AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #1 Skrevet 19. januar 2024 Søsteren min bor 20 min unna oss, og hvis vi skal være sammen så må vi ALLTID komme til de.. eneste gangen de er her er fødselsdager .. vi har mye bedre akebakke her- så jeg foreslo at vi kunne være hos oss å ake da hun snakket at det ikke var gode akebakker hos dem.. ( type man renner rett i lyktestolpe eller ut på utrygg is). Hun unnskyldte seg da med at det var så travelt etter jobb med middag osv - så da foreslo jeg i dag og at jeg kunne lage mat.. hun jobber heller ikke i dag.. i førgår og i går og kl 12 i dag kunne hun ikke gi noe svar.(tror ikke hun kom på en god unnskyldning) . og nå ringte hun og sa at de ikke kunne komme fordi de hadde lovet mellomste mann å bygge snøhule.. men… vi kunne komme til dem.. som vi alltid må om søskenbarna skal leke.. synes det er så dårlig gjort.. for datteren min liker også å ha besøk.. og jeg har lyst å fortelle henne at i dag kommer «Emil» og «Ella» slik at hun kan glede seg.. men det skjer aldri.. Anonymkode: 44a07...b94 1 2
Rainstorm2.0 Skrevet 19. januar 2024 #2 Skrevet 19. januar 2024 La være å dra dit en stund da. Så innser hun at hun har jo lyst til at barna skal leke med søskenbarna hun også. Sånn det er nå vet hun at du alltid gir etter. Du kan også invitere noen andre lekekamerater til datteren din. 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #3 Skrevet 19. januar 2024 Kan det være at hun synes det er vanskelig å være på besøk hos folk med barna sine? Nå vet jeg jo ikke alderen på barna hennes, men jeg har selv erfaring med at jeg ikke alltid orker å reise på besøk til andre, fordi andre ikke har det barnesikret nok. Jeg har en toåring som er litt forsinket i utviklingen, og som absolutt ikke hører på "ikke rør den" eller "ikke gå der" og hos andre kan dette skape faktisk farlige situasjoner. Det er nå absolutt ikke sikkert dette er tilfellet hos familien til søsteren din, men det var den første tanken som slo meg når jeg leste innlegget ditt hvertfall. Kan du snakke med henne om dette på en hyggelig måte? "Skulle gjerne hatt dere på besøk hos oss en gang i blant også" feks. Anonymkode: 0b212...d04 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #4 Skrevet 19. januar 2024 Opplever akkurat det samme. Løsningen etter mange år nå ble at svoger får invitasjon og kommer med barna fordi det ikke er tak i søster rett og slett. Hun et alltid invitert, men kommer sjelden/aldri. Alle skal komme til de alltid. Anonymkode: cfe2a...012
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #5 Skrevet 19. januar 2024 Har hun bil? Anonymkode: 33b7d...151 1
Arkana Skrevet 19. januar 2024 #6 Skrevet 19. januar 2024 Det er jo søsteren din så her må det vel være mulig å bare spørre rett ut? 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #7 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Har hun bil? Anonymkode: 33b7d...151 Ja, de har to biler.. Anonymkode: 44a07...b94
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #8 Skrevet 19. januar 2024 Arkana skrev (10 minutter siden): Det er jo søsteren din så her må det vel være mulig å bare spørre rett ut? Dere synes det er innafor ? Får kanskje gjøre det.. Anonymkode: 44a07...b94 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #9 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Kan det være at hun synes det er vanskelig å være på besøk hos folk med barna sine? Nå vet jeg jo ikke alderen på barna hennes, men jeg har selv erfaring med at jeg ikke alltid orker å reise på besøk til andre, fordi andre ikke har det barnesikret nok. Jeg har en toåring som er litt forsinket i utviklingen, og som absolutt ikke hører på "ikke rør den" eller "ikke gå der" og hos andre kan dette skape faktisk farlige situasjoner. Det er nå absolutt ikke sikkert dette er tilfellet hos familien til søsteren din, men det var den første tanken som slo meg når jeg leste innlegget ditt hvertfall. Kan du snakke med henne om dette på en hyggelig måte? "Skulle gjerne hatt dere på besøk hos oss en gang i blant også" feks. Anonymkode: 0b212...d04 Eldste er12, hun blir som regel hjemme når familien drar på dagsutflykter.. mellomste 7 og yngste 3 … mitt barn er snart 2, så ifht barnesikret hjem så er det motsatt..de har tatt bort alt av grinder forran trapp og låste skap etc .. Anonymkode: 44a07...b94
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #10 Skrevet 19. januar 2024 «Det er kjempekoselig å være på besøk hos dere, og det er så gøy at ungene leker så godt sammen, men kunne ikke dere tenkt dere å komme til oss noen ganger også?» Anonymkode: 6c75f...bfc 1 1
Arkana Skrevet 19. januar 2024 #11 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere synes det er innafor ? Får kanskje gjøre det.. Anonymkode: 44a07...b94 Ja, når det er noen du er så nær tenker jeg det er greit. "Du, jeg bare lurer på, hvorfor kommer dere aldri til oss? Vi og barna vil gjerne at dere kommer til oss, kan vi ikke begynne å bytte på å ha besøk?" 2 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #12 Skrevet 19. januar 2024 Det er alltid noen som synes at veien er lengre når de skal på besøk enn motsatt. Hadde en venninne som presterte å si at det var veldig hyggelig at folk kom på besøk, men de hadde ikke overskudd til å besøke andre. Det var noe av grunnen til at jeg ikke oppretthold kontakten. Siden det er søsteren din ville jeg bare sagt at dere også synes det kan være hyggelig å ha folk på besøk, barnet vil vise rommet sitt osv. Anonymkode: 4922b...56c 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #13 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Eldste er12, hun blir som regel hjemme når familien drar på dagsutflykter.. mellomste 7 og yngste 3 … mitt barn er snart 2, så ifht barnesikret hjem så er det motsatt..de har tatt bort alt av grinder forran trapp og låste skap etc .. Anonymkode: 44a07...b94 Kan det være pga 12-åringen? At hun ikke får henne med, er gammel nok til å være alene, men får dårlig samvittighet for å dra fra henne? Andre grunner til at hun ikke vil dra fra henne? Anonymkode: 525b3...dcf 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #14 Skrevet 19. januar 2024 Sånn er begge søstrene mine også. Har bare gitt opp og drar til de om vi vil se de (som blir sjeldnere og sjeldnere..) Anonymkode: 3bb98...b2a
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #15 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kan det være pga 12-åringen? At hun ikke får henne med, er gammel nok til å være alene, men får dårlig samvittighet for å dra fra henne? Andre grunner til at hun ikke vil dra fra henne? Anonymkode: 525b3...dcf Nei, hun er jo stort sett enten hos venner- eller har venner på besøk.. så da bruker familien å gjøre «andre ting» enn 12 åringen.. Anonymkode: 44a07...b94
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #16 Skrevet 20. januar 2024 Dette er søsteren din. Dere omgås jo. Spør henne. Skjønner at det kan være vanskelig for noen å være direkte, men det er bare sånn man får svar. Og det går an å spørre på en veldig fin måte, slik at hun forstår at du bare har gode intensjoner med det. Du har lyst at de skal komme til deg også av og til. Helt forståelig for de aller fleste. Hvis hun har en spesifikk grunn, spesiell eller ei, kan du gå videre uten å tenke mer på dette. Jeg har noen jeg unngår å være hjemme hos fordi de har katt. Ja, det er litt rart, men jeg har allergi og gidder ikke bli stuptrøtt og uggen av allergimedisiner bare for å være i deres hus noen timer. Sidespor, men du skjønner sikkert hva jeg mener. Det kan være hva som helst. Anonymkode: fbcdc...13f
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #17 Skrevet 20. januar 2024 Jeg gjetter at hun ikke liker mannen din. Anonymkode: 422d6...656
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #18 Skrevet 20. januar 2024 Nei, for helvete, deres tur til å komme her! …hadde jeg sagt om det var et søsken. Anonymkode: 77e46...90e
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #19 Skrevet 20. januar 2024 Det hjelper ikke at du maser om det daglig, hvis hun ikke har overskudd til det. Anonymkode: 1cb76...1e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå