Gå til innhold

Skolene og SFO stengt på mandag pga glatt føre!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og dette vet de tre dager før? Omg

Anonymkode: b743e...2c1

Skrevet (endret)
Sinsiew skrev (6 minutter siden):

Vet du hva is er? 

Det hjelper ikke å ha vinterdekk når du kjører på is. 

Du vet de kommer til å salte ihjel veiene ikkesant? Kan ikke fatte at det kommer til å bli katastrofale tilstander på hovedveiene i Oslo. Glatt på småveiene og fortau, ja, men da kjører man etter føret og bruker brodder eller piggsko til fots.

Befolkningen kan virkelig ikke mure seg inne hver gang været er litt kjipt i dette landet - da kan vi ikke gå ut mer enn et par uker akkurat i månedsskiftet juni/juli.

Endret av Anononyma
  • Liker 2
Skrevet
Sinsiew skrev (5 minutter siden):

Vet du hva is er? 

Det hjelper ikke å ha vinterdekk når du kjører på is. 

Joda, vi har speilholke her, gjerne våt speilholke også titt og ofte. Du skulle sett kjettingene jeg har under skoa på det verste.

Anonymkode: f0044...803

Skrevet

Med så mange kommentarer her inne nå at litt is ikke er farlig...og at mandag ikke kommer til å bli ille..er enda mer grunn til at jeg vil holde barna mine hjemme 

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

En ting er sikkert: blir mye «underholdning» i avisene på mandag når alle de som trosser advarslene om å la bilen stå, kjører og havner i ulykker for sine egne dumskap. De burde søren meg å blitt fratatt førerkortet.

Anonymkode: f145a...dd7

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Vi kan jo ikke stenge alt hver gang det er vinter i Norge. Dette begynner å bli for dumt. Etter Covid har terskelen blitt utrolig lav. 

Anonymkode: 25f05...1c2

Helt enig 1

Vi er snartlikepysete som svenskene. Vi har da hatt tøffe vintre verre enn dette før.

Anonymkode: 37f68...1a2

• Liker 3
Skrevet
Anononyma skrev (4 minutter siden):

Du vet de kommer til å salte ihjel veiene ikkesant? Kan ikke fatte at det kommer til å bli katastrofale tilstander på hovedveiene i Oslo. Glatt på småveiene og fortau, ja, men da kjører man etter føret og bruker brodder eller piggsko til fots.

Befolkningen kan virkelig ikke mure seg inne hver gang været er litt kjipt i dette landet - da kan vi ikke gå ut mer enn et par uker akkurat i månedsskiftet juni/juli.

Befolkningen murer seg ikke inne hver gang været er kjipt. Men man tar forholdsregler de gangene det kommer regn på veier som har holdt -20 grader i ei uke. 

Hjelper ikke med salt regnet fryser med en gang det treffer veien. Selv på hovedveiene. 

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
Anononyma skrev (4 minutter siden):

Men når det regner, det som ikke fryser på veien med en gang, hvor skal det vannet gjøre av seg? Det er store snøfonner på hver side av veiene her i Kongsberg. Vannet har ingen mulighet for å renne ut i grøfta. Hvordan kan det hjelpe å salte oppå det igjen? Det er garantert suppe.

Anonymkode: 6be47...f49

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Sofakona skrev (47 minutter siden):

Ja mange skoler i viken

Tullefylket Viken er heldigvis oppløst.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Joda, vi har speilholke her, gjerne våt speilholke også titt og ofte. Du skulle sett kjettingene jeg har under skoa på det verste.

Anonymkode: f0044...803

Mhm :nikke:

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja, det er en dag nå. Men vent å se, terskelen kommer til å bli lavere og lavere. Aldri før har skolene blitt stengt pga is. 

Anonymkode: 25f05...1c2

Tullball. 

Skolen var stengt pga både flom, snø og is da jeg gikk på skolen, og det er nå snart tretti år siden. 

Anonymkode: 3d910...e7a

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men når det regner, det som ikke fryser på veien med en gang, hvor skal det vannet gjøre av seg? Det er store snøfonner på hver side av veiene her i Kongsberg. Vannet har ingen mulighet for å renne ut i grøfta. Hvordan kan det hjelpe å salte oppå det igjen? Det er garantert suppe.

Salt hjelper alltid i følge enkelte. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Barnehagene er åpne da! Så vi må ut å kjøre likevel

Anonymkode: c8406...c99

Går vel ann å ta fri da,viss du har unger som har fri pga skolefri

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tullball. 

Skolen var stengt pga både flom, snø og is da jeg gikk på skolen, og det er nå snart tretti år siden. 

Anonymkode: 3d910...e7a

Merkelig hvor fort folk glemmer. 

Skrevet
Sinsiew skrev (Akkurat nå):

Salt hjelper alltid i følge enkelte. 

Nei. Det kommer til å bli utvannet saltsuppe som legger seg som en fin hinne over asfalten. Kjenner jeg gruer meg til å dra på jobb på mandag. Store spørsmålet er om det er like greit å ta sykkel eller risikere livet i trafikken. Sykkelen har piggdekk 😅.. en ting er helt sikkert. Det kommer til å bli vått og glatt!

• Liker 1
Skrevet

Her har det vært glatt i hele vinter, så da tipper jeg de mener JÆVLIG glatt! 

Anonymkode: 519d4...dea

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Det kommer til å bli utvannet saltsuppe som legger seg som en fin hinne over asfalten. Kjenner jeg gruer meg til å dra på jobb på mandag. Store spørsmålet er om det er like greit å ta sykkel eller risikere livet i trafikken. Sykkelen har piggdekk 😅.. en ting er helt sikkert. Det kommer til å bli vått og glatt!

Jaja, vi vet det. Verre med andre 😅

Blir det sånn de melder, er det ikke sikkert jeg kommer meg ned og opp bakkene her. Så vi får se. Får eventuelt dra fram kjettingen. Men så er det noe med at jeg ikke stoler på de jeg møter. Hjelper ikke at jeg har kjetting hvis andre kommer over i feil kjørefelt 🙈

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns det er rart det ikke gjelder Innlandet også. Spesielt vgs, der mange elever kjører selv. Ikke trygt for ungdommene det

Anonymkode: 09d74...c62

Skrevet
31 minutter siden, Sofakona said:

Det som er at nå har det vært minus 10 o mange uker ..og da er bakken kaldt...og når det regner vil veien bli is...

Det blir som hele litt vann på isbit ..den vil ikke smelte.

Og så kan man legge til at det er høye brøytekanter over alt og avløpene er dekket til med snø og bakken er bunnfrossen. Dermed har vannet ingen sted å ta veien og veier blir til små innsjøer. 

Det er ikke det samme som når det er vanlig glatt.

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...