AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #1 Skrevet 19. januar 2024 Prøvde å ringe avdelingen, men kom ikke igjennom. Noen som vet? Er det bare å møte opp operasjonsdagen da, og håpe på det beste? Anonymkode: 78cd3...cf1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #2 Skrevet 19. januar 2024 Det blir garantert avlyst. Man skal ha helt åpne luftveier for å få narkose. Du kan ikke være tett i nesen engang. Ring å si ifra så raskt som mulig så setter de opp en ny dato ☺️ Anonymkode: 1b4ea...c11 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #3 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Prøvde å ringe avdelingen, men kom ikke igjennom. Noen som vet? Er det bare å møte opp operasjonsdagen da, og håpe på det beste? Anonymkode: 78cd3...cf1 Nei, prøv å ringe igjen Det kommer an på hvor forkjølet du er om operasjonen blir utsatt. Ved å bare møte opp og evt bli sendt hjem gjør du at noen som står på venteliste ikke kan bli operert, pluss at du kaster bort tiden til et helt kirurgisk team. Anonymkode: 28298...0ca 2 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #4 Skrevet 19. januar 2024 Ring tannlegekontoret å si fra. Du blir sendt hjem om du kommer synlig dårlig. Anonymkode: 1c20e...95d
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #5 Skrevet 19. januar 2024 Si fra så andre friske har sjansen til å få timen! Anonymkode: 1c20e...95d 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #6 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ring tannlegekontoret å si fra. Du blir sendt hjem om du kommer synlig dårlig. Anonymkode: 1c20e...95d Tannlegekontor? Det står narkose, ingenting om tannlege Anonymkode: 8602c...b5d 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #7 Skrevet 19. januar 2024 "Til uka" kan være inntil 7 dager fra nå, og mye kan skje på den tide. Friske kan bli syke, og TS kan bli helt fin fra en liten forkjølelse. Så med mindre det er mandag morgen du skal møte hadde jeg sett den an over helgen. Litt vanskelig å svare annet enn "ring sykehuset" på et så åpent tidsperspektiv. Anonymkode: ce32b...f3f 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #8 Skrevet 19. januar 2024 Det er mandag… Ingen svarer, satt 40 minutter i kø før det ble lagt på 😡 Ts Anonymkode: 78cd3...cf1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #9 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er mandag… Ingen svarer, satt 40 minutter i kø før det ble lagt på 😡 Ts Anonymkode: 78cd3...cf1 Det går fint an å få narkose hvis man er litt tett i nesa. Vi får åpnet luftveiene dine uansett. Men du kan ikke ha feber eller være i dårlig form. Anonymkode: ca670...a78 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #10 Skrevet 19. januar 2024 Ikke sikkert det blir avlyst. Jeg var tett i nesen forrige gang jeg var i narkose (planlagt operasjon), og hadde vært det i flere dager. Sa i fra at jeg var snufsete og snørrete, og fikk beskjed om at hvis de skulle avlyse eller utsette alle operasjoner pga tett nese og snørr på pasienter, ville 90% blitt avlyst eller utsatt fra oktober til april 🤷🏻♀️ operasjon ble det, helt uten komplikasjoner. Anonymkode: 94a37...cdd 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #11 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er mandag… Ingen svarer, satt 40 minutter i kø før det ble lagt på 😡 Ts Anonymkode: 78cd3...cf1 Da ringer du med en gang det åpner på mandag morning. Anonymkode: fc383...cae
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #12 Skrevet 19. januar 2024 Jeg måtte utsette en operasjon to ganger i fjor høst fordi jeg var forkjøla. Ikke feber, hoste eller noe, bare snørr. Anonymkode: 19b8b...99c
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #13 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det går fint an å få narkose hvis man er litt tett i nesa. Vi får åpnet luftveiene dine uansett. Men du kan ikke ha feber eller være i dårlig form. Anonymkode: ca670...a78 Takk for svar fra en som kan dette! Ja, er bare litt snørrete, ellers i helt fin form. AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke sikkert det blir avlyst. Jeg var tett i nesen forrige gang jeg var i narkose (planlagt operasjon), og hadde vært det i flere dager. Sa i fra at jeg var snufsete og snørrete, og fikk beskjed om at hvis de skulle avlyse eller utsette alle operasjoner pga tett nese og snørr på pasienter, ville 90% blitt avlyst eller utsatt fra oktober til april 🤷🏻♀️ operasjon ble det, helt uten komplikasjoner. Anonymkode: 94a37...cdd Ja, nettopp. Dette tenker jeg og. Alle er jo litt snørrete i vinterhalvåret. Hva er det forresten med alle besserwisserne her som skriker at det blir avlyst pronto? 