AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #1 Skrevet 20. januar 2024 Ligger her i sengen, redd for å sovne. Er så trøtt, men vil ikke sove. Har en skikkelig ekkel følelse inni meg etter nattens drøm. Våknet første gang 03.54. Drømte at jeg og barna mine løp igjennom en skog, så plutselig tråkket jeg rett i et kjempe stort spindelvev med mange,mange typ den sorte enke edderkopper på bakken. Våknet helt våt av svette og skikkelig hjertebank. Sovnet igjen. Våkent så 04.54, mareritt igjen. Denne gangen måtte jeg løpe for å rekke noe. Måtte klatre over et lite fjell med noen sprekker jeg måtte gjennom. Klatret inn i en av sprekkene, og rett i et spindelvev igjen full i edderkopper. Bråvåknet igjen, gjennomvåt av svette. Har en følelse av at nattens mareritt betyr noe for femtiden. Anonymkode: 2db07...5e9
Gjest Lawyam Skrevet 20. januar 2024 #2 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ligger her i sengen, redd for å sovne. Er så trøtt, men vil ikke sove. Har en skikkelig ekkel følelse inni meg etter nattens drøm. Våknet første gang 03.54. Drømte at jeg og barna mine løp igjennom en skog, så plutselig tråkket jeg rett i et kjempe stort spindelvev med mange,mange typ den sorte enke edderkopper på bakken. Våknet helt våt av svette og skikkelig hjertebank. Sovnet igjen. Våkent så 04.54, mareritt igjen. Denne gangen måtte jeg løpe for å rekke noe. Måtte klatre over et lite fjell med noen sprekker jeg måtte gjennom. Klatret inn i en av sprekkene, og rett i et spindelvev igjen full i edderkopper. Bråvåknet igjen, gjennomvåt av svette. Har en følelse av at nattens mareritt betyr noe for femtiden. Anonymkode: 2db07...5e9 Spindelvev og fjell handler jo om motstand/motgang/hinder, og edderkopp mer at du frykter formen på det. Du høres bare litt sliten ut...
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #3 Skrevet 20. januar 2024 Sett på Ringenes Herre? Han klatrer opp et fjell og bøir fanget i edderkoppnett... Anonymkode: 48b1e...112
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #4 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Sett på Ringenes Herre? Han klatrer opp et fjell og bøir fanget i edderkoppnett... Anonymkode: 48b1e...112 Haha, ikke sett den filmen på noen år nei Anonymkode: 2db07...5e9
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #5 Skrevet 21. januar 2024 Lawyam skrev (23 timer siden): Spindelvev og fjell handler jo om motstand/motgang/hinder, og edderkopp mer at du frykter formen på det. Du høres bare litt sliten ut... takk for svar ❤️ Møtt litt motgang i det siste, og en stor og vond konflikt som jeg ikke ser løsning på, er vel der det bunner ut i marerittene mine. Anonymkode: 2db07...5e9
Gjest Lawyam Skrevet 21. januar 2024 #6 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): takk for svar ❤️ Møtt litt motgang i det siste, og en stor og vond konflikt som jeg ikke ser løsning på, er vel der det bunner ut i marerittene mine. Anonymkode: 2db07...5e9 Helt sikkert, men du har nok litt tro på at du kan komme deg ut av dem også, fordi jeg la merke til at du drømte om at det var sprekker i fjellet og det tolket jeg positivt - som håp (selv om du fant edderkopper der også - som jeg tolker som at du føler at hver gang du føler det kan gå bra dukker det opp nye ting). Motgang pleier ikke vare evig, så det løser seg nok!
