AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #1 Skrevet 19. januar 2024 Eventuelt begge? Jeg har vært på nyttårsfest på jobben. Min mann skulle hente meg -v i bor litt unna allfarvei. Min mann hentet meg rundt 2330, jeg kom ut 2345,cirka. Jeg brukte altså 15 minutter på å komme meg utfra lokalet - litt treig og småbrisen (ikke full). Litt lang tid altså. Da hadde han begynt å kjøre i fra meg. Han var dritforbannet fot at jeg var 15 minutter forsinket. Han hadde akkurat rukket å begynt å kjøre hjem da jeg kom ut, men han valgte å snu, og hente meg, siden jeg akkurat var innen deadline. Snakket ikke til meg på hjemveien. Sint på meg for at han måtte vente 15 minutter. Sist han måtte hente meg på fest var for ett år siden, og da tilpasset jeg det så han kunne hente meg når han var på vei hjem fra noe annet, rundt 2300. Ellers kan jeg ikke huske sist han måtte hente meg - altså veldig sjelden jeg spør om skyss (eller er på fest). Bor langt unna folk, så er avhengig av skyss. Hadde han kjørt hjem, vet jeg ikke hvordan jeg skulle kommet meg hjem. Samtidig er han jo snill som kjører runt 2 mil rundt midnatt og henter meg, mens jeg er litt treg til å komme ut. Men. Overreagerer han, eller er jegr espektløs som glemmer litt tid og bruker lang litt tid ål å komme meg ut dørene (15 minutter). Anonymkode: feacd...8b6 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #2 Skrevet 19. januar 2024 Han overreagerer, 15 min er ikke den lengste tiden, og du var full og trengte skyss så var avhengig av han. Var han trøtt eller bekymret for at du skulle være utro eller lignende? Han hadde ikke talt et ord om han bodde med meg, for jeg er treg. Du var ikke så treg. Hvordan er han ellers? Anonymkode: b5229...c27 9
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #3 Skrevet 19. januar 2024 Skal han rekke noe? Opp tidlig i morgen? Hvor hadde han vært? når det uansett er på turen hans hjemover, tilpasset når han skulle kjøre så ser jeg absolutt ikke problemet. Dette er 15 min han kunne slappet av i bilen mens han ventet på deg… såpass må man kunne gjøre for hverandre Anonymkode: d4c4f...718 8 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #4 Skrevet 19. januar 2024 Når man skal forlate i sosiale settinger bruker man ofte litt tid på vei ut av døra. Synes han overreagerer, spesielt ved at han valgte å kjøre fra deg. Det er en barnslig måte å gjøre ett poeng på. Deadline høres kontrollerende ut. Anonymkode: fd71e...fcc 11 5
Belima Skrevet 19. januar 2024 #5 Skrevet 19. januar 2024 Personlig er jeg utenfor og klar til avtalt klokkeslett. Liker å holde avtaler, noe som bør gå begge veier. 8 2 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #6 Skrevet 19. januar 2024 Hentes før fyrverkeri og han haster. Pinlig. Anonymkode: 17491...c4d 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #8 Skrevet 19. januar 2024 Herregud, jeg venter jo nesten dagligdags lenger på jentungen etter trening. De skal dusje ordne seg etc. Selv om hun sier hent meg kl 1900, så blir det fort 1925. Det er da bare å forvente når man ska hente noen på fest også? Han har ingen grunn til å være sur over dette. ( og ja jeg er mann og venter en del ) Han må ta seg sammen! Anonymkode: 4a4be...3b3 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #9 Skrevet 19. januar 2024 I en sånn setting så hadde jeg, og har gjort mange ganger, tatt taxi hjem. Det blir bare sånne issues med at samboer skal hente meg. Og hvorfor var du ikke der til etter midnatt. Bare tanker ift egen livssituasjon. Å forholde seg til "deadlines" i sånne lag er rart og kan unngås. Men syns likevel at du har rett her sånn dere valgte å løse situasjonen. Om han faktisk tilbød seg å hente deg, så måtte han skjønne at sånn er det på fest. Krangler dere om dette ennå? Anonymkode: 6262c...171 7
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #10 Skrevet 19. januar 2024 Svar på spørsmål. Han er stort real ellers. Temperament,noe han er klar over og jobber med. Veldig mange positive sider. Enkelte negative (som sinne -men mer under kontroll de siste årene, har gått til psykolog, for eget initiativ. Krevende barndom). Men går stort sett bra. Men kommer frem innimellom, som nå, og jeg blir Usikker på om jeg er håpløs, eller om hans reaksjon er for mye. Han skulle ikke rekke noe. Og han er som oftest oppe til midnatt uansett, også hverdager. Anonymkode: feacd...8b6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #11 Skrevet 19. januar 2024 Og nei, vi krangler ikke. Men ikke snakket meg hverandre siden vi kom hjem. Anonymkode: feacd...8b6
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #12 Skrevet 20. januar 2024 Var dette på selve nyttårsaften? Skulle han hente deg, så dere skulle gå inn i det nye året sammen? Og så pga at du ville bruke ekstra tid på å si hadet, så blir midnatt i bilen? Hvorfor fikk ikke partnere være med hvis det var på selve nyttårsaften? Ikke invitert, og må i tillegg være sjåfør? Ville ikke kjørt fra deg, pga sikkerheten din, men hadde gjerne vært litt smågretten om du kun ville ha meg som sjåfør på selveste nyttårsaften! Han var gjerne sintere enn han burde, men det er jo naturlig at det skjer når han sliter med sinne. Anonymkode: 9e628...1cd
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #13 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Svar på spørsmål. Han er stort real ellers. Temperament,noe han er klar over og jobber med. Veldig mange positive sider. Enkelte negative (som sinne -men mer under kontroll de siste årene, har gått til psykolog, for eget initiativ. Krevende barndom). Men går stort sett bra. Men kommer frem innimellom, som nå, og jeg blir Usikker på om jeg er håpløs, eller om hans reaksjon er for mye. Han skulle ikke rekke noe. Og han er som oftest oppe til midnatt uansett, også hverdager. Anonymkode: feacd...8b6 Du er ikke håpløs. Er glad for at temperamentet hans nå kun er at han ikke sier noe til deg, selv om det også er alvorlig og veldig merkelig utifra å måtte vente i 15 min. Lever du et trygt og godt liv sammen med han? Trist å høre at han har hatt en vond barndom, bra han går til psykolog, men samtidig må du ha det bra også. Anonymkode: b5229...c27
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #14 Skrevet 20. januar 2024 Veldig bra at han innser og gjør noe med sinnet sitt, det er det ikke alle som gjør. Med det sagt, han overdriver stort, spesielt om han ikke har snakket med deg siden, og at han faktisk var på vei for å kjøre fra deg. Man bør jo passe tiden når man skal bli hentet, men samtidig så er det ikke alltid det går. Spesielt når man er på fest, da er det lett for at det tar litt tid før man kommer seg ut av døren. Videre så bør han ikke ta det så tungt, men heller være positiv til at du endelig fikk være litt sosial/feste litt (det var jo ikke akkurat langt ut på natt). 15min er ingenting. Når jeg leser om alle disse mennene her inne, så blir jeg bare mer og mer glad og takknemlig for min mann. Han hadde gladelig ventet om vi hadde en samme situasjon, han hadde hatt forståelse for at det hadde tatt litt tid før jeg kom meg ut døren, det som mest sannsynlig hadde skjedd hadde nok vært at han kom innom. Skal sies at han ofte venter på meg, feks om han skal hente meg på senteret/utenfor en butikk eller hva som helst, for jeg "skal bare". Noen ganger slår adhd'en min inn for fullt. Mannen er den mest tålmodige, rolige og snilleste jeg kjenner, og det hadde aldri ramlet han inn å bli forbanna og kjørt fra meg fordi jeg brukte 15min på å komme meg ut fra en fest. Ts, snakk med mannen din og fortell at han et urimelig, du kan beklage for at du brukte litt tid, men at det du gjorde absolutt ikke står i stil med at han skal bli så sint at han begynte å kjøre fra deg, og ikke snakker med deg. Anonymkode: 29505...70d
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #15 Skrevet 20. januar 2024 Du ba om å bli hentet 23:30, så da burde du være klar til å bli hentet. Elementær høflighet. Hvordan var kommunikasjonen i de 15 minutter du lot ham vente? Sa du unnskyld for at du ikke var klar, spurte du pent om litt ekstra tid? Anonymkode: 794cb...b72 7 5
Helene1982 Skrevet 20. januar 2024 #16 Skrevet 20. januar 2024 Jeg mener at det er rart at dere satte tidspunktet til 23.30 på nyttårsaften, da det enten burde vært tidligere, slik at dere kunne feire sammen eller etter rakettene. Når det er sagt, og avtalen er at han henter deg 23.30, møter du opp i tide, og gjør du ikke det, er konsekvensen at han starter året med å vente på deg edru som en privatsjåfør, mens du surrer. Han har rett til å bli sur, selv om planen var en dårlig idé. 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #17 Skrevet 20. januar 2024 Han overreagerer. Litt klønete av deg å somle 15 min, men han kan gi gitt slack når det ikke er noe som skjer ofte. Anonymkode: 36ab0...4fc 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #18 Skrevet 20. januar 2024 Ble han så sint fordi han måtte kaste ut den prostituerte han kjøpte da han var alene hjemme 15min før eller noe? Så han ikke rakk å få utløsning. Må være noe sånt. Anonymkode: 1e05c...e42
Helene1982 Skrevet 20. januar 2024 #19 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ble han så sint fordi han måtte kaste ut den prostituerte han kjøpte da han var alene hjemme 15min før eller noe? Så han ikke rakk å få utløsning. Må være noe sånt. Anonymkode: 1e05c...e42 Nei. Dette er en historie som gir null mening som du har diktet opp i hodet ditt. 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #20 Skrevet 20. januar 2024 Samboeren din er kanskje trøtt og sliten? Da kan man fort bli irritert for sånne ting. Dere får snakke om det utpå dagen, når dere begge har fått litt søvn😊 Anonymkode: db4ab...d1a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå