Bønna Skrevet 30. januar 2006 #21 Skrevet 30. januar 2006 Jeg vil tro jeg kjørte for kanskje rundt 100 000, men det er helt ekstremt tror jeg. ← Jeg vil tro at å kjøre opp til førerkortet for hundre tusen kroner er det ultimate bevis for at du er ei skikkelig pappajente. Det er ikke det. Det er sikkert like mange ræva sjøfører der ute, men det er ikke alle som har ubegrenset tilgang til pappas kredittkort.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #22 Skrevet 30. januar 2006 Jeg har snust såvidt på en kjøreskole i Trondheim hvor de tilbyr pakker på opp til 30 kjøretimer, inkl. det obligatoriske og oppkjøring, for ca 22 000 kr. Er ikke helt sikker på om det obligatoriske er inkludert i kjøretimeantallet eller om det er i tillegg, bare at det ikke koster mer. Ulempen da er jo at man bør være ganske sikker på at dette er nok timer. Men i Oslo kommer det jo fort opp i enda mer... Jeg tror det lureste er å kjøre en del på kjøreskole først, og så heller supplere med en rolig og flink bekjent etter hvert. Selv har jeg totalt sperre mot å se meg selv som sjåfør, så her går det i sykkel noen år til.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #23 Skrevet 30. januar 2006 Jeg vil tro at å kjøre opp til førerkortet for hundre tusen kroner er det ultimate bevis for at du er ei skikkelig pappajente. Det er ikke det. Det er sikkert like mange ræva sjøfører der ute, men det er ikke alle som har ubegrenset tilgang til pappas kredittkort. ← Hvorfor trenger du egentlig bevis for det, og hvorfor er akkurat dette det beste beviset? Jeg personlig har foreldre med relativt lite penger, men fikk en ganske stor sum av besteforeldrene mine til å bruke på lappen. Nå ble riktignok pengene brukt til andre ting, men synes det er ganske stusslig om folk tror det ene eller andre om meg fordi jeg har mottatt en gave av besteforeldre. Kjenner forresten en som kjørte opp sju ganger før han tok lappen - det blir jo penger av det også. Men er han pappagutt? Nei, han er bare tett.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #24 Skrevet 30. januar 2006 Jeg har snust såvidt på en kjøreskole i Trondheim hvor de tilbyr pakker på opp til 30 kjøretimer, inkl. det obligatoriske og oppkjøring, for ca 22 000 kr. Er ikke helt sikker på om det obligatoriske er inkludert i kjøretimeantallet eller om det er i tillegg, bare at det ikke koster mer. Ulempen da er jo at man bør være ganske sikker på at dette er nok timer. Men i Oslo kommer det jo fort opp i enda mer... Jeg tror det lureste er å kjøre en del på kjøreskole først, og så heller supplere med en rolig og flink bekjent etter hvert. Selv har jeg totalt sperre mot å se meg selv som sjåfør, så her går det i sykkel noen år til. ← Hold deg unna slike pakker! La oss si at du f.eks. bare trenger 20 timer, men betaler for en slik pakke med 30 timer. Du får høyst sannsynlig ikke tilbake de pengene.
Gjest marthepia Skrevet 30. januar 2006 #25 Skrevet 30. januar 2006 Har aaaaldri kjørt bil før, selv om jeg har rundet 30 år..hehe, men nå tenkte jeg at det er på tide. Hvor mange kjøretimer hadde dere og øvelseskjørte dere mye utenm? Begynte dere med å øvelseskjøre med kjente, eller begynte dere med kjøretimer? Var det vanskelig, og sist, men ikke minst: Hva kostet det dere og hvor lang tid brukte dere? ← Jeg øvelseskjørte ganske mye med mamma før jeg begynte på kjøreskole. Tror det er best ellers ville det blitt rådyrt med mange kjøretimer for å lære meg å kjøre! Da jeg begynte på kjøreskolen kunne jeg å kjøre. Jeg hadde 4 dobbelttimer og begynte deretter rett på det obligatoriske som bykjøring og langkjøring osv. Tilsammen ble det vel mellom 12000-14000..tror jeg Det er ikke bare bare å kjøre opp!
Lizzie Skrevet 31. januar 2006 #26 Skrevet 31. januar 2006 Jeg tok lappen for 1 1/2 år siden og kjørte overhodet ikke privat. Jeg turte aldri å regne sammen hva jeg hadde batalt, men anslår det til å være et sted mellom 30 og 40 000 kroner. Mye, men greit nok. Jeg ville ikke kjøre alene før jeg følte meg trygg uansett.
jordbæret Skrevet 31. januar 2006 #27 Skrevet 31. januar 2006 Jeg hadde ni timer samt det obligatoriske.. regnet egentlig aldri ut hva herligheten kom på. Det å bruke nærmere 100 000 på å ta lappen er ikke et ukjent fenomen i min gjeng. Har flere som nærmer seg den grensen. Hun ene øvelseskjørte minst en gang i uka i over ett år med kjørelæreren, han andre har hittil strøket tre ganger og hatt uendelig mange kjøretimer. jeg tror begge er faretruende nær den grensen, så det å ta lappen er absolutt ikke noe å kimse av.
Dødspingvinen Skrevet 31. januar 2006 #28 Skrevet 31. januar 2006 Jeg brukte nok rett over 20000 når jeg tok lappen for fem år siden. Tok den to måneder etter at jeg fylte atten, siden jeg bodde på bygdelandet uten bussmuligheter da.
Gjest marthepia Skrevet 31. januar 2006 #29 Skrevet 31. januar 2006 Ser det er mange som bruker over 20000 på førerkorte!? Jeg tok førerkortet i 2004 og det var da ikke så dyrt.. Jeg tror det ekstremt viktig at man øvelseskjører med foreldrene først så man lærer seg å kjøre før man begynner på kjøreskole. Tror jeg sparte meg mange 1000 kroner på det Men nå er det vel kommet nye regel..så alt er annerledes..
Gjest joje Skrevet 7. februar 2006 #30 Skrevet 7. februar 2006 Jeg hadde oppkjøring for snart en måned siden og jeg tror jeg brukte ca. 30 000 tilsammen på lappen. Grunnen til at det ble så dyrt var fordi jeg ikke kjørte noe hjemme. Jeg var heldigvis så heldig at jeg fikk kjøre opp etter gammel ordning, og sparte litt penger på det. ;D
LilleBille Skrevet 7. februar 2006 #31 Skrevet 7. februar 2006 Jeg kjørte opp for en menneskealder siden .. så det er vel ikke sammenlignbart - men sønnen min kjørte opp i fjor. Han kjøpte en pakke for 8500,- som inneholdt det han trengte av kurs (mørke/glatt/langkjøring) - det som kom i tillegg da var leie av bane for glattkjøring og oppkjøringen - så totalt kom det på ca. 10.000,- tenker jeg. Han kjørte mye privat - så han hadde ikke behov for timer utenom de som var i pakken. Tror de betalte 650,- for ekstratimer - så da koster det fort mye penger - om du trenger mange timer utenom.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå