AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #21 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Valtrex er jo den suverent overlegne medisinen som tar knekken på utbruddene. Tas med en gang man merker symptomene. Noen som er voldsomt plaget kan også måtte gå på det fast. Og det var det jeg fryktet når du plundret noe voldsomt. Et munnsår skal behandles med den største forsiktighet. Når jeg får munnsår så rører jeg det ikke. Jeg tar Valtrex med en gang jeg kjenner at det skjer noe. Av og til blir det ikke mer, men jeg sliter med et veldig svakt immunforsvar også (som er en av grunnene til at jeg har fått det). Derfor kan jeg allikevel ha uflaks og få det, spesielt når det utvikler seg om natta. Da fortsetter jeg å ta tablettene som anvist, og jeg opplever at det tar knekken på det mye fortere enn det vanligvis ville gjort. Akkurat som at væsken inni blemmen trekker seg tilbake slik at det ikke får blitt noe ordentlig sår. Om jeg har max uflaks og det allikevel blir sår, så bruker jeg La Roche Posay cicaplast B5 leppebalm som får såret til å gro på en brøkdel av tiden. Den er rett og slett helt utrolig, og alle jeg har anbefalt den til er enige. Minner igjen om god håndhygiene. Jeg tar litt av den på en Q-tips og dabber på på kvelden før jeg legger meg. Da får den jobbe uforstyrret. Om dagen får det være tørt, slik at den skorpen/hinnen som den balmen har laget får videreutvikle seg. Jeg ville ikke brukt munnsårplaster om jeg ikke skulle pyntet meg til et bryllup eller ønsket å kamuflere det littt akkurat en dag. Det gror så mye fortere med lufttilførsel og "ute i det fri". Jeg har hatt munnsår i mange år. Ble smittet av min ex som ga F i om han smittet meg, og har også opplevd å smitte meg selv på øyet med j*velskapen. Så jeg har stor respekt for det satans viruset. Anonymkode: 6ff7d...5a2 Er Valtrex på resept? Ts Anonymkode: f9145...1b3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #22 Skrevet 20. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Virker ikke Ts Anonymkode: f9145...1b3 Ingenting virker på et herpesutbrudd egentlig. Det eneste salve gjør er å forkorte utbruddet. Og kan forhindre utbrudd hvis det tas tidlig nok. Herpesut må gå sin gang. Det er vanlig at de første utbruddene er større og mer langvarige. Nå får jeg ofte et lite sår. I starten var det kjempestore Anonymkode: 7fdcd...dfe 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #23 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er Valtrex på resept? Ts Anonymkode: f9145...1b3 Valtrex er på resept, ja. Og det kan gjøre at man ikke får det om man tar det asap når man kjenner at det begynner. Det kan også forkorte tiden en del og gjøre at det trekker seg tilbake eller blir mye mindre utbrudd. Så Valtrex gjør susen, men om det får brutt ut så er det som andre sier her. Da må det bare gå sin gang. Med den lip balmen jeg nevnte fra La Roche-Posay reparerer jammen meg hud i et imponerende tempo. Så den anbefaler jeg. Det meste annet ute på markedet er lite å satse på. Det er jeg enig i. Spesielt munnsårplaster. Et munnsår skal gro i med lufttilgang. Anonymkode: 6ff7d...5a2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #24 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Valtrex er på resept, ja. Og det kan gjøre at man ikke får det om man tar det asap når man kjenner at det begynner. Det kan også forkorte tiden en del og gjøre at det trekker seg tilbake eller blir mye mindre utbrudd. Så Valtrex gjør susen, men om det får brutt ut så er det som andre sier her. Da må det bare gå sin gang. Med den lip balmen jeg nevnte fra La Roche-Posay reparerer jammen meg hud i et imponerende tempo. Så den anbefaler jeg. Det meste annet ute på markedet er lite å satse på. Det er jeg enig i. Spesielt munnsårplaster. Et munnsår skal gro i med lufttilgang. Anonymkode: 6ff7d...5a2 Ts her Har kjøpt lypsylen som du skrev om og smurt på og håper jeg ser litt bedre ut i morgen, for nå ser det ille ut. Drakk appelsinjuice og det ble enda verre, så tror kansje det ikke var så lurt, Ts Anonymkode: f9145...1b3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #25 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ts her Har kjøpt lypsylen som du skrev om og smurt på og håper jeg ser litt bedre ut i morgen, for nå ser det ille ut. Drakk appelsinjuice og det ble enda verre, så tror kansje det ikke var så lurt, Ts Anonymkode: f9145...1b3 Håper du våknet med en "hinne" over såret i dag. Bruk den hver natt, så blir skorpen sterkere og sterkere. Hvis du syns skorpen er veldig gul når du våkner, så er det fordi den "suger ut" den gule og ekle væsken. Hvis du ikke har så mye gul væske så fungerer det på samme måte også, den hjelper å reparere huden og danne skorpe mye fortere. Syrlige ting har en tendens til å gjøre alt sårere og verre, så der har vi samme opplevelse. Best å unngå det en stund til. Ønsker deg lykke til 🙂 Anonymkode: 6ff7d...5a2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #26 Skrevet 21. januar 2024 Plasteret er jo genialt. Men man må bruke det med en gang man kjenner prikking i leppen, slik at såret ikke utvikler seg. Anonymkode: a1171...650
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå