AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #1 Skrevet 19. januar 2024 Selvfølgelig på samme akebrett. Jeg har aldri akt fra Fløyen, så jeg vet ikke hvordan det er. Har også med søsken på 10 og 13 år. Anonymkode: bc2c0...260
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #2 Skrevet 19. januar 2024 Det går veldig fort, og kan kan kræsje med andre bli påkjørt osv. Jeg hadde aldri gjort det. Det er bratt! Anonymkode: c22f0...b4a 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #3 Skrevet 19. januar 2024 Samboeren min fortalte at han hadde gjort det med skolen da han var yngre og at det hadde vært en ulykke hvor en unge hadde mistet kontrollen på grunn av det kjappe tempoet på akebrettet og skadet seg forferdelig ... Tror jeg ville styrt unna. Tror jeg heller ville benyttet meg av andre akebakker. Anonymkode: e83c9...734 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #4 Skrevet 19. januar 2024 Ville ikke akt noe sted det går litt fort på akebrett sammen med et lite barn. Man er som voksen ganske stor og tung om det skjer en ulykke og man faller oppå barnet. Anonymkode: 72ee6...756 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #5 Skrevet 19. januar 2024 Ville ikke akt der med så lite barn. Det går veldig fort, folk kommer gående oppover bakken, det er masse trær og skråninger… Aker mye med 2 åringen men da drar vi i akebakken hvor det er kun snø og en vei ned. Anonymkode: 989f4...b4f 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #7 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Det går veldig fort, og kan kan kræsje med andre bli påkjørt osv. Jeg hadde aldri gjort det. Det er bratt! Anonymkode: c22f0...b4a Men milde himmel. VI akte der uten voksne da vi var sånn 5 år. Tok banen opp aleine og akte ned. Mange andre barn gjorde det samme. Aldri noen ulykker. Men dette var i en annen tid... Anonymkode: 443bc...37a
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #8 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men milde himmel. VI akte der uten voksne da vi var sånn 5 år. Tok banen opp aleine og akte ned. Mange andre barn gjorde det samme. Aldri noen ulykker. Men dette var i en annen tid... Anonymkode: 443bc...37a Det var nok ulykker. Ikke alt kommer i media. Anonymkode: d194e...ad0 1
Snedig Skrevet 19. januar 2024 #9 Skrevet 19. januar 2024 Akte der som barn selv, men ville aldri gjort det nå. Bratte bakker med veldig mange svinger, og veldig lett å kjøre utfor. 1
Melus Skrevet 19. januar 2024 #10 Skrevet 19. januar 2024 Om du har kjelke med bremse går det sikkert an. Ville akt ganske sakte i så fall. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #11 Skrevet 19. januar 2024 Har ikke akt Fløyen, men i Korketrekkeren har jeg opplevd to som krasjet og måtte hentes av ambulanse. Hvis det er like bratt er det særdeles uegnet for 2-åringer! Anbefaler hjelm og ryggbeskytter for de store barna og også de voksne. Anonymkode: 82a0c...5e3 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #12 Skrevet 19. januar 2024 Melus skrev (1 minutt siden): Om du har kjelke med bremse går det sikkert an. Ville akt ganske sakte i så fall. Det er vel påkjøring bakfra som er verst - da er man fullstendig uforberedt. Anonymkode: 82a0c...5e3 1
Melus Skrevet 19. januar 2024 #13 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel påkjøring bakfra som er verst - da er man fullstendig uforberedt. Anonymkode: 82a0c...5e3 Godt poeng, det tenkte jeg ikke på. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #14 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men milde himmel. VI akte der uten voksne da vi var sånn 5 år. Tok banen opp aleine og akte ned. Mange andre barn gjorde det samme. Aldri noen ulykker. Men dette var i en annen tid... Anonymkode: 443bc...37a Men vet du forskjellen på hodestørrelse sammenlignet med kroppstørrelse på en 5 åring vs en toåring? Med et så tungt hode som små barn har et det milevis forskjell på en toåring og en femåring. Jeg sa aldri at hun ikke kunne gjort det med en femåring. Det hadde vært uproblematisk. Selv om du ikke skadet deg aner ikke du, som da var 5, hvem andre som skadet seg der. Anonymkode: c22f0...b4a 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #15 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har ikke akt Fløyen, men i Korketrekkeren har jeg opplevd to som krasjet og måtte hentes av ambulanse. Hvis det er like bratt er det særdeles uegnet for 2-åringer! Anbefaler hjelm og ryggbeskytter for de store barna og også de voksne. Anonymkode: 82a0c...5e3 Fløyen er brattere. Anonymkode: 3ad1f...0a9 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #16 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Men milde himmel. VI akte der uten voksne da vi var sånn 5 år. Tok banen opp aleine og akte ned. Mange andre barn gjorde det samme. Aldri noen ulykker. Men dette var i en annen tid... Anonymkode: 443bc...37a Jeg er oppvokst i området og akte ned fra Fløyen hele oppveksten. Det var mange ulykker, men den gang kom ikke sånt i avisen. Folk som smalt hodet i fjellveggen, havnet i skråningen utenfor veien, traff hverandre på vei ned, kræsjet i gjerde eller med nød og nepp unngikk en bil når de suste ut i bilveien. Det var brudd, hjernerystelser, kutt og blåmerker. En av venninnene mine sliter fremdeles med fuksjonen i en fot etter å ha sust rett i fjellveggen på vei ned, og knust hele ankelen, selv om det er 30 år siden. TS, jeg hadde ikke tatt med en 2-åring ned fra Fløyen. Det er mange andre akebakker som er fine å bruke for en som er så liteni området, f.eks på Skansemyren. Anonymkode: 8b0c6...ca5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå