AHusky Skrevet 19. januar 2024 #1 Del Skrevet 19. januar 2024 Hei! Vi er nå kommet i en litt spesiell situasjon hvor jeg føler meg ganske rådvill. Jeg og min mann har hatt hver våres hund, hans ble 13 år gammel og min blir 6 år. De var ikke bestevenner, men tolererte hverandre og klarte å leve sammen uten noe særlig tull. Vi fikk også en baby i November 2023, dette gikk kjempefint med begge hundene og de virket ikke som å bry seg så enormt mye. Nå for litt siden måtte vi dessverre avlive den eldre hunden pga sykdom og alder og det er her problemet starter.. min hund har nå fått en reaksjon, om det er en sein reaksjon på babyen eller at den andre hunden forsvant, eller om det er en blanding vet jeg ei. Hver gang vi snakker med eller leker med babyen, eller om babyen gråter og vi trøster så skjer det noe i hunden og han kommer og «kjefter» på oss, prøver å ta oppmerksomheten våres bort fra babyen rett og slett. Han klager generelt veldig mye på alt vi gjør som innebærer babyen. Dette er noe jeg synes er ekkelt og vil finne ut av og få en slutt på! Det skal sies at vi er flinke til å inkludere hunden i alt vi gjør, men når han blir for pågående og voldsom får han beskjed om å legge seg. Er det noen som har vært i lignende situasjon, har noen tips eller vet hva denne atferden kan komme av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 19. januar 2024 #2 Del Skrevet 19. januar 2024 Nå må hunden ta alt ansvar alene. Tidligere har den kunne støttet seg på den eldre. Dette er nok bare en periode og vil gå over etterhvert. Bare fortsett som før, men sett opp en grind eller annen stengsel mellom dere og hunden, når dere holder på med babyen. Det kan gi mindre stress enn å hele tiden måtte gå og legge seg. Har dere mulighet til å øke mosjon og mental trening en periode, får hunden mer ro og stresser mindre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå