AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #1 Skrevet 19. januar 2024 Jeg har mottatt et inkassokrav hvor de påstår at jeg ikke har gjort opp for meg med et fullt beløp i august, september, oktober og november. Til tross for påstandene deres om at det ble gjort om noen betalinger, kommer inkassokravet overraskende på meg, da jeg selv ikke har mottatt noen betalingsoppfordringer tidligere. Kravet er også lite informativt angående hva det gjelder, og mangler derfor oversikt. Jeg har forsøkt å få klarhet i saken ved å kontakte selskapet, men de har ikke kunnet gi meg en tydelig oversikt over hva disse betalingene omfatter. Jeg mener det har oppstått en feil fra deres side, men de benekter dette. Kravet er nå bestridt, og til tross for min kontakt med selskapet, har de fortsatt ikke kunnet presentere en oversikt som gir meg som kunde (tidligere kunde) tilstrekkelig informasjon. Mine uenigheter med kravet begrunnes som følger: Manglende mottak av betalingsoppfordringer, på tross av deres påstand om at de har blitt sendt. Fravær av en tydelig oversikt, til tross for mine henvendelser til selskapet, som hittil ikke har klart å presentere en slik oversikt. Hvor jeg kan klage videre og kreve at saken avvises? Det gjelder mobilabonnement Anonymkode: 4f711...b6d
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #2 Skrevet 19. januar 2024 Er du uenig i inkassokrav så klager du først skriftlig til inkassoselskapet. Anonymkode: 214f6...1b1 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #3 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du uenig i inkassokrav så klager du først skriftlig til inkassoselskapet. Anonymkode: 214f6...1b1 Hvis jeg ikke kommer frem noe vei med inkassoselskapet som vanligvis en ikke gjør!? Anonymkode: 4f711...b6d
Fighter83 Skrevet 19. januar 2024 #4 Skrevet 19. januar 2024 (endret) Send klage kun skriftlig via mail! Endret 19. januar 2024 av Fighter83
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #5 Skrevet 19. januar 2024 Kontakt inkassoselskapet. Det er de som har anvaret for saken din nå. Skriftlig. Anonymkode: f14bf...cc5 1
Baktus2024 Skrevet 19. januar 2024 #6 Skrevet 19. januar 2024 kontakt inkasso be om å få oversendt hovedkravet ta deretter kontakt med de som har kravet ..fastholder de kravet så kontakt inkasso igjen og be om ordningsplan, betalingsplan , det er veldig viktig..
Bålkaffe Skrevet 19. januar 2024 #7 Skrevet 19. januar 2024 Baktus skrev (7 minutter siden): kontakt inkasso be om å få oversendt hovedkravet ta deretter kontakt med de som har kravet ..fastholder de kravet så kontakt inkasso igjen og be om ordningsplan, betalingsplan , det er veldig viktig.. TS skriver at inkassoselskapet ikke klarer å gi henne detaljer om saken? 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #8 Skrevet 19. januar 2024 Hvilket inkassoselskap er det snakk om? Anonymkode: 73ef7...0d8
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #9 Skrevet 19. januar 2024 6 minutter siden, Bålkaffe said: TS skriver at inkassoselskapet ikke klarer å gi henne detaljer om saken? Om de ikke klarer å oversende originalkravet, eller fortelle hvor det kommer fra, så kan man klage på dette når man har fått skriftlig svar om det fra inkassoselskapet. Deretter kan man gå videre med saken. Anonymkode: 214f6...1b1
alabaster Skrevet 19. januar 2024 #10 Skrevet 19. januar 2024 Bare gi skriftlig beskjed til inkassoselskapet om at du bestrider kravet. Da er det i mot god inkassoskikk å forfølge det videre uten å behandle saken i forliksrådet først. Du kan forholde deg passiv og se om de gidder å klage saken inn for forliksrådet.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #11 Skrevet 19. januar 2024 Hvis du ikke får svar fra inkassoselskapet, kan du prøve å kontakte kreditor. Inkassoselskapet kan ikke gå videre med saken dersom du tvister på kravet, så klag skriftlig for å ha det dokumentert. Hvis kreditor/ inkassoselskapet vil gå videre med kravet, må de sende en forliksklage og dermed framlegge dokumentasjon for kravet og legge fram relevante dokumenter i saken i forliksrådet (viktig at du svarer på tilsvarsbrev fra forliksrådet at du er uenig i kravet). Anonymkode: 09da5...41a
Sirah Skrevet 19. januar 2024 #12 Skrevet 19. januar 2024 Her ser det ut som om du kan få hjelp, har bare kikket helt kjapt. http://www.finkn.no/Fagomraader/Inkasso
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #13 Skrevet 19. januar 2024 Dersom du har betalt kan du bare kaste brevet. Ikke ditt problem. Anonymkode: 01a43...3d2
Gjest ti10 Skrevet 19. januar 2024 #14 Skrevet 19. januar 2024 Hvis ikke inkassoselskapet kan gi deg opprinnelig faktura, kan det godt være svindel. Men en annen ting, du vet vel hvor du har hatt mobilabonnement? Ta kontakt med dem, ev. sjekk min side hos dem, der står fakturaene dine. Sammenlign så med det som har gått ut av bankkontoen din, så ser du om det stemmer at du ikke har betalt alt eller ikke. Dette er enklere enn å begynne å bestride et krav som kanskje ikke engang er reelt.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #15 Skrevet 19. januar 2024 Du har misforstått. Betalingsoppfordring er en varsel som kommer i ettertid av inkasso og som varsler om rettslig skritt. Det du evt mangler er en inkassovