Gå til innhold

Hvordan blir jeg kvitt emosjonell tomhet etter brudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg tom. Ut fra et langt forhold med barn etc. Han var som " two face" en side av ham elsket jeg , den andre brøt meg ned. I ettertid ser jeg at han var ikke bra for meg.  Når jeg tenker på alt det slemme han har gjort vet jeg det var riktig å gå. 

Men jeg sitter igjen økonomisk ruinert og med et savn, et savn for den gode siden og hans smil. Litt usikker på hva der er meningen jeg gjør nå, prøvde jeg meg på online dating uten særlig suksess. Kanskje han hadde rett at alle menn der ute er fæle og ville bare ha kullet og kastet meg. Det virker sånn, har jo ikke møtt en mann online som er normal og hyggelig. Bare folk ute etter sexprat. Har erstattet tomheten en stund med en fyr som er bra og ikke bra på helt annen måte. Jeg har bare hatt tre kjærester, har ikke peiling på hva jeg driver med. 

Jeg sliter med konsentrasjon på jobb på grunn av noe jeg ikke begriper, kanskje denne tomheten, mulig det er dette som er depresjon? 

Jeg har ikke venner som bryr seg om meg, føles som en diger tom ensomhet. Familien min vil kun konvertere meg til religion, hvis jeg begynner å snakke med de om problemer. Dessuten er det kun mor som er delvis interessert. 

Jeg føler jeg hadde alt, og det er tatt fra meg. Det å bli kjeftet og være syndebukk og hus slave på var en del av det, men jeg hadde alt livet var nydelig, nå føles det som  jeg har ingenting. Jeg klarer ikke skape noe heller fordi alt står stille. Jeg har blitt fysisk syk, fattig og ulykkelig alt på ett år. Likevel vet jeg at jeg ikke ble behandlet bra. Hvordan blir jeg hel igjen, finner veien ut fra tomheten? 

Anonymkode: 11ee9...65b

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nå du begynner å fylle den tomheten med deg og ditt liv, det som er deg og som er viktig for deg. Det er som en vei du går, du tar ett og ett skritt og det føles ikke som noe, men en dag ser du deg tilbake og innser hvor langt du har kommet. Det krever aktive valg å sette seg selv og dine behov først. Etter et sånt forhold kan det ta tid å finne ut hva ens behov er, for man lærer fort å glemme de. 

Jeg har selv vært der, og føler nå ingen tomhet, der det var tomt er det nå meg meg meg og alt jeg elsker. Og ingen kontrollerende nedbrytende mann skal noen gang ta fra meg meg igjen. 

Anonymkode: e67ba...197

• Nyttig 1
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Det er nå du begynner å fylle den tomheten med deg og ditt liv, det som er deg og som er viktig for deg. Det er som en vei du går, du tar ett og ett skritt og det føles ikke som noe, men en dag ser du deg tilbake og innser hvor langt du har kommet. Det krever aktive valg å sette seg selv og dine behov først. Etter et sånt forhold kan det ta tid å finne ut hva ens behov er, for man lærer fort å glemme de. 

Jeg har selv vært der, og føler nå ingen tomhet, der det var tomt er det nå meg meg meg og alt jeg elsker. Og ingen kontrollerende nedbrytende mann skal noen gang ta fra meg meg igjen. 

Anonymkode: e67ba...197

❤️ det er veldig sant jeg har kun vært der for andre. Skulle bare ønske jeg var ung og frisk. 

Anonymkode: 11ee9...65b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...