🤨 Ts Anonymkode: 78cd3...cf1 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #14 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for svar fra en som kan dette! Ja, er bare litt snørrete, ellers i helt fin form. Ja, nettopp. Dette tenker jeg og. Alle er jo litt snørrete i vinterhalvåret. Hva er det forresten med alle besserwisserne her som skriker at det blir avlyst pronto? 🤨 Ts Anonymkode: 78cd3...cf1 Du uttaler deg jo bare ut fra hvem du velger å tro på. Det er en bruker som i flere tråder her inne angir å være anestesisykepleier og ha full peiling, men mye av det vedkommende skriver tilsier ikke at hun har særlig erfaring med anestesi. Du sier ikke noe om hva du skal operere, for det kan ha noe å si. Det er ikke sikkert du må få narkose, det kan være det kan løses med andre typer bedøvelse. De fleste er ikke snørrete hele vinterhalvåret nei. Hos oss må vi ofte stryke pasienter fordi de møter opp med forkjølelse, det er mer risikofylt og ikke alle ønsker å utsette pasienten for den risikoen. For det det til syvende og sist handler om er jo at det er risiko for DIN helse. Får du ikke tak i noen må du jo bare møte opp, men du bør være ærlig på at du er/har vært forkjølet så ikke det tas en unødig risiko. Anonymkode: 3d97e...e90 2 5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #15 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 19.1.2024 den 23.04): Du uttaler deg jo bare ut fra hvem du velger å tro på. Det er en bruker som i flere tråder her inne angir å være anestesisykepleier og ha full peiling, men mye av det vedkommende skriver tilsier ikke at hun har særlig erfaring med anestesi. Du sier ikke noe om hva du skal operere, for det kan ha noe å si. Det er ikke sikkert du må få narkose, det kan være det kan løses med andre typer bedøvelse. De fleste er ikke snørrete hele vinterhalvåret nei. Hos oss må vi ofte stryke pasienter fordi de møter opp med forkjølelse, det er mer risikofylt og ikke alle ønsker å utsette pasienten for den risikoen. For det det til syvende og sist handler om er jo at det er risiko for DIN helse. Får du ikke tak i noen må du jo bare møte opp, men du bør være ærlig på at du er/har vært forkjølet så ikke det tas en unødig risiko. Anonymkode: 3d97e...e90 Da varierer det fra sted til sted. Hos oss blir ikke elektive pasienter med tett nese strøket, så framt de ikke har andre symptomer på luftveisinfeksjon. Jeg har også reagert på innlegg i diverse tråder der rutiner rundt anestesi er svært forskjellig på ulike sykehus. Anonymkode: 28298...0ca
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #16 Skrevet 21. januar 2024 Har hatt en haug med dren operasjoner på barna, minst halvparten av dem mens de har vært snørrete. Feber er alt vi har blitt spurt om. Anonymkode: dda79...1b3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #17 Skrevet 21. januar 2024 Var en gang så tett at jeg måtte ha nærmest ei flaske otrivin for å få åpnet opp😅 å den fikk jeg av sykepleierne på avdelingen. Hørte ingenting om at jeg ikke fikk operasjonen pga det. Anonymkode: 985e4...cdf
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #18 Skrevet 21. januar 2024 Så lenge du er i ok form og kun tett i nesen, så pleier det å være innafor. Avgjørende er jo hvilken type operasjon og eventuelle risikofaktorer som gjelder. Bare dukk opp du til avtalt tid og forklar at su er litt tett, så får du en tilbakemelding. De som skriver at operasjonen blir avlyst fordi du ikke skal være litt tett ved narkose, tar feil. Ved narkose intuberes du og luftveiene blir da sikret. Dersom du skulle hatt kun beroligende å sove på, hadde tettheten vært et problem derimot fordi du da må puste selv. Anonymkode: a24e9...6cc 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #19 Skrevet 21. januar 2024 Spør legen i stedet Anonymkode: 4796a...65a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #20 Skrevet 21. januar 2024 On 1/19/2024 at 7:45 PM, AnonymBruker said: Da ringer du med en gang det åpner på mandag morning. Anonymkode: fc383...cae Spørs jo når man skal møte da. Vi hadde oppmøte 07.15 mandag morgen 🙂 Anonymkode: c4601...069
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå