AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #1 Skrevet 19. januar 2024 Jeg har tidligere i livet hatt spiseforstyrrelse, men det har jeg ikke lenger. Psykologen sier det tar lang tid før kroppen da lærer at nå får jeg mat igjen, og har da satt ned forbrenningen min. Jeg har spist veldig lite og til tider ikke noe i løpet av dager/uker, ble "frisk" og var mer normalvektig etter mange år som ekstremt undervektig . Så ble jeg kronisk syk, begynte på noen medisiner og vekten har økt. Dette synes jeg er vanskelig å håndtere, og prøver da å gjøre som psykologen sier spise etter "klokka" mellom 3/4 måltider, jeg kjenner ikke sult det er mange år siden. Og jeg skal ikke tilbake i mønsteret med å ikke spise. Jeg går derimot ikke ned i vekt, jeg trener hver dag. Spiser 4 knekkebrød med leverpostei og en liten porsjon middag i løpet av dagen, 0,3 cola, 0,3 iste og resten vann. Jeg telte kalorier tidligere i fjor, men det var ikke bra for meg, og jeg lå ganske lavt. De har forklart meg at min kropp er lært til at den får ikke mat da den skal, og dermed "samler" litt opp. Aner ikke hva som er rett, men de lærdes strides her. Og at jeg må bare fortsette med det jeg gjør og til slutt vil kroppen fungere normalt igjen. Noen som har erfaring med dette? Jeg er redd for å bli syk igjen, så jobber veldig med å prøve å akseptere meg selv, men nå har jeg en bmi på 24. det er høyt, lå på 17 frem til jeg begynte på medisiner. Anonymkode: 61b9b...299
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #2 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har tidligere i livet hatt spiseforstyrrelse, men det har jeg ikke lenger. Psykologen sier det tar lang tid før kroppen da lærer at nå får jeg mat igjen, og har da satt ned forbrenningen min. Jeg har spist veldig lite og til tider ikke noe i løpet av dager/uker, ble "frisk" og var mer normalvektig etter mange år som ekstremt undervektig . Så ble jeg kronisk syk, begynte på noen medisiner og vekten har økt. Dette synes jeg er vanskelig å håndtere, og prøver da å gjøre som psykologen sier spise etter "klokka" mellom 3/4 måltider, jeg kjenner ikke sult det er mange år siden. Og jeg skal ikke tilbake i mønsteret med å ikke spise. Jeg går derimot ikke ned i vekt, jeg trener hver dag. Spiser 4 knekkebrød med leverpostei og en liten porsjon middag i løpet av dagen, 0,3 cola, 0,3 iste og resten vann. Jeg telte kalorier tidligere i fjor, men det var ikke bra for meg, og jeg lå ganske lavt. De har forklart meg at min kropp er lært til at den får ikke mat da den skal, og dermed "samler" litt opp. Aner ikke hva som er rett, men de lærdes strides her. Og at jeg må bare fortsette med det jeg gjør og til slutt vil kroppen fungere normalt igjen. Noen som har erfaring med dette? Jeg er redd for å bli syk igjen, så jobber veldig med å prøve å akseptere meg selv, men nå har jeg en bmi på 24. det er høyt, lå på 17 frem til jeg begynte på medisiner. Anonymkode: 61b9b...299 Skjønner veldig godt hvordan du har det, jeg hadde bmi på 17,7 og har også jobbet med å gå opp i vekt. Har gått opp 4,5 kg og synes det er vanskelig å skulle gå opp mer, så jeg prøver å holde meg her. Har spist mer, og til tider mye mer, men har også dager der jeg spiser lite hvis jeg har hatt overspisingsepisoder i noen dager. Jeg har også trent mye, men har ikke klart det i januar pga mye smerter. Jeg har ikke noe godt svar til deg, ville bare bekrefte deg på at det er kjempevanskelig 😘 Anonymkode: 5030c...1d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå