Anonymbruker*** Skrevet 19. januar 2024 #1 Skrevet 19. januar 2024 (endret) Er du kronisk forsinket, ubesluttsom når du skal ta en avgjørelse, vet aldri hva du vil ha til middag, tygger konstant tyggis eller noe annet? Jeg holder nesten alltid på med noe på kjøkkenet når jeg prater i telefonen (noen ganger på høytaler) slik at den jeg prater med hører masse støy i bakgrunnen. Så rastløs når det gjelder telefonsamtaler. Må jo egt være passe plagsomt for den andre, men det har jeg ikke tenkt særlig på før NÅ 😂 Ellers har jeg en lei tendens til å avlyse avtaler vell sent om jeg er syk. Jeg vegrer alltid for å si ifra, i tillegg til at jeg har et fjernt håp om å plutselig bli bedre. Endret 19. januar 2024 av Anonymbruker***
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #2 Skrevet 19. januar 2024 Jeg har en tendens til å avbryte når andre snakker. Men hold ut! Jeg vet om det og prøver å skjerpe meg, bortsett fra når det gjelder dere som holder laaaaaange monologer. Dere må avslutte før! Anonymkode: b67bf...76f 12 4
Trolltunge Skrevet 19. januar 2024 #3 Skrevet 19. januar 2024 At jeg er fullstendig borte mentalt når jeg er veldig opptatt med noe. Blir jevnlig kjærlig ertet for dette, så de har nok mye moro med det også, og aksept for at slik er jeg bare, men selvfølgelig blir folk jevnlig irritert også når de må snakke til meg gang på gang før jeg overhodet registrerer at de er der, og snakker til meg. Kan forøvrig også benyttes som lurt triks. Både mann og barn har ved anledninger spurt meg om ting og fått ja (visstnok) mens jeg har vært helt inne i noe, og ikke egentlig fått verken spørsmål eller svar med meg. Kan ikke motbevises, for jeg var "bevisstløs " i gjerningsøyeblikket. 😝
Anonymbruker*** Skrevet 19. januar 2024 Forfatter #4 Skrevet 19. januar 2024 Trolltunge skrev (28 minutter siden): At jeg er fullstendig borte mentalt når jeg er veldig opptatt med noe. Blir jevnlig kjærlig ertet for dette, så de har nok mye moro med det også, og aksept for at slik er jeg bare, men selvfølgelig blir folk jevnlig irritert også når de må snakke til meg gang på gang før jeg overhodet registrerer at de er der, og snakker til meg. Kan forøvrig også benyttes som lurt triks. Både mann og barn har ved anledninger spurt meg om ting og fått ja (visstnok) mens jeg har vært helt inne i noe, og ikke egentlig fått verken spørsmål eller svar med meg. Kan ikke motbevises, for jeg var "bevisstløs " i gjerningsøyeblikket. 😝 Barndomsvenninnen min fikk ikke med meg hva jeg sa om hun studerte himmelen i tenårene (langt mindre om hun så på en skjerm). Jeg tror det var mye renovering i den hjernen en periode. Husker jeg ertet henne masse for det. 1
Topsi Skrevet 19. januar 2024 #5 Skrevet 19. januar 2024 Avbryter når andre snakker, og jeg fiser en del 1
Isnih Skrevet 19. januar 2024 #6 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en tendens til å avbryte når andre snakker. Men hold ut! Jeg vet om det og prøver å skjerpe meg, bortsett fra når det gjelder dere som holder laaaaaange monologer. Dere må avslutte før! Anonymkode: b67bf...76f Samme her!
