Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kona har lyst å ta en helg alene, bort fra mas, jobb og unger. Men nå har vi vært i småbarnsbobla så lenge at vi har litt glemt hvordan en gjør det... Har noen av dere andre småbarnsmødre (og fedre forsåvidt) tatt dere en rolig alenehelg, og hva gjorde dere da? Dro dere noe sted, og hvor i så fall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dro til Østersund på hotell-weekend, kjøpte med oss godteri og pizza inn fra byen som vi spiste i senga (orket ikke å gå rundt i byen) , sovna tidlig og sov lenge 🤣

Tror ikke det er noe vits i å planlegge for mye, for det er ro, samhold og søvn som oftest er mangelvare. 

Ta ei natt på hotell inkl frokost (null stress om morgenen), dra på en bedre middag (ikke så alt for sent på kvelden) og ta en spasertur etter middag og prat om løst og fast. 

IKKE legg lista for høyt eller ha for høye forventninger. Ikke planlegg noe som vil kreve at en eller begge må gjøre en "jobb". Som å kjøre langt i bil, vaske utav ei hytte, reservere ditt og datt, ordne et tidsskjema for å rekke alt dere vil se og få med dere på stedet dere drar til. Slikt kan dere heller gjøre når dere skal på en ferie.

Anonymkode: 266b9...dad

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Massasje… hotel, spis god mat og sov ut 

Anonymkode: eeb7c...537

• Liker 2
Skrevet

Ingen sex?

Anonymkode: 1d45f...0f8

Skrevet

Må man gjøre noe da? Perfekt helg for meg er ikke se på klokka. Ligge lenge i senga. Sex når man vil. Gå i morgenkåpe hele dagen. Fikse en god middag sammen. Glass vin. Ja helt avslapping. Å deilig. 

Anonymkode: 08f71...152

• Liker 3
Skrevet
M35+ skrev (4 timer siden):

Kona har lyst å ta en helg alene, bort fra mas, jobb og unger. Men nå har vi vært i småbarnsbobla så lenge at vi har litt glemt hvordan en gjør det... Har noen av dere andre småbarnsmødre (og fedre forsåvidt) tatt dere en rolig alenehelg, og hva gjorde dere da? Dro dere noe sted, og hvor i så fall?

Spør du for kona eller for deg selv? Hvis hun har behovet, vet hun ikke hva hun selv ønsker?

Anonymkode: bd7f2...2f6

• Nyttig 3
Skrevet

Litt oppklaring: Jeg spør for kona, jeg passer barna. Så ikke noe romantisk date eller sex akkurat her :) Greia er at det er så lenge siden noen av oss hadde noe vesentlig tid tilgjengelig for oss selv, så når en plutselig har en hel helg tilgjengelig så står en litt som høna forran egget.

• Hjerte 2
Skrevet

Hun må da klare å finne på noe selv. 

Anonymkode: e3f66...a69

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Spille fotball 

Skrevet

Være med venninner? 
Jeg dagdrømmer om ei helg på spahotell med gode venninner, men vi alle er i småbarnsbobla så det blir nok ikke riktig enda.

eventuelt leie ei hytte med venner?

Vil hun være alene? Isåfall hadde jeg da også sjekket inn på et hotell med mulighet for spa, trening, mye god mat osv. 

Skal det være økonomisk så reis hjem til ei venninne som ikke har barn? Eller så kan du og barna reise til besteforeldre så får hun huset for seg selv.

Anonymkode: df001...840

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kurs eller spa eller bare hotell, mat og lese bøker.

Skrevet

Et døgn på hotell alene, med godteri og mulighet for å bestille middag til rommet. Uten at mannen ringer for å spørre hvor ditt og datt er hjemme 😂 Så enkelt som det! 

Anonymkode: 84151...367

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
M35+ skrev (4 timer siden):

Litt oppklaring: Jeg spør for kona, jeg passer barna. Så ikke noe romantisk date eller sex akkurat her :) Greia er at det er så lenge siden noen av oss hadde noe vesentlig tid tilgjengelig for oss selv, så når en plutselig har en hel helg tilgjengelig så står en litt som høna forran egget.

Høna foran egget? Hva slags ordtak er det? Og hvorfor spør du da hun allerede er bortreist? 

Anonymkode: 97064...9c1

Skrevet

Det kommer jo an på hva hun liker. Noen ville reist på Spa, andre på hotellweekend med shopping og finere middag om kvelden f.eks. Personlig ville jeg reist på fjellet, gått på lange skiturer, spist god mat osv, gjerne med et par gode venninner. 
Høres lurt ut med en slik helg! Håper hun finner ut av hva HUN har lyst til og hva som gir henne ro, overskudd osv😊

Anonymkode: 2601d...5b2

• Liker 2
Skrevet

Må det være henne som gjør en aktivitet? 

Hva med at hun får huset for seg selv, og du drar bort med ungene på en eller annen aktivitet? Dere kan besøke besteforeldre eller andre slektninger.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes maks avslapping er å være alene hjemme. Kan du ta med barna bort en natt til besteforeldre eller hotell med basseng f.eks?

Skrevet

Spa 

Anonymkode: 1edac...1ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...