Gå til innhold

Rydde kontor til syk kollega

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber på et lite kommunalt bygg, en kollega har fått kreft og er sykemeldt til over sommeren, vikar klagde til leder som sitter på kommune huset at kontoret var uoversiktlig og at det var mye rot. Leder ringte meg og sa hun kommer en dag neste uke og at jeg må hjelpe og rydde bort de personlige tingene til min kollega. Og at kollegaen min blir informert om dette neste uke. Snakket med kollegaen min i dag, har jobbet sammen i over 20år og er som venner og nevnte at jeg hadde fått spørsmål om å bli med å rydde. Kollagen ringte meg for å snakke om noe annet. Kollegaen ba meg om å fjerne noen ting i dag og sette i skapet, som julepynt, kopp, ol. Vikar mente jeg ikke burde sagt noe til kollegaen min men jeg føler at jeg hadde satt pris på å få mer en times forvarsel om noe sånt.. hadde dere sagt noe? 

Anonymkode: fb364...061

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde gjort det samme som deg, er lojal mot gode kollegaer.

Anonymkode: a4b9a...859

• Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle du ikke si noe om det. Veldig spesielt å reagere på syns jeg. 

Det er jo din kollegas private eiendeler. Jeg kom til jobb en dag hvor noen hadde byttet kontoret mitt; altså flyttet alle tingene mine til et annet kontor. Jeg syns det var litt ubehagelig. Som om noen hadde rotet gjennom tingene mine eller noe.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gjelder det å trå vanlig, den syke kan oppleve seg som avskrevet. 
En annen ting er at jeg synes det er en uting å privatisere et kontor. Det er ikke et rom du leier, men en fasilitet som bedrifter skal kunne tilby den som har behov.

Selv har jeg kontor to steder, men ingen «ting» der foruten kontormøbler, datautstyr og kalender på veggen. Hvem som helst ta bruke det som gjestekontor. (er kvinne, det er helt kvinner som tror kontoret er ei privat stue)

Anonymkode: e39ac...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man alvorlig syk eller sykemeldt over lang tid og ikke selv har kunnet flytte ting så må andre bare gjøre det. Kontoret er ikke privat eiendom, selv om enkelte personlige eiendeler er det.

Synes vikaren er pysete og kunne fint selv ryddet bort ting i eske/skap som ikke tilhørte jobben. Fint at du gjør det. 

Jeg måtte ringe noen av min manns kollegaer for å pakke ned alt på kontoret hans og komme med det til oss før en flytt når min mann ble alvorlig syk. Møtte de første gang når de kom med alle eskene med bøker og ting.  Jeg fikk mer enn nok med å pakke ned resten av huset før flyttebilen kom.

Anonymkode: c714b...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom på. Der jeg jobber har vi som policy at om det er gjester på besøk så bruker de for dagen tomme kontor så det forventes at vi har så god orden at andre kan bruke kontoret når som helst.  Ja, vi kan privatisere kontoret med bilder, planter og annet, men ikke ha kaos på skrivebordet.  Så om jeg ville blitt sykemeldt så må noen kunne finne i mine papirer- dvs alt er merket i plastmapper  og resten kan plasseres i skap, jeg hadde forventet bare å få kontoret mitt tilbake. Jeg har ikke masse bøker og ting og er nesten heldigital.. 

Anonymkode: c714b...213

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det greit at du sa ifra at kontoret skulle ryddes. Jeg hadde satt pris på å få beskjed, hvis jeg hadde hatt mulighet hadde jeg kommet og ryddet mine private ting selv.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor en skarve vikar skal legge seg opp i hva du kommuniserer videre til din kollega og venn over 20 år? Synes vikaren det er flaut at han/hun har bedt om at det skal ryddes? For en merkelig reaksjon. Lykke til med denne sære vikaren.

Anonymkode: c13c1...4d3

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Synes vikaren er pysete og kunne fint selv ryddet bort ting i eske/skap som ikke tilhørte jobben. Fint at du gjør det. 

Er tilfeller hvor andre ansatte reagerer eller reagerer på vegne av vedkommende som er borte i lengre tid om de synes det er ugreit at utenforstående skal tafse på de private tingene så imo bør en "sjef" ta den ryddesjauen for husfreden.

Anonymkode: 008a6...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jobber på et lite kommunalt bygg, en kollega har fått kreft og er sykemeldt til over sommeren, vikar klagde til leder som sitter på kommune huset at kontoret var uoversiktlig og at det var mye rot. Leder ringte meg og sa hun kommer en dag neste uke og at jeg må hjelpe og rydde bort de personlige tingene til min kollega. Og at kollegaen min blir informert om dette neste uke. Snakket med kollegaen min i dag, har jobbet sammen i over 20år og er som venner og nevnte at jeg hadde fått spørsmål om å bli med å rydde. Kollagen ringte meg for å snakke om noe annet. Kollegaen ba meg om å fjerne noen ting i dag og sette i skapet, som julepynt, kopp, ol. Vikar mente jeg ikke burde sagt noe til kollegaen min men jeg føler at jeg hadde satt pris på å få mer en times forvarsel om noe sånt.. hadde dere sagt noe? 

Anonymkode: fb364...061

Absolutt

Anonymkode: 80936...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...