Gå til innhold

Ble stoppet utenfor butikken av noen som skulle verve plan-fadere

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og han spurte om jeg var voksen, ble litt satt ut, jeg er 44år....

Anonymkode: 0de98...352

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et retorisk spørsmål - de vil få deg til å føle deg ansvarlig for alle barn i verden 🙃

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pringle skrev (2 minutter siden):

Det er et retorisk spørsmål - de vil få deg til å føle deg ansvarlig for alle barn i verden 🙃

Så tåpelig 😒

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så tåpelig 😒

Men det virker, dessverre. De hadde ikke fortsatt å gjøre det hvis det ikke virket.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pringle skrev (2 minutter siden):

Men det virker, dessverre. De hadde ikke fortsatt å gjøre det hvis det ikke virket.

Funka ikke på meg 😅

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Funka ikke på meg 😅

Ikke på meg heller. Vi lar oss ikke guilt-trippe! Stay strong 🙂

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss, hater å møte på sånne som skal verve meg til at mulig rart. De sier så mye rart for å få oss til å få dårlig samvittighet, så vi støtter organisasjonen deres. Husker en gang jeg bare fysisk ble holdt igjen av en kar som bare tredde på meg et armbånd. Ble helt satt ut av det. Og etterpå begynte han å prate om organisasjonen «sin». Var tydelig en taktikk der ledelsen tenkte at om folk får en gave av de som skal verve, så vil de føle seg mer forpliktet til å si ja til å bli medlem. 

Spørsmålet om du er voksen, er vel en taktikk for å få frem ansvarsfølelsen i deg. Om du sier nei til å verves, er du liksom en mindre ansvarsfull voksen som ikke bryr deg om at barn rundt om i verden sulter og har det vanskelig. 

Anonymkode: a78f6...b61

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Grøss, hater å møte på sånne som skal verve meg til at mulig rart. De sier så mye rart for å få oss til å få dårlig samvittighet, så vi støtter organisasjonen deres. Husker en gang jeg bare fysisk ble holdt igjen av en kar som bare tredde på meg et armbånd. Ble helt satt ut av det. Og etterpå begynte han å prate om organisasjonen «sin». Var tydelig en taktikk der ledelsen tenkte at om folk får en gave av de som skal verve, så vil de føle seg mer forpliktet til å si ja til å bli medlem. 

Spørsmålet om du er voksen, er vel en taktikk for å få frem ansvarsfølelsen i deg. Om du sier nei til å verves, er du liksom en mindre ansvarsfull voksen som ikke bryr deg om at barn rundt om i verden sulter og har det vanskelig. 

Anonymkode: a78f6...b61

Syns det er så frekt. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Syns det er så frekt. 

Det er gjerne også de som har dårligst råd som lettest lar seg overtale. Så det er dobbeltfrekt. De som både vil og kan støtte, kan lett google kontonummeret. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er at de fleste som står og maser og verver er innleide eventbyråansatte som ikke har noen tilknytning til organisasjonen. Egentlig burde man begynne å stille dem litt til veggs, spørre om de er voksne eller hvor mye de koster å ha i jobb for organisasjonen (med andre ord: hvor mange må de verve for at organisasjonen tjener inn lønna deres)?
Dette er enda verre enn telefonsalg. Ved telefonsalg kan man legge på røret.

Jeg er så vrang at jeg nekter å støtte noen som står og maser midt i gata eller i inngangen til butikken. Hvis jeg vil støtte en god sak, finner jeg lett fram på nett.

Anonymkode: b66c4...db6

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg later som om jeg er døv hver gang jeg opplever slikt. Funker hver gang. 

Anonymkode: e4792...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Fint å være planfadder❤️

Anonymkode: 0eaa9...b24

Sikkert. Men jeg bestemmer selv når jeg evt vil bli det. Per nå betaler jeg mer enn nok skatt som AS Norge sender ut av landet. 

Anonymkode: e4792...961

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fint å være planfadder❤️

Er veldig kjedelig.

Anonymkode: a95e7...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter aldri slike organisasjoner, mesteparten av pengene når aldri frem til mottaker eller havner i lomma på korrupte tullinger. Flere av disse organisasjonene legger også opp til menneskesmugling.

Er det noe som er sikkert så er det at u-hjelp ikke fungerer og så lenge man syr puter under armene på folk så vil de aldri ta tak og gjøre noe selv for å forandre situasjonen, vestlige land har sløst bort vanvittige summer i u-hjelp til Afrikanske land og disse landene er på akkurat samme sted som de var for 50, 100, 400 eller 1.000 år siden.

Anonymkode: 1dac0...b87

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

disse landene er på akkurat samme sted som de var for 50, 100, 400 eller 1.000 år siden.

Nei, det er de ikke😅

Anonymkode: c7a78...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei, det er de ikke😅

Anonymkode: c7a78...01a

Jo det er de, ta afrikanske land som et eksempel.

Absolutt alt de har av teknologi, oppfinnelser og infrastruktur er et resultat av vestlige land sin tilstedeværelse på en eller en annen måte.

Etter at vestlige land gradvis har trukket seg ut så forfaller absolutt alt, landene går tilbake til det stadiet de var før vesten kom inn i bildet. Det som skjer av fremskritt nå er på grunn av Kina, kineserne kommer inn å lager veier og bygger i bytte mot resurser og landområder. Forskjellen mellom Kina og vesten er at Kina setter ikke krav til arbeidsforhold og sikkerhet på samme måten som vestlige land.

Kan du forresten nevne 5 oppfinnelser, teknologiske nyvinninger eller samfunnsviktige ting som afrikanerne har funnet opp selv?.

Anonymkode: 1dac0...b87

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Fint å være planfadder❤️

de støtter rasistiske islamister i Gaza, så aldri planfadder her.

Anonymkode: d3b5c...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer bestandig at jeg ikke har tid til en prat og går videre. Vil de gi meg noe info, så takker jeg nei og går videre.

Var plan fadder for mange år siden og aldri mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...