Gå til innhold

Mister damer all respekt hvis mannen er svak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sant at damer mister følelser og respekt for mannen hvis han viser sårbarhet eller beundrer henne for mye? 

Har sett en del videoer av en dating coach og det er i grunn dette han skal frem til. Damen må alltid se opp til mannen og hvis hun anser han som svakere eller under seg i rang er det game over. Er det virkelig slik?

Har i det siste halve året hatt litt psykiske problemer og har aldri hatt så lite sex med fruen og aldri fått så lite oppmerksomhet. Har vært litt needy, så kan jo være noe i dette

Anonymkode: d6b9a...dfd

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Men håper du får hjelp og ikke bruker dama som psykolog

Anonymkode: 98b83...b58

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei, det er ikke sant. Jeg mister respekt hvis mannen oppfører seg egoistisk eller slemt. 

Hvorfor ser du på datingcoach når du har en frue? Slike datingguruer er stort sett idioter. 

Anonymkode: 3159e...737

• Liker 21
  • Nyttig 9
Skrevet

Mange måter å være svak på, men partner uansett kjønn som sutrer og syter mye er turn off, uansett kjønn. Om noen er svak pga f.eks kreftbehandling, så er det full forståelse for det. De fleste tiltrekkes vel av optimistiske personer som ikke ser svart på alt.

Anonymkode: 43663...043

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det er ikke sant. Jeg mister respekt hvis mannen oppfører seg egoistisk eller slemt. 

Hvorfor ser du på datingcoach når du har en frue? Slike datingguruer er stort sett idioter. 

Anonymkode: 3159e...737

Har vel aldrig opptredd med mer respekt en dette halve året. Gjort alt av husarbeid, tatt meg av barna og vist hvor mye jeg bryr meg generelt. Svaret er at hun trekker seg unna.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror at det er mye sant i det, ja. Samliv er på noen måter en kamp om makten, og om hun opplever at hun har makten så begynner hun å lete etter en annen.

Anonymkode: 82f02...432

• Liker 5
  • Nyttig 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Kjæresten min er så sykt oppmerksom. Han viser med ord og handling hvor mye jeg betyr for han og jeg elsker det 🌹

Å vise kjærlighet er ikke svakhet. Det er en styrke.

Så om hun plutselig har endret seg i det siste tenker jeg det er noe annet som ligger bak🤷🏻‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har i det siste halve året hatt litt psykiske problemer og har aldri hatt så lite sex med fruen og aldri fått så lite oppmerksomhet. Har vært litt needy, så kan jo være noe i dette

Husk at langvarig sykdom (fysisk/psykisk) er et familieproblem, ikke kun et problem for den som er syk. 

Sett dere ned og prat ut. Bruk god tid og lytt til hverandre. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Det kommer an på hvordan man definerer svakhet. Jeg har en ganske sterk personlighet. Menn som er mye engstelige for hvordan de fremstår og som er veldig konfliktsky passer rett og slett ikke meg. Være lønner kræsjer totalt, og ja -  da mister jeg respekt. Det betyr ikke at disse ikke kan finne sine, men de må nok ha ei dame som er mer forsiktig og/eller engstelig. Men å være ærlig og sårbar er ikke å være svak for meg. Det ser jeg på som å være trygg på seg selv.

Anonymkode: c62fd...5ca

• Liker 2
Skrevet

Nei, det er ikke sant

Forstår ikke at noen sier den slags tull

• Liker 1
Skrevet

Det stemmer. Slike ting må du ta med dine kompiser (derfor er det viktig å ha kompiser og sosiale arenaer som er fri for kvinner). Aldri se til kvinner for "emosjonell støtte", "en bauta i livet", "en trygg havn" og andre ting som er fullstendig gay. Sånne forventninger må du bare droppe. Hun blir skuffa over deg, og du blir skuffa over henne. Sexlivet blir dritt nesten umiddelbart. Mye bitching blir det også av det.

Anonymkode: e0c75...0fb

• Liker 2
Skrevet

Jeg gikk igjennom en litt kjip periode, begynte å være mer med kjæresten og prøvde å få til mye kvalitetstid sammen. Var mindre ute med egne venner osv, dummeste jeg gjorde. Hun mistet alt av følelser og dumpa meg

Anonymkode: bf936...987

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Tror ikke det nødvendigvis er slik men om jeg som kvinne er den som må være sterk hele tiden stadig trøste og gi omsorg er det jo selvfølgelig begrenset til slutt hvor lenge man orker. Kommer jo helt ann på hvor sterk relasjonen er før det skjer også. Om det er et nytt forhold og man hele tiden føler seg som kjærestens mamma mer enn partner slukner jo naturlig nok tenningen. 

Hvis det er mer likeverdig og går begge veier, sexen er god og relasjonen god generelt så går det jo bra. Man tåler jo fint partner har dårlige perioder men er et punkt hvor det boller over til usunt. 

• Liker 1
Skrevet
-Missi- skrev (Akkurat nå):

Tror ikke det nødvendigvis er slik men om jeg som kvinne er den som må være sterk hele tiden stadig trøste og gi omsorg er det jo selvfølgelig begrenset til slutt hvor lenge man orker. Kommer jo helt ann på hvor sterk relasjonen er før det skjer også. Om det er et nytt forhold og man hele tiden føler seg som kjærestens mamma mer enn partner slukner jo naturlig nok tenningen. 

Hvis det er mer likeverdig og går begge veier, sexen er god og relasjonen god generelt så går det jo bra. Man tåler jo fint partner har dårlige perioder men er et punkt hvor det boller over til usunt. 

Bikker ikke boller😂

• Liker 1
Skrevet

Det siste i verden du må høre på er "dating coach". My God, det er vel lite som er så ødeleggende for forholdet mellom menn og kvinner som slikt oppgulp.

Samboer og jeg har vært sammen i 19 år. Han har vært sårbar flere ganger, også grått foran meg. Og jeg foran ham. Vi er mennesker. Det er slik vi fungerer og føler.

Du vil ikke ha noe som helst å gjøre med noen, uavhengig av kjønn, som ikke forstår det.

Anonymkode: 2bc18...68f

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er for god for damer som ser på meg som mindre mann av at jeg viser sårbarheter. Dette er måten du også burde tenke på

Anonymkode: ab40f...77d

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
-Missi- skrev (17 minutter siden):

Tror ikke det nødvendigvis er slik men om jeg som kvinne er den som må være sterk hele tiden stadig trøste og gi omsorg er det jo selvfølgelig begrenset til slutt hvor lenge man orker.

Kvinner vil gjerne ha en kjæreste som er en pappa som gir dem trøst og omsorg, men vil i begrenset grad være en mamma som gir trøst og omsorg.

Det er greit nok å hjelpe hvis mannen er syk en begrenset periode men å vise svakhet ovenfor en kvinne er lite lurt.

Anonymkode: 82f02...432

• Liker 1
  • Nyttig 3
Gjest tidsfordriv2023
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Er det sant at damer mister følelser og respekt for mannen hvis han viser sårbarhet eller beundrer henne for mye? 

Har sett en del videoer av en dating coach og det er i grunn dette han skal frem til. Damen må alltid se opp til mannen og hvis hun anser han som svakere eller under seg i rang er det game over. Er det virkelig slik?

Ja, det er sant. 

Skrevet

Det er kun en type menn som kan stille et slikt spørsmål…c’’,)!

Skrevet (endret)

Vanskelig å svare absolutt ja eller nei på dette føler jeg, men hva er svak?

At mannen min viser beundring for meg og at han er knyttet til meg og har sterke følelser for meg finner jeg ikke som noe svakhet, men som styke. Menn som har problemer med dette er etter min erfaring dem som er usikker, og derfor redd for å vise "svakhet". At min mann ikke har utfordringer med dette er fordi han er så trygg på seg selv at han ville bare se dumt på folk som isåfall kaller ham tøffel eller lignende. Jeg har fått noen lattermilde rapporter fra hans nære kompiser på hvordan han svarer menn som prøver seg på å være ufin angående slikt. Jeg setter også pris på at han deler med meg det han opplever som tungt. Er glad for den tilliten. Mister absolutt ikke respekt for ham. 

Klengete, sytete og et konstant behov for omtanke kan derimot være forferdelig slitsomt. Jeg har mistet interesse for menn som var slik. 

Jeg synes det er vanskelig å si hvor grensa mellom det ene og det andre går, utover at når noen konstant trenger noe av deg, uten å fylle på med at man også kan ha det avslappende og fint sammen, og at vedkommende også klarer å gi noe når du trenger det, så kan man bli mentalt utslitt av slikt. Uansett om det er en venninne eller kjæresten. Eller hvem som helst egentlig. Når et menneske føles som en sil, der alt man gir av oppmerksomhet, omtanke, kjærlighet, tid og så videre liksom bare renner gjennom og det er behov for mer, mer, mer, da da har jeg slitt med å orke å fylle på med bare mer og mer. Ensidig. 

Å ha en depresjon eller andre psykiske utfordringer, samt eventuelt dyp sorg eller kjærlighetssorg, er ofte å bli så overveldet av dette at man blir veldig selvopptatt angående sine behov. Glemmer kanskje å lytte og huske på at andre mennesker også har behov. I det minste for å ikke bli druknet i dine tanker og følelser konstant. Og ja, jeg kan bli mentalt utslitt av slikt til det punktet at jeg begynner å trekke meg unna for å klare å ta meg inn igjen. Fører det da til at den andre bare blir mer intens i sine behov kan det bli en veldig dårlig spiral for begge. 

Så nei. Og ja. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...