Gå til innhold

Forsinket eggløsning selv etter positive eggløsningstester som blir negative?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det mulig at jeg opplever forsinket eggløsning, selv om jeg har fått positive eggløsningstester, og til og med testet til de ble negative igjen?

Positiv test mandag kveld, tirsdag kveld og onsdag formiddag. Negativ onsdag formiddag. Men, i dag fikk jeg noe som lignet eggløsnngsslim og kjenner murringer.

Kan eggløsning skje nå, og ikke på onsdag da testen ble negativ igjen?

Anonymkode: 7923a...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sofakona skrev (6 minutter siden):

Eggløsning kan skje 1-3 dager etter positive test.

Etter første positive eller siste? Og, når testen er blitt negativ, betyr det at eggløsning er ferdig, eller snart skal skje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Etter første positive eller siste? Og, når testen er blitt negativ, betyr det at eggløsning er ferdig, eller snart skal skje?

Nei, LH-surget vil gå ned uavhengig av om at egget har sluppet eller ikke. Den eneste måten å vite om du har hatt EL på er å sjekke ca 1 uke etter om progesteron har steget. Man kan ta blodprøve, men det finnes faktisk også hjemmetester (det jeg vet om er merket Proov), men det må bestilles fra utlandet fordi det er ikke blitt en greie i Norge enda så vidt jeg vet.

Ovulation is considered to occur 28-36 hours after the beginning of the LH rise or 8-20 hours after the LH peak. 

Anonymkode: b813b...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...