Trolltunge Skrevet 19. januar 2024 #7 Skrevet 19. januar 2024 Anonymbruker*** skrev (3 minutter siden): Barndomsvenninnen min fikk ikke med meg hva jeg sa om hun studerte himmelen i tenårene (langt mindre om hun så på en skjerm). Jeg tror det var mye renovering i den hjernen en periode. Husker jeg ertet henne masse for det. Ja jeg kan forstå at slikt er både morsomt og irriterende. Jeg kan jo skylde på adhd og hyperfokus da, men det er liksom bare slik jeg er. Har alltid vært slik. Om jeg sitter med en bok vet alle at jeg er tapt for verden. Like åpenbart at man ikke kan vente "noen hjemme" er det kanskje ikke når jeg sitter med andre ting, for da er det jo både og, men jeg har egentlig vært heldig med at venner, familie og kolleger har tatt dette med mest smil og latter gjennom årene. Det må jo være fryktelig frustrerende til tider. 😆
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #8 Skrevet 19. januar 2024 Jeg er negativ og ser alltid verste tenkelige utfall i de fleste situasjoner 😛 Anonymkode: 86b1e...761 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #9 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er negativ og ser alltid verste tenkelige utfall i de fleste situasjoner 😛 Anonymkode: 86b1e...761 Dette får meg til å mislike folk med en gang🙈 Jeg føler man drar med seg andre ellers positive folk ned i den mørke sure hula si😂 Anonymkode: 96d11...1c8 3 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #10 Skrevet 19. januar 2024 At jeg er et «levende leksikon». Vet svaret på «alt» folk lurer på, kan noe om «alt». Prøver å holde kjeft 90% av tiden, men blir ofte avslørt. Anonymkode: 2af21...b5d 5 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #11 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dette får meg til å mislike folk med en gang🙈 Jeg føler man drar med seg andre ellers positive folk ned i den mørke sure hula si😂 Anonymkode: 96d11...1c8 Vel, jeg har i det minste selvinnsikt. Anonymkode: 86b1e...761 3 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #12 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en tendens til å avbryte når andre snakker. Men hold ut! Jeg vet om det og prøver å skjerpe meg, bortsett fra når det gjelder dere som holder laaaaaange monologer. Dere må avslutte før! Anonymkode: b67bf...76f Vi som bruker lang tid på å snakke og komme frem til poenget mener du? Det er ikke alltid så enkelt. Jeg bruker litt tid fordi det kan bli mye kluss når jeg prøver å forklare noe eller når jeg skal frem til noe. Har ADHD,og kan virke litt klønete i talemålet, blir da usikker og stresser, som fører til at ord bare stokker seg. Hvis noen avbryter er det bare å gi opp. Dette er noe jeg gjør som irriterer andre. Anonymkode: f4171...981 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #13 Skrevet 19. januar 2024 Jeg ser alltid sint ut når jeg holder på med noe🫣 Tenker ikke over det selv, da😅 Og så er jeg stille av meg, det irriterer folk, har jeg opplevd maaange ganger. Anonymkode: 1e962...8fe
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #14 Skrevet 19. januar 2024 Jeg har en tendens til å gjenta meg selv. Har aldri fått "klager" på det, men merker det selv. I tillegg er jeg regelrytter, det vet jeg irriterer enkelte i min omgangskrets. Anonymkode: 61cc2...282
Duff Skrevet 19. januar 2024 #15 Skrevet 19. januar 2024 Jeg snakker for mye (kronisk undersrimulert på sosial kontakt) og blir lett litt for personlig og deler litt ukritisk. Jeg er klar over det og øver meg på å slippe andre til men jeg er grunnleggende nervøs i sosiale sammenhenger og da bobler det over. 2 5
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #16 Skrevet 19. januar 2024 1 minutt siden, Duff said: Jeg snakker for mye (kronisk undersrimulert på sosial kontakt) og blir lett litt for personlig og deler litt ukritisk. Jeg er klar over det og øver meg på å slippe andre til men jeg er grunnleggende nervøs i sosiale sammenhenger og da bobler det over. Er du meg? 😭😭😭 Anonymkode: d6f56...b60
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #17 Skrevet 19. januar 2024 Jeg snakker for mye, og erter mye. Men det jeg har fått tilbakemeldinger på er at jeg husker samtaler fra for lenge siden. Det er visst ubehagelig, så jeg prøver å skjerpe meg. Anonymkode: 2cbe1...112
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #18 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi som bruker lang tid på å snakke og komme frem til poenget mener du? Det er ikke alltid så enkelt. Jeg bruker litt tid fordi det kan bli mye kluss når jeg prøver å forklare noe eller når jeg skal frem til noe. Har ADHD,og kan virke litt klønete i talemålet, blir da usikker og stresser, som fører til at ord bare stokker seg. Hvis noen avbryter er det bare å gi opp. Dette er noe jeg gjør som irriterer andre. Anonymkode: f4171...981 Ikke bare det, det er også noen som holder lange monologer om hva som helst. Som bare snakker og snakker og snakker og gjentar seg selv, bare med andre ord, og må fortelle andre all mulig informasjon de har og noen gang har hørt om samtaleemnet. Og noen kan bruke nesten ti minutter på å si ha det, selv om vi skal møtes igjen dagen etter eller om et par dager, men ut fra avskjedshilsenen skulle man tro at en av oss skulle på jordomseiling. Anonymkode: b67bf...76f
Trolltunge Skrevet 19. januar 2024 #19 Skrevet 19. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har en tendens til å gjenta meg selv. Har aldri fått "klager" på det, men merker det selv. Anonymkode: 61cc2...282 Det gjør jeg også, men det er når folk ikke bekrefter at de har fått med seg det jeg sier, så dette tillegger jeg andres irriterende sider. Spesielt min manns. 😉😄 Det har du sagt tre ganger nå kan han plutselig svare. Jeg kan da ikke vite at han hørte meg de to første gangene, når han ikke responderte. (Og på seg selv kjenner man andre. Ref. det mest irriterende ved meg. 😁) Endret 19. januar 2024 av Trolltunge
exictence Skrevet 19. januar 2024 #20 Skrevet 19. januar 2024 Jeg kan være ganske intens med spørsmål, og vil vite hvorfor på alt for mye, i stedet for å bare akseptere. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå