AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #1 Skrevet 19. januar 2024 Jeg og mannen min har lenge snakket om å få barn nummer 2, vi har ett fra før som er 4 nå. Etter mye frem og tilbake i nesten ett år, bestemte vi oss for å begynne å prøve nå i januar. Vi har derfor hatt sex på alle de «rette» dagene denne måneden. Og nå er jeg veldig usikker igjen 😓 Vet ikke om jeg vil ha dette barnet eller ikke. Selvom jeg ikke vet om jeg er gravid enda, så går jeg rundt å håper på å ikke være det, fordi jeg orker ikke en runde til med graviditet, nattevåk, barnevogner og småbarnsperiode, nå som eldstemann endelig begynner å bli litt selvstendig. Samtidig som alt ligger tilrette for barn nummer 2, vi har «alt på stell», og eldstemann trenger ett søsken… Synes dette er vanskelig. Sist vi prøvde å få barn klaffet det på første forsøk, jeg ble gravid med en gang. Jeg er så redd for å være gravid nå… Hvis jeg ikke er gravid, skal vi definitivt ikke prøve mer… Noen som har kjent på dette? Anonymkode: 7377b...5a3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #2 Skrevet 20. januar 2024 Jeg hadde samme ambivalens, og samme tanker når vi "prøvde". Etter at jeg kjente på lettelse hver gang jeg ikke ble gravid, og et kaos av følelser hvor lettelsen etterhvert ble større enn sorgen da jeg spontanaborterte, kom jeg/vi frem til at et barn var riktig for oss. Ser i ettertid at av alle argumentene for å få barn nr to, var "vi ønsker oss et barn til" langt nede på lista. Sånn skal det ikke være. Barn skal være ønsket for seg selv. Har fremdeles delte følelser rundt avgjørelsen rundt å få en, men tror mye av de følelsene er påført utenfra. "Skal dere ikke ha en til?!", "Dere må jo gi han søsken!", osv osv. Få barn fordi DU og DERE ønsker det. Ikke for andre Anonymkode: 385ff...8cc
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #3 Skrevet 20. januar 2024 Hvorfor trenger barnet et søsken? Er ikke sikkert de kommer til å være venner. Hvis du ikke ønsker flere barn så ikke få flere barn. Anonymkode: e0fb8...a26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå