu ikke får i seg nok mat på dagen og før legging. 

Anonymkode: 5cea5...d5b

Jeg har tenkt tanken. Men da infoen jeg har fått er brystmelk (da jeg ammer) er hovedmåltidene enda, så har jeg ikke gått helt ut med maten. Men kanskje jeg skal øke med et måltid til om dagen. 
Jeg prøver også å la henne prøve å spise selv, noe som fører til halvparten i munn å resten gulvet 😅 

skal prøve på det 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Høres ut som min baby da hun var 6 mnd. Hun hadde en lang periode med lurer på 30 min. Nå er hun snart 9 mnd og sover mer på både dagen og natten. Vet ikke hva det kommer av. Det er jo noe som heter sleep regression. Søvnvanene endrer seg hele tiden og er inne i gode og vanskelige perioder. 

Anonymkode: aeb24...416

Ja, hun tuppa her har helt fra starten hatt søvn som en jojo 😅 slet så med å få henne til å sove i vogn eller annet enn kun meg. Å når endelig fikk det til sov hun 2-3 timer flere ganger om dagen! Var jo luksus, men etter kanskje en uke el to var det tilbake til 30 min 😅🙈 

Er godt å høre flere har hatt/har det slik. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Høres veldig bra ut så lenge hun har det greit og det funker for dere😊 Det er normalt å våkne om natten. For en baby er det fra naturens side farligere å være alene en time enn en lengre periode uten mat, så at de våkner og «sjekker» at mamma/pappa er der er vanlig. 

Anonymkode: 91e16...03f

Hun er blid og leken, litt syt akkurat før legger til dupp, men sovner raskt :) sovner også raskt og uten skrik til kvelden😊 

Er bare noe med å få høre at det man gjør ikke er feil 😊 Takk 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...