lillevill Skrevet 24. januar 2024 #7 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 20.1.2024 den 1.06): Ligger her i sengen, redd for å sovne. Er så trøtt, men vil ikke sove. Har en skikkelig ekkel følelse inni meg etter nattens drøm. Våknet første gang 03.54. Drømte at jeg og barna mine løp igjennom en skog, så plutselig tråkket jeg rett i et kjempe stort spindelvev med mange,mange typ den sorte enke edderkopper på bakken. Våknet helt våt av svette og skikkelig hjertebank. Sovnet igjen. Våkent så 04.54, mareritt igjen. Denne gangen måtte jeg løpe for å rekke noe. Måtte klatre over et lite fjell med noen sprekker jeg måtte gjennom. Klatret inn i en av sprekkene, og rett i et spindelvev igjen full i edderkopper. Bråvåknet igjen, gjennomvåt av svette. Har en følelse av at nattens mareritt betyr noe for femtiden. Anonymkode: 2db07...5e9 Hei, jeg tyder drømmer. Jeg tror drømmene dine handler om deg og dine relasjoner med andre. Det er ikke "krise" men det handler om å lære seg å sette grenser ovenfor andre "overveldende" og kontrollerende figurer i livet ditt. Scene 1: Skog: livet, det ukjente, en fase Løping sammen med barna: Du samarbeider med barna i denne fasen, i livet Spindervev: Et edderkopp vev kan bety så mangt. Det kan bety at man lager noe detaljert og vakkert. Men det kan også bety å bli fanget i et forhold som er slitsomt og "klengende" edderkopper: Edderkopp kan være så mangt, men det kan bety at du føler deg som en outsider. Det er også et symbol for en feminin skikkelse. Så jeg lurer på om det kan være at du blir "fanget" i et forhold med en feminin skikkelse i livet ditt, som feks en mor. Følelse "hjertebank." Dette får meg til å tenke at edderkoppen og webet den spinner er noe som stopper deg i sporet i ditt samarbeid med barna i hverdagen. Det kan tenkes at det er en morsskikkelse eller en feminin skikkelse i livet ditt som påvirker deg på en hemmende måte. Tolkning: Du og barna samarbeider godt, men det finnes andre forhold i livet ( feks med mennesker som har egoistiske driv eller egoistiske intensjoner med det som de vil med deg.) Feks det er en krevende bestemor inne i bildet som bare vil at du og barna skal føye henne. Eller du vikler deg inn i et forhold med en egoistisk mann, feks. For meg er edderkoppene skikkelser som er egoistiske, dog kreative. Dette kan du ordne ved å sette tydelige grenser. Scene 2. Løpe: Du har motivasjonen du trenger til å greie utfordringene dine Fjell: Utfordringer i livet ditt. Vi har alle disse utfordringene. Men Fjellet er et symbol for disse tingene som er litt vanskelig å "få til" i livet. selvstendighet feks, eller et studie, en jobb, morsrollen. sprekker: Vanskene du møter i de utfordringene du har i livet. spindelvev : Forhold som fanger deg Tolkning: Dette er en drøm som forteller deg at i de utfordringene du vil møte i livet, så vil du ha områder med "vansker" inne i utfordringene, er du kanskje vikler deg inn i noen vanskelige forhold med medmennesker. Men du er aldri "fanget" i de situasjonene, selv om det kan føles sånn. Du kan alltids sette grenser, kommunisere klart, si nei, når noen prøver å manipulere deg. Du må ikke please andre, du har alltid en personlig makt og en mulighet til å si takk, men nei, det vil jeg ikke. Det er ikke nødvendig at andre mennesker skal ha så stor innflytelse på din lykke. Men jeg vet det kan føles overveldende ut noen ganger, ihvertfall om det handler om mennesker som hovedsakelig bare tenker på seg selv.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #8 Skrevet 24. januar 2024 lillevill skrev (3 minutter siden): Hei, jeg tyder drømmer. Jeg tror drømmene dine handler om deg og dine relasjoner med andre. Det er ikke "krise" men det handler om å lære seg å sette grenser ovenfor andre "overveldende" og kontrollerende figurer i livet ditt. Scene 1: Skog: livet, det ukjente, en fase Løping sammen med barna: Du samarbeider med barna i denne fasen, i livet Spindervev: Et edderkopp vev kan bety så mangt. Det kan bety at man lager noe detaljert og vakkert. Men det kan også bety å bli fanget i et forhold som er slitsomt og "klengende" edderkopper: Edderkopp kan være så mangt, men det kan bety at du føler deg som en outsider. Det er også et symbol for en feminin skikkelse. Så jeg lurer på om det kan være at du blir "fanget" i et forhold med en feminin skikkelse i livet ditt, som feks en mor. Følelse "hjertebank." Dette får meg til å tenke at edderkoppen og webet den spinner er noe som stopper deg i sporet i ditt samarbeid med barna i hverdagen. Det kan tenkes at det er en morsskikkelse eller en feminin skikkelse i livet ditt som påvirker deg på en hemmende måte. Tolkning: Du og barna samarbeider godt, men det finnes andre forhold i livet ( feks med mennesker som har egoistiske driv eller egoistiske intensjoner med det som de vil med deg.) Feks det er en krevende bestemor inne i bildet som bare vil at du og barna skal føye henne. Eller du vikler deg inn i et forhold med en egoistisk mann, feks. For meg er edderkoppene skikkelser som er egoistiske, dog kreative. Dette kan du ordne ved å sette tydelige grenser. Scene 2. Løpe: Du har motivasjonen du trenger til å greie utfordringene dine Fjell: Utfordringer i livet ditt. Vi har alle disse utfordringene. Men Fjellet er et symbol for disse tingene som er litt vanskelig å "få til" i livet. selvstendighet feks, eller et studie, en jobb, morsrollen. sprekker: Vanskene du møter i de utfordringene du har i livet. spindelvev : Forhold som fanger deg Tolkning: Dette er en drøm som forteller deg at i de utfordringene du vil møte i livet, så vil du ha områder med "vansker" inne i utfordringene, er du kanskje vikler deg inn i noen vanskelige forhold med medmennesker. Men du er aldri "fanget" i de situasjonene, selv om det kan føles sånn. Du kan alltids sette grenser, kommunisere klart, si nei, når noen prøver å manipulere deg. Du må ikke please andre, du har alltid en personlig makt og en mulighet til å si takk, men nei, det vil jeg ikke. Det er ikke nødvendig at andre mennesker skal ha så stor innflytelse på din lykke. Men jeg vet det kan føles overveldende ut noen ganger, ihvertfall om det handler om mennesker som hovedsakelig bare tenker på seg selv. Du som tyder drømmer. Vet du noe om hva det vil si å drømme at man er naken og blir angrepet av ett dyr? En stor fugl eller Bjørn? Har også noen mareritt om at jeg faller fra stor høyde og styrter med fly😟 Anonymkode: 526d1...271
lillevill Skrevet 24. januar 2024 #9 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 21.1.2024 den 1.11): takk for svar ❤️ Møtt litt motgang i det siste, og en stor og vond konflikt som jeg ikke ser løsning på, er vel der det bunner ut i marerittene mine. Anonymkode: 2db07...5e9 Hei. Spindelvevet og edderkoppen kan være denne vonde konflikten du er i. Men husk at du kan sette grenser, og bevege deg ut av situasjonen, sånn som du "gikk inn i" sprekken i fjellet, så kan du også gå ut av den. Konflikten er en del av "reisen din" altså fjellet du klatrer i. Og du har motivasjon, så du greier det. Kanskje du kan se på konflikten med et litt annerledes perspektiv?
lillevill Skrevet 24. januar 2024 #10 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du som tyder drømmer. Vet du noe om hva det vil si å drømme at man er naken og blir angrepet av ett dyr? En stor fugl eller Bjørn? Har også noen mareritt om at jeg faller fra stor høyde og styrter med fly😟 Anonymkode: 526d1...271 Fugl: ( hva slag? ) Bjørn: selvtillit,styrke,død,livets sirkel naken: sårbar, ikke forberedt, Tror denne drømmen handler om å føle seg sårbar i livets sirkel. At du føler livet kommer og nesten tar deg av dage, at du er redd for å være selvstendig. Fly: bragd i livet. en stor mulighet for utvikling i livet. Flystyrt: Et fall ned fra denne muligheten i livet. Feks å få sparken fra en jobb. eller miste et hus. eller miste et ekteskap. Sånne ting. Tolking: Jeg synes det virker som du har en del angst om å feile i livet, og å ikke være sterk nok for å takle livet med de utfordringene og vanskene som livet har. Om det stemmer så ville jeg lært meg hva som er mine svakheter. Feks gå til en rådgiver, coach, psykolog, lese selvutvikling bøker. Eller om det feks er selvbildet så kunne du begynt å trene, eller om det er det økonomiske, ta kurs i økonomi. Styrk deg selv, spar penger, lag en "tryggere" situasjon for deg selv slik at du ikke føler deg så engstelig i livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå