AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #1 Skrevet 19. januar 2024 Min søster og hennes mann har nylig gått fra hverandre. Han orker ikke mer av hennes krenkelser. Hun tåler ikke at han går, så må har hun lagt seg inn på et krisesenter på falskt grunnlag. Hun hevner seg på han Og har diktet opp en historie om at han er voldelig. Vi i familien vet at dette ikke er sant men hun er en skuespiller av rang og klarer sikkert å overbevise de ansatte på senteret. Dette er så utrolig simpelt av henne. Hun er bare ute etter hevn og håper på å få han anmeldt og dømt for vold han ikke har begått. Hva skal man gjøre i en slik situasjon? Han er blitt oppfordret til å kontakte senteret selv og si sin versjon, men ble møtt med skepsis da han kontaktet dem, sier han. Har ikke de ansatte trening i dette, at de av og til får inn noen med falske anklager? Syns dette er helt sykt og jeg er søster og kan ikke annet enn å se på hvordan hun ødelegger han? Eller er det noen som har råd? Anonymkode: 68ed1...7b2 2 7
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #2 Skrevet 19. januar 2024 Han må vel politianmelde henne. Har hun noe bevis på hva hun sier? Anonymkode: ef735...352 14 8
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #3 Skrevet 19. januar 2024 Jeg regner med at dere som vet dette da legger inn anonym tilbakemelding til senter/andre om hva som er realiteten her. 22 hours ago, AnonymBruker said: Faren til mitt barn døde i fjor sommer. Vi var kun sammen et par måneder for 14 år siden, og så ble jeg gravid som selvfølgelig ikke var planlagt, men jeg fikk barnet og vi har hatt 40-60 samvær helt frem til i fjor. Barnets far hadde samboer de siste 6 årene, og hun og mitt barn har hatt et greit forhold tror jeg. Når faren døde tenkte jeg det var naturlig å flytte mitt barns ting ut av hans leilighet og stoppe samværet. Har ikke spurt hans samboer om hun ønsker videre kontakt med barnet, og tenker hun kanskje ikke ønsker det? Har ikke spurt datteren min enda hva hun har lyst til, men hun har ikke sagt noe til meg. Jeg tenker det er best for barnet mitt å ha minst mulig kontakt med de og det som minner henne om faren, slik at hun kommer seg videre i livet. Hva er vanlig? Anonymkode: addac...341 Anonymkode: 8a7ed...16c 7 1 5
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #4 Skrevet 19. januar 2024 Du burde i det minste støtte han hvis det er falske anklager. Anonymkode: a92d4...101 11 1 10
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #5 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han må vel politianmelde henne. Har hun noe bevis på hva hun sier? Anonymkode: ef735...352 Nei det blir kun hennes ord mot hans. Vi rundt har derimot mange bevis på at hun IKKE har vært utsatt for vold. Anonymkode: 68ed1...7b2 7 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #6 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du burde i det minste støtte han hvis det er falske anklager. Anonymkode: a92d4...101 Det gjør jeg. Men det er en vanskelig situasjon. Anonymkode: 68ed1...7b2 1 1 2
Cuntzilla Skrevet 19. januar 2024 #7 Skrevet 19. januar 2024 Kan ikke du kontakte krisesenteret og fortelle det som det er? 10 1 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #8 Skrevet 19. januar 2024 Har hun en fortid med løgner og falske anklager, eller har hun plutselig "skiftet personlighet" nå? Har hun sagt til deg at hun lyger? Mange lever med vold hjemme, hvor selv de nærmeste utenfor de 4 veggene aner ingenting. Voldspersoner kan være veldig hyggelige og hjelpsomme og gode skuespillere. Voldsofferet er ofte med på å skryte og gi dette inntrykket utad, slik at f.eks bestevenninnen ikke skal presse henne til å gå. Voldspersonen kan også ty til mer vold hvis offeret sladrer og krenker fasaden hans. Anonymkode: 3419f...624 21 14
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #9 Skrevet 19. januar 2024 Da blir det hennes ord mot hans OG dere ord. Anonymkode: bf1b8...538 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #10 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg regner med at dere som vet dette da legger inn anonym tilbakemelding til senter/andre om hva som er realiteten her. Anonymkode: 8a7ed...16c Skjønte ikke helt henvisningen din til et annet innlegg som handler om noe helt annet? Men ja kanskje det er måten å gjøre det på, kontakte senteret anonymt? Kan man gjøre det? Anonymkode: 68ed1...7b2 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #11 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei det blir kun hennes ord mot hans. Vi rundt har derimot mange bevis på at hun IKKE har vært utsatt for vold. Anonymkode: 68ed1...7b2 Hvordan kan man bevise at hun ikke har blitt utsatt for vold? Har du kameraovervåking i huset hennes døgnet rundt? Anonymkode: 3419f...624 18 9
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #12 Skrevet 19. januar 2024 Cuntzilla skrev (1 minutt siden): Kan ikke du kontakte krisesenteret og fortelle det som det er? Jo men blir det ikke bare støy og jeg blir sikkert ikke trodd? Anonymkode: 68ed1...7b2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #13 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan kan man bevise at hun ikke har blitt utsatt for vold? Har du kameraovervåking i huset hennes døgnet rundt? Anonymkode: 3419f...624 Jeg har spurt henne mange ganger om han virkelig er så fæl som hun påstår. Har spurt henne i melding :utsetter han deg for psykisk vold? Svar :nei men han er en idiot. Utsetter han deg for fysisk vold? Svar:nei!! Men han er skikkelig sur, lat og jeg er så lei av at han ikke gjør som jeg sier. Bevis godt nok? Har det svart på hvitt. Anonymkode: 68ed1...7b2 8 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #14 Skrevet 19. januar 2024 Er du helt sikker på at det er falske anklager? Anonymkode: a93fa...750 8 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #15 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har spurt henne mange ganger om han virkelig er så fæl som hun påstår. Har spurt henne i melding :utsetter han deg for psykisk vold? Svar :nei men han er en idiot. Utsetter han deg for fysisk vold? Svar:nei!! Men han er skikkelig sur, lat og jeg er så lei av at han ikke gjør som jeg sier. Bevis godt nok? Har det svart på hvitt. Anonymkode: 68ed1...7b2 Send en screenshot av det til krisesenteret. Anonymkode: 42ac9...263 3 6
imagineme Skrevet 19. januar 2024 #16 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei det blir kun hennes ord mot hans. Vi rundt har derimot mange bevis på at hun IKKE har vært utsatt for vold. Anonymkode: 68ed1...7b2 Jeg foreslår at dere i familien kontakter han og sier at dere er villige til å stille opp for han som vitner dersom det skulle komme anklager/anmeldelse slik at han vet at han har dere i ryggen. 9
Rainstorm2.0 Skrevet 19. januar 2024 #17 Skrevet 19. januar 2024 Jeg tenker at du kan la henne seile sin egen sjø, dette er ikke din kamp å ta. Støtt mannen hennes det du er god for, ring krisesenteret om du opplever at det har noe for seg å støtte ham til dem, det blir gjerne rettssak uansett, da kan du vitne. Men å forsøke å prate henne til fornuft og lignende, ikke kast bort tid og krefter på det. Hvis jeg var deg ville jeg møtt opp på døra til svoger med hjemmelaget lasagne og noe salat, en bukett blomster og sagt at du vet at han ikke har gjort dette, og er lei deg for alt han har blitt utsatt for. Der ville jeg brukt mine krefter. Å utsettes for psykisk vold (hvis det er det han har blitt utsatt for) er fælt og det å bli trodd og sett i hva man har stått i har uvurderlig betydning. Jeg ville også forsøkt å støtte ham i å gå videre, gjøre de tingene han hadde tenkt da han tok mot til seg for å forlate henne. Dette kan også virke som et manipulativt spill for å få ham til å bli. 10 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #18 Skrevet 19. januar 2024 Krisesenteret er ikke en part i saken, de gir tak over hodet til mennesker som har behov for det og skal ikke sitte som mellomledd og mekle. Anonymkode: eebcf...361 23 12
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #19 Skrevet 19. januar 2024 Jeg vet om et likt tilfelle. Det er veldig vondt for både barna og eksmannen og resten av familien. Hun driver i tillegg en merkelig greie med å legge ut avhandlinger på fb med "sin historie" og "sannheten om ham". Der er det ofte (heldigvis for mannen!) fullt av løgner som kan motbevises. Hun synes å ha adoptert samme type retorikk som Laila B har holdt på med, en del ser ut som nærmest kopier av LB. Etterhvert som løgnene har kommet tydelig frem (noe de gjorde tidlig), så har familien støttet fullt opp om mannen og barna. Selv barna er tydelig på at hun lyver, men da skriver hun bare på fb at "mannen har hjernevasket ungene også". Dette er barn som er unge voksne, stødige og trygge på seg selv, og de har selv påpekt løgner som kan tilbakevises og dokumenteres. Men mor fortsetter. Det sagt, kvinner som forteller om partnervold skal i utgangspunktet alltid tas alvorlig, for de er dessverre altfor mange, og altfor mange tør ikke en gang be om hjelp. Anonymkode: b0d74...952 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #20 Skrevet 19. januar 2024 Stakkars mann 😔 Har selv blitt utsatt for slike falske anklager, og det er helt grusomt. Jeg ville anmeldt henne, potensielt ødelegger hun hele livet hans Anonymkode: c93d9...94a 1 4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå