Gjest Meteora Skrevet 29. januar 2006 #1 Del Skrevet 29. januar 2006 Kjæresten min og jeg ser etter et reisemål til sommerferien. Vi er begge 18 og trenger å komme oss litt bort fra familien. Vi behersker tysk og engelsk, men er dog noe bedre i engelsk enn tysk *kremt* Vi ser etter et sted som - ikke er langt ut på bondelandet - ikke er kaldt i juni - ikke er overbefolket av nordmenn og der kelneren snakker svensk - vi kan bli forstått, evt. med litt hjelp av en reiseordbok - vi ikke trenger å ta div. vaksiner for å kunne dra til - ikke er grusomt dyrt (både å reise til og være på) - som ikke er Lalandia Nå vil vi ikke virke veldig pirkete, men disse er ikke absolutte. Er det noen som har noen gode tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maddy Skrevet 29. januar 2006 #2 Del Skrevet 29. januar 2006 Kan anbefale Sicilia. Elsker den øya og det er veldig romantisk også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miracl3 Skrevet 29. januar 2006 #3 Del Skrevet 29. januar 2006 Parga i Hellas er flott, dere kan få småbåter til å kjøre dere ut til små private strender som er bare deres den dagen. Lite sted men dog så romantisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #4 Del Skrevet 30. januar 2006 Italia: Spesielt anbefaler jeg Firenze og Toscana, men Roma er jo også nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 30. januar 2006 #5 Del Skrevet 30. januar 2006 Jeg og min kjære var i Praha i forrige uke. Nå er det jo svinkaldt der, men ikke i juni vil jeg tro. I turistgryta prater alle engelsk, men litt utenfor (hvor det er mye billigere) gjør man seg forstått på en god blanding av tysk, engelsk og tegnspråk. Vi hadde en uforglemmelig fere i en utrolig romantisk by. Vi betalte bare 3000 kr for to personer. Fly tur/retur oslo + 4 netter på 3stjerners hotell. Anbefales!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eponine Skrevet 31. januar 2006 #6 Del Skrevet 31. januar 2006 Hei! Anbefaler følgende reisemål : http://images.google.no/images?hl=no&q=oia&sa=N&tab=wi Oia på santorini , eller santorini i hellas generelt:) http://images.google.no/images?svnum=10&hl=no&lr=&q=Piran Piran i slovenia, veldig rent og pent, god mat, billig, engelsktalende service ansatte, fine bademuligheter i adriaterhavet:) Atmosfæren var upåklagelig og, er en utrolig sjarmerende liten by. Helt fantastisk, et sted jeg gjerne drar igjen. Noe som folk er mer skeptisk til, men som likevel er et fint og billig reisemål : http://images.google.no/images?svnum=10&hl...lr=&q=DUBROVNIK Dubrovnik , kroatsia. Igjen, et turistmarked som er på sterk opptur, likevel er det svært billig, fine strender, mye gammel og romantisk arkitektur. http://images.google.no/images?svnum=10&hl=no&lr=&q=Paris Paris er jo litt erketypisk romletantisk reisemål, men hvorfor ikke. Mye shopping og andre fasiliteter, og er gode priser på turer dit fra ulike flyselskap. http://images.google.no/images?svnum=10&hl=no&lr=&q=verona Likte faktisk veldig godt Verona i italia. Litt romantisk er det og, p.g.a oprinnelsen til historien om romeo og Julie. Man kan blandt annet besøke julies hus osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 1. februar 2006 #7 Del Skrevet 1. februar 2006 hellas. har hørt chios er veldig fint, og parga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 1. februar 2006 #8 Del Skrevet 1. februar 2006 Jeg ville dratt til Hellas. Har vært der tre ganger med mannen i mitt liv - og så lenge du ikke velger et veldig familie- eller partysted, så er du så og si garantert en romantisk ferie . Min store drøm er Naxos, men Parga er også flott, selv om det ligger på fastlandet. Selv har vi vært på Samos i en liten by som het Ireon, Sidari/Canal d'Amour på Korfu og i Argassi på Zakynthos (ikke så bra som de to andre). Ellers er Italia helt fantastisk, kan anbefale Sorrento og Amalfikysten, men da blir det dyrere enn Hellas. Lykket til med valget! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 2. februar 2006 #9 Del Skrevet 2. februar 2006 Min store drøm er Naxos← da må du dit! jeg har vært på ti greske øyer, men den er absolutt favoritt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meteora Skrevet 14. februar 2006 #10 Del Skrevet 14. februar 2006 Tusen takk for alle gode tips! Kommer med nærmere oppdatering på hvor ferien sannsynligvis går Synes selv Piran i Slovenia høres veldig spennende ut. Litt gøy med et sted hvor ikke alle har vært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meteora Skrevet 27. mars 2006 #11 Del Skrevet 27. mars 2006 Det blir Venezia Å, jeg gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaprifol Skrevet 27. mars 2006 #12 Del Skrevet 27. mars 2006 Venezia er flott ! Ta båten ut til Lido di Venezia og lusk dere ned på stranda nedenfor luksushotellene der. Det er fullt lovlig og flott å bade. Vi var der i pinsen for to år siden, deilig sted. Anbefaler dere også å besøke byer og småsteder utenfor Venezia, der er det masse koselig italienere og god stemning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fountain Skrevet 8. april 2006 #13 Del Skrevet 8. april 2006 Venezia er fantastisk! Anbefaler en båttur til Murano og spesielt til Burano. Lido er også en flott øy, men den har ikke den samme italienske sjarmen som de to andre nevnte øyene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå