AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #1 Skrevet 19. januar 2024 https://flatfinder.eve-digital.com/3226-tunkvartalet/#blk_HusE/ECH0203 Kan dere hjelpe meg å bestemme? Dette er en ny leilighet, i Lørenskog, inkluderer garasje ( jeg trenger garasje ). 4 min til bussen som tar meg til Oslo i 25min, 4 min gange til kjøpesenteret Triaden og den nye Lørenskog sentrum. Hva er bra og dårlig med denne leilighet? Anonymkode: 0a872...ad2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #2 Skrevet 19. januar 2024 Beliggenheten er bra. Vet ikke hvor stor leilighet og i hvilken etasje du ønsker å kjøpe. Ikke kjent i Lørenskog. Anonymkode: 24ee1...4df 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #3 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Beliggenheten er bra. Vet ikke hvor stor leilighet og i hvilken etasje du ønsker å kjøpe. Ikke kjent i Lørenskog. Anonymkode: 24ee1...4df 53 m2 01. etg Totalpris 3.850.000 med garasje inkludert. Jeg tenker at samme leiligheten ville koste ca. 5.000.000 i Oslo, noe som er mye høyere enn budsjettene min. Anonymkode: 0a872...ad2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #4 Skrevet 19. januar 2024 Ser ut som en bra leilighet. God planløsning og helt ny. Litt dumt med bare ett soverom til den prisen. Anonymkode: e40d6...588 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #5 Skrevet 19. januar 2024 Jeg likte ikke planløsningen, men ellers så er det jo ikke ille pris. Anonymkode: 3cb04...721
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #6 Skrevet 19. januar 2024 Kan du fortelle hvor det står at garasje er inkludert? Ser ikke det i prislisten over alle leiligheter. Jeg er relativt godt kjent i området, disse blokkene er vel der blomsterbutikken var før. Tror Lørenskog kommer til å ta seg opp veldig, selv om det er mye bra med stedet fra før. Men virker som veinettet ligger etter all utbyggingen.. Jeg hadde prutet. Si du kjøper den for 100 000 mindre, ellers har du ikke råd for eks. Det er veldig vanskelig å selge nyboliger nå. Kjenner faktisk 2 par som har gjort dette med suksess i samme kommune. Anonymkode: ebc56...433 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #7 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan du fortelle hvor det står at garasje er inkludert? Ser ikke det i prislisten over alle leiligheter. Jeg er relativt godt kjent i området, disse blokkene er vel der blomsterbutikken var før. Tror Lørenskog kommer til å ta seg opp veldig, selv om det er mye bra med stedet fra før. Men virker som veinettet ligger etter all utbyggingen.. Jeg hadde prutet. Si du kjøper den for 100 000 mindre, ellers har du ikke råd for eks. Det er veldig vanskelig å selge nyboliger nå. Kjenner faktisk 2 par som har gjort dette med suksess i samme kommune. Anonymkode: ebc56...433 Hei Står i annonsen på finn.no og jeg har snakket med megleren. https://www.finn.no/eiendom/nybygg/prosjekt?finnkode=270147362&q=tunkvartalet - Vannbåren gulvvarme - Integrerte hvitevarer medfølger - Garasjeplass i oppvarmet privat anlegg inkludert i prisen Ja, kan tenke meg å prute prisen ned 100.000. Men ser at andre ny boliger som bygges nå i samme området koster vel 200/300.000 mer eller inkluderer ikke garasjen. Anonymkode: 0a872...ad2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #8 Skrevet 19. januar 2024 Personlig hadde jeg ikke hatt råd til så høye felleskostnader oppå så stort boliglån i måneden - for du må ta opp lån og betale over 3 millioner? Blir ikke det rundt 20.000 i måneden i boliglån? Og så 11.000 i fellesutgifter oppå der igjen? Synes leiligheten så helt fin ut, ingenting galt med planløsning heller. Kanskje litt liten balkong/uteplass, men kjenner ikke forholdene der, sol osv. Anonymkode: 7f3c2...775
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #9 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Personlig hadde jeg ikke hatt råd til så høye felleskostnader oppå så stort boliglån i måneden - for du må ta opp lån og betale over 3 millioner? Blir ikke det rundt 20.000 i måneden i boliglån? Og så 11.000 i fellesutgifter oppå der igjen? Synes leiligheten så helt fin ut, ingenting galt med planløsning heller. Kanskje litt liten balkong/uteplass, men kjenner ikke forholdene der, sol osv. Anonymkode: 7f3c2...775 Glem det, jeg trodde boden var balkongen 😆 Anonymkode: 7f3c2...775
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #10 Skrevet 19. januar 2024 Ville ikke kjøpt leilighet i første etasje Anonymkode: 939fa...a0f 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #11 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Glem det, jeg trodde boden var balkongen 😆 Anonymkode: 7f3c2...775 Fellesutgiftene inkluderer betaling av fellesgjeld på 1.900.000 så man tar opp bare 1.900.000 i lån minus EK. Alt sammen blir ca. 19.000 pr måned. Balkongen er på 12kvm. Anonymkode: 0a872...ad2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #12 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Fellesutgiftene inkluderer betaling av fellesgjeld på 1.900.000 så man tar opp bare 1.900.000 i lån minus EK. Alt sammen blir ca. 19.000 pr måned. Balkongen er på 12kvm. Anonymkode: 0a872...ad2 Ja, men i fellesutgiftene er det bare renter. Det er avdragsfrihet i 20 år, så lenge har du sikkert ikke tenkt å bo der uansett. Det som ofte skjer i nye borettslag er en stadig utskifting av beboere fordi fellesutgiftene blir for høye. Mulig det heller ikke vil være viktig for deg, men hadde ikke turt å kjøpe i første etasje. Lørenskog kan utvikle seg til et belastet område med den enorme utbyggingen som er der. Anonymkode: 9be86...e92
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #13 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, men i fellesutgiftene er det bare renter. Det er avdragsfrihet i 20 år, så lenge har du sikkert ikke tenkt å bo der uansett. Det som ofte skjer i nye borettslag er en stadig utskifting av beboere fordi fellesutgiftene blir for høye. Mulig det heller ikke vil være viktig for deg, men hadde ikke turt å kjøpe i første etasje. Lørenskog kan utvikle seg til et belastet område med den enorme utbyggingen som er der. Anonymkode: 9be86...e92 Hva mener du med dette? Det bygges også mye vest for Oslo (Bærum), uten at det av den grunn betyr at det kommer til å bli et belastet område. Det er begrenset med leiligheter i Oslo, og folk vil være tvungen til å flytte utenfor, fks. til Lørenskog. Anonymkode: 40262...b00 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #14 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hva mener du med dette? Det bygges også mye vest for Oslo (Bærum), uten at det av den grunn betyr at det kommer til å bli et belastet område. Det er begrenset med leiligheter i Oslo, og folk vil være tvungen til å flytte utenfor, fks. til Lørenskog. Anonymkode: 40262...b00 Ja, det bygges mye mange steder, og det kan sikkert bli flotte boområder uten problemer, men akkurat Lørenskog ville jeg vært skeptisk til med tanke på hvem som bosetter seg der. Anonymkode: 9be86...e92 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #15 Skrevet 20. januar 2024 Du lenker til leilighet 0203, så den ligger i 2. etasje. Det at det er balkong tilsier også 2. etasje. Foreldrene mine eier leilighet i samme kvartal. Parkeringshuset er bra og har veldig god sikkerhet (pga. innkjøringsproblemer med dopsalg da de første leilighetene stod klare ...). Det er veldig kort vei til busstopp og det er rushtidsbusser som kjører til Helsfyr på ca. 12-15 min (rute 110E). Rute 110 går til Oslo bussterminal. Triaden kjøpesenter ligger på andre siden av gaten. Er balkongen mot Triaden, eller mot Østmarka? Det ville hatt mye å si for meg. Anonymkode: a0c33...cb4 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #16 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja, men i fellesutgiftene er det bare renter. Det er avdragsfrihet i 20 år, så lenge har du sikkert ikke tenkt å bo der uansett. Det som ofte skjer i nye borettslag er en stadig utskifting av beboere fordi fellesutgiftene blir for høye. Mulig det heller ikke vil være viktig for deg, men hadde ikke turt å kjøpe i første etasje. Lørenskog kan utvikle seg til et belastet område med den enorme utbyggingen som er der. Anonymkode: 9be86...e92 Jeg ville ikke kjøpt noe med avdragsfrihet i 20 år. Jo nærmere du kommer dagen det skal nedbetales, jo vanskeligere vil det bli å selge leiligheten. Fellesutgiftene vil stige dramatisk når lånet skal nedbetales. Det blir også veldig dyrt i lengden med renter på en stor del av kjøpesummen i så lenge som 20 år. Det er å stikke hodet i sanden. Ingen ville drømt om å ha 20 års avdragsfrihet på en selveier enebolig, og ingen bank ville gitt det heller. Anonymkode: 6dda0...52e 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #17 Skrevet 20. januar 2024 Du får utnyttet plassen i boden og på soverommet ganske dårlig pga den skrå veggen. Det blir vanskelig med alt av skap og hyller. Jeg ville ikke betalt så mye for en leilighet med ett soverom på Lørenskog. Jeg ville heller kjøpt noe mindre (men ikke splitter nytt) i Oslo, hvis det er der du egentlig ønsker å bo. Ville heller ikke kjøpt leilighet i første etasje. Anonymkode: 6dda0...52e
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #18 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du får utnyttet plassen i boden og på soverommet ganske dårlig pga den skrå veggen. Det blir vanskelig med alt av skap og hyller. Jeg ville ikke betalt så mye for en leilighet med ett soverom på Lørenskog. Jeg ville heller kjøpt noe mindre (men ikke splitter nytt) i Oslo, hvis det er der du egentlig ønsker å bo. Ville heller ikke kjøpt leilighet i første etasje. Anonymkode: 6dda0...52e Altså jeg mener ikke at det er skråtak, men den merkelige vinkelen det er på veggen til venstre. Anonymkode: 6dda0...52e
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #19 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Du lenker til leilighet 0203, så den ligger i 2. etasje. Det at det er balkong tilsier også 2. etasje. Foreldrene mine eier leilighet i samme kvartal. Parkeringshuset er bra og har veldig god sikkerhet (pga. innkjøringsproblemer med dopsalg da de første leilighetene stod klare ...). Det er veldig kort vei til busstopp og det er rushtidsbusser som kjører til Helsfyr på ca. 12-15 min (rute 110E). Rute 110 går til Oslo bussterminal. Triaden kjøpesenter ligger på andre siden av gaten. Er balkongen mot Triaden, eller mot Østmarka? Det ville hatt mye å si for meg. Anonymkode: a0c33...cb4 Hei lenken er til 0203 men jeg skal ha 0103, 1st etasje. Markterrasen ligger inne i kvartallet fellesområdene, altså ikke mot hovedgata eller Østmarka, men inne. Er dine foreldre fornøyd med kvaliteten og området? Anonymkode: 0a872...ad2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #20 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja, det bygges mye mange steder, og det kan sikkert bli flotte boområder uten problemer, men akkurat Lørenskog ville jeg vært skeptisk til med tanke på hvem som bosetter seg der. Anonymkode: 9be86...e92 Hvem bosetter seg der? 🙂 Anonymkode: 40262...b00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå