Gå til innhold

Hva er det spøkelser ønsker å oppnå ved å frekke oss ut?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har opplevd ting mht. "Spølelser/ ånder" etc flere ganger. 

Hva er det åndene vil oppnå ved å skremme oss egt? 

Anonymkode: 9593e...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skulle de ønske å skremme noen, tenker du? Det er våre tanker og følelser som gjør spøkelser skummelt, ikke spøkelser i seg selv. 

Anonymkode: a5f54...038

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kommer an på om det er onde eller gode krefter. Det er vanligst med gode er min erfaring. Og de gjør ikke så mye annet galt enn å freake folk ut med overnaturlig fremtoning. Vinder, elektrisitet som utløses, dører smeller. Ikke sikkert de vil oss noe vondt, men vi blir livredde og føler de vil ha oss bort. Onde krefter fører mer ulykker med seg. Ting blir ødelagt, mennesker blir direkte plaget eller skadet. Dette er egentlig den sjeldneste formen før spøkerier og det spekuleres om menneskene som går igjen her som ikke var særlig gode mennesker som levende heller og det er her presten ofte kommer inn i bilde..

Elsker overtro❤️ Har dessverre ikke opplevd noen soleklare bevis på noe selv, men jobbe natt på sykehjem og har sett mye raet for å si det sånn. Ingenting ondt derimot. Kun diffuse vindkast i tomme pasientrom (pasiemter som nettopp har dødd). Pasienter som beskriver andre pasienter på rommet sitt (beskrivelse som stemmer overens med pasient som bodde på rommet for mange år siden før hun kom dit). Dører som slamrer igjen av seg selv etter at pasienter dør. Osv osv 

Tror ingen vil skremme noen, men at all energien i ett menneske overføres et sted og viser igjen i rommet /stedet etter at et menneske har dødd, burde vært rimelig logisk.

Anonymkode: 3ec57...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror sjelden kreftene er onde, kan likevel oppleves skremmende, forstår noen vil ha min oppmerksomhet. 

Har i ulike hus sett menneske skygger, opplevd at jeg vekkes med sterkt lys, at noen vil snakke med meg fortelle meg noe ( uforklarlige lyder), å bli tatt på ankler/ ben, at noen åpner alle skapdører iløpet av natten. 

Når sånne ting skjer flere netter etter hverandre føles det skremmende. Jeg prøver å overbevise meg selv at det ikke er farlig. Likevel føles det skremmende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De skremmer jo ikke, din fantasi som tar overhånd også skremmer du deg selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De vil ikke skremme, men om det skjer så kan det være fordi de strever med å få kontakt med deg eller noen andre og de forsøker med å skremme eller spøkrnog vekke fra opp til at det faktisk er noe mer mellom himmel og jord.

Anonymkode: bcc80...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Har til dags dato midtveis i livet aldri opplevd å bli skremt av spøkelser, så det kan jeg ikke svare på 

Anonymkode: 03e2c...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

De vil ikke skremme, men om det skjer så kan det være fordi de strever med å få kontakt med deg eller noen andre og de forsøker med å skremme eller spøkrnog vekke fra opp til at det faktisk er noe mer mellom himmel og jord.

Hvorfor vil de ta kontakt egentlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ganger har jeg lurt på det samme. Jeg har opplevd ganske så mye overnaturlig, både jevn og trutt - og mer sporadisk - siden barndommen, så jeg skjønner hvorfor du lurer. Ikke før nå senere i livet har jeg blitt mer i stand til å "kommunisere" to-veis til en viss grad, men fortsatt har jeg ikke fått noen svar på dette spørsmålet.

Andre medium jeg har snakket med, hevder at de som besøker deg gjerne ønsker oppmerksomhet, og når du er såpass i stand til å oppfatte dem, men samtidig ikke "hjelpe dem" eller forstå hva de har å melde, så kan enkelte bli irritert, mer "desperat" og eskalere forsøkene på kontakt enda mer. Noen ganger kan dette fremstå skremmende!

Blant ting jeg har opplevd som jeg selv syntes var på kanten, så var det f.eks. at panelovnen ble skrudd ubehagelig mye opp - flere ganger, at en dør ble slengt opp midt på natten på en utrivelig og brå måte (ikke gjennomtrekk, da den stoppet ca. midt på), svart skygge som spurtet mot meg så jeg har blitt skremt, følt noen stille seg opp bak meg og puste meg i nakken, romstering på et folketomt rom i et hus, etc, etc.

Den mer hyggelige biten av åndeverden synes jeg er å "ha med seg" (høres kanskje insane ut...) ånder som følge, f.eks. når jeg kjører til butikken og lukter den samme tobakkslukten i baksetet nesten hver eneste gang. Som ikke kan forklares av noen annet! Eller å kjenne igjen en parfyme som tilhørte en avdød i huset, der du føler deg passet på, på en måte.

De som ikke kan oppleve dette, vil uansett bare tenke du er cray. Men ingenting å bry seg om! Blir som å forklare for noen hvordan det er å ha en annen sans, f.eks. lukt, når de aldri har vært borti det. Umulig!

Anonymkode: 4628a...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

"Frekke oss ut"? Hva i alle dager betyr det?

Anonymkode: 9119a...e9d

Det er det man får når man har på norsk tastatur og skal skrive freake, ganske enkelt å se i hvertfall for de med IQ over 100. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Mange ganger har jeg lurt på det samme. Jeg har opplevd ganske så mye overnaturlig, både jevn og trutt - og mer sporadisk - siden barndommen, så jeg skjønner hvorfor du lurer. Ikke før nå senere i livet har jeg blitt mer i stand til å "kommunisere" to-veis til en viss grad, men fortsatt har jeg ikke fått noen svar på dette spørsmålet.

Andre medium jeg har snakket med, hevder at de som besøker deg gjerne ønsker oppmerksomhet, og når du er såpass i stand til å oppfatte dem, men samtidig ikke "hjelpe dem" eller forstå hva de har å melde, så kan enkelte bli irritert, mer "desperat" og eskalere forsøkene på kontakt enda mer. Noen ganger kan dette fremstå skremmende!

Blant ting jeg har opplevd som jeg selv syntes var på kanten, så var det f.eks. at panelovnen ble skrudd ubehagelig mye opp - flere ganger, at en dør ble slengt opp midt på natten på en utrivelig og brå måte (ikke gjennomtrekk, da den stoppet ca. midt på), svart skygge som spurtet mot meg så jeg har blitt skremt, følt noen stille seg opp bak meg og puste meg i nakken, romstering på et folketomt rom i et hus, etc, etc.

Den mer hyggelige biten av åndeverden synes jeg er å "ha med seg" (høres kanskje insane ut...) ånder som følge, f.eks. når jeg kjører til butikken og lukter den samme tobakkslukten i baksetet nesten hver eneste gang. Som ikke kan forklares av noen annet! Eller å kjenne igjen en parfyme som tilhørte en avdød i huset, der du føler deg passet på, på en måte.

De som ikke kan oppleve dette, vil uansett bare tenke du er cray. Men ingenting å bry seg om! Blir som å forklare for noen hvordan det er å ha en annen sans, f.eks. lukt, når de aldri har vært borti det. Umulig!

Anonymkode: 4628a...44a

Takk for flott svar 🙏🙂❤️

Jeg skulle ønske jeg visste hva de ønsket å formidle. Har hatt mange spesielle opplevelser i løpet av voksenlivet. Enkelte ville fått skikkelig angst, men man blir faktisk litt vant til opplevelsene, er jo ikke noe man kan gjøre så... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spøkelser fins ikke. Om de gjorde gir det 0 mening at de skulle ha som hovedoppgave å dra rundt å skremme folk. For hva?

Anonymkode: 017c7...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor vil de ta kontakt egentlig? 

De kan ha en beskjed som gjelder livet
Det kan være at du har klart å kommet vekk fra den du egentlig er og de vil få deg på riktig spor igjen så du ikke gjør alt enda mer vanskeligere for deg selv. Det kan å være ånder som våre kjære som har dødt som har noe å si til oss, enten gjeldende oss selv eller andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 20.1.2024 den 5.26):

De skremmer oss ikke. Det er vi som blir redd, fordi det er ukjent. Noen ganger kan de bli "høylytte" hvis vi ikke hører etter, og de virkelig ønsker oppmerksomhet. Men det er ett oss-problem at vi blir redde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queen_Lilith skrev (2 timer siden):

De skremmer oss ikke. Det er vi som blir redd, fordi det er ukjent. Noen ganger kan de bli "høylytte" hvis vi ikke hører etter, og de virkelig ønsker oppmerksomhet. Men det er ett oss-problem at vi blir redde.

Nååå, vil ikke si meg fullstendig enig i dette. Det er jo noen ting de kan gjøre som faktisk er skremmende. F.eks. legge ut kniver/bestikk, kaste ut én bestemt bok fra hylla med en ekkel tittel hver eneste gang, «knuse» vindu om natten med et heidundrende bråk - uten at noe er knust, osv, osv. Lista er jo lang over utrivelige hendelser jeg vet om har skjedd. Det blir jo bare spekulering, men jeg tror nok de vet hva de gjør.

Anonymkode: 778ec...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nååå, vil ikke si meg fullstendig enig i dette. Det er jo noen ting de kan gjøre som faktisk er skremmende. F.eks. legge ut kniver/bestikk, kaste ut én bestemt bok fra hylla med en ekkel tittel hver eneste gang, «knuse» vindu om natten med et heidundrende bråk - uten at noe er knust, osv, osv. Lista er jo lang over utrivelige hendelser jeg vet om har skjedd. Det blir jo bare spekulering, men jeg tror nok de vet hva de gjør.

Jeg har opplevd mye av det du ramset opp her, uten så mye som en skramme. Jeg har også vært på plasser der jeg har opplevd veldig høylytte eller bråe ting som har gjort at jeg har skvettet. Men det har vært totalt ufarlig. Vi har en tendens til å dømme ting som vi ikke forstår/ kjenner til eller som føles litt ubehagelig ut til å være farlig. Det er bare ett primitivt instinkt for at vi skal beskytte oss mot farer, sol ofte kan luske i "mørket" (altså som vi ikke kan se). Det betyr absolutt ikke at det er reelt at det er farlig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queen_Lilith skrev (1 time siden):

Jeg har opplevd mye av det du ramset opp her, uten så mye som en skramme. Jeg har også vært på plasser der jeg har opplevd veldig høylytte eller bråe ting som har gjort at jeg har skvettet. Men det har vært totalt ufarlig. Vi har en tendens til å dømme ting som vi ikke forstår/ kjenner til eller som føles litt ubehagelig ut til å være farlig. Det er bare ett primitivt instinkt for at vi skal beskytte oss mot farer, sol ofte kan luske i "mørket" (altså som vi ikke kan se). Det betyr absolutt ikke at det er reelt at det er farlig 😊

Skjønner tanken, men i forrige innlegg skrev du jo om deres intensjon, ikke vår TOLKNING. Ja, vi har primitive reaksjoner, men dersom ånder en gang var menneske, så vil det være naturlig å tro at de vet godt hva som fremstår skremmende eller ikke? Ellers har du med noe annet å gjøre, og da ville jeg hvert fall vært skremt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...