Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet til en melding fra visma om at jeg hadde en ubetalt faktura med et fakturanummer og ble bedt om å gå til minvisma.com for å betale for å unngå gebyrer. 
Kjenner ikke til at jeg har en ubetalt faktura, men tenkte det kunne være arbeidsgiver siden vi bruker systemet. Og mitt nummer er et bedriftsnummer. 
gikk til siden men kommer rett på en bank-id innlogging. 
Er dette svindel? 

Anonymkode: c9f43...ebd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, innlogging til Visma ligger på visma.no

Anonymkode: 3e607...87d

Skrevet

Gjorde jeg da en tabbe når jeg la inn fødselsnummer og telefonnummer? Valgte ikke bankforbindelse selv om det sto der. Kom ikke videre på noen måte og lukket siden. 

Meldingen kom inn på samme meldingstråd som de vanlige visma-meldingene med innloggingskode (til jobben).

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Våknet til en melding fra visma om at jeg hadde en ubetalt faktura med et fakturanummer og ble bedt om å gå til minvisma.com for å betale for å unngå gebyrer. 
Kjenner ikke til at jeg har en ubetalt faktura, men tenkte det kunne være arbeidsgiver siden vi bruker systemet. Og mitt nummer er et bedriftsnummer. 
gikk til siden men kommer rett på en bank-id innlogging. 
Er dette svindel? 

Jeg fikk også den meldingen. Jeg har ingen betalinger utestående så ble litt skeptisk. I tillegg trykket jeg på visma på tlf, for å se info om den som sender. Pleier å stå «no reply» eller lignende om det er ekte. Stod ingenting, søkte og skrev inn fødselsnummer selv, men ble så skeptisk at jeg søkte opp før jeg turte å trykke meg videre😅 

mao flere har tydeligvis fått den meldingen, så bare tull

Anonymkode: 88ed2...e8c

Skrevet

Aldri følg linker fra eposter.

Anonymkode: 11e1e...fc9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.1.2024 den 13.42):

Aldri følg linker fra eposter.

Anonymkode: 11e1e...fc9

men folk klarer vel ikke en gang å følge SÅ elementære forholdsregler...      

Anonymkode: 666df...633

Skrevet

Hvis man får meldinger om mangelnde betaling fra ett sted man har kundeforhold, så logger man inn på vanlig måte, man følger ikke lenker.

Får du påminnelse fra visma, så logger du inn på visma på den måten du alltid logger inn der.
Hvis du får melding fra banken, så åpner du nettbanken, du klikker ikke på lenker.

Anonymkode: e441b...b28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...