Gå til innhold

Vinterjakke til å gå turer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg en foret vinterjakke som passer til å gå turer med. Tenker på trugeturer i delvis dyp snø, men ikke akkurat ekspedisjoner. Jeg har en alpinjakke fra 24 som jeg syns blir for tung for det bruket. Sikkert fin å ta  heisen med, men ikke noe til å gå og kave i snøen med. Jeg har også en vanlig boblejakke som jeg har brukt en del, men som ikke har hette. Og så har jeg vindjakker, men de er ikke foret.... Så en foret jakke som passer til aktivitet, noen som har forslag?

Anonymkode: 41659...54a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tar vindjakke og så to lag ull under. Da er det lettere å regulere enn hvis du har en fora jakke

Anonymkode: 69d3f...5c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du tar vindjakke og så to lag ull under. Da er det lettere å regulere enn hvis du har en fora jakke

Det er ikke nok i vind og -20C. TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er ikke nok i vind og -20C. TS

Det var sånn jeg pleide å kle meg i -30. Rett nok da med ullundertøy og litt tjukk strikkagenser og så vindtett jakke, men det holdt. Og litt størrelse på ytterjakka så en fikk nok luft i mellom

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det var sånn jeg pleide å kle meg i -30. Rett nok da med ullundertøy og litt tjukk strikkagenser og så vindtett jakke, men det holdt. Og litt størrelse på ytterjakka så en fikk nok luft i mellom

Ja jeg har ullundertøy, fleecegenser, og tjukk strikkagenser men det hjelper ikke. Jeg vil ha en vindtett, varm vinterjakke. TS

Skrevet

Eg har ein vanntett, vindtett litt polstra jakke frå Didriksson. Den er ikkje så veldig tjukk, men fungerer veldig bra. 

Pleier å ha ein ullsinglet og ein ullhøg-halsa genser under, og det er ofte litt varmt, så må opne nokre knappar. 

Anonymkode: 3a0e3...295

Skrevet

Kan det funke med en tynn dunjakke under vindjakken?

Mannen min har en fra Rab som han bruker på toppturer.

Eller ser jeg Funkygine bruker jakker fra dette merket når hun kjøre hundeløp - kanskje de har en som møter kriteriene dine:

https://www.nonstopdogwear.com/no/jakker/

Anonymkode: 85fc3...8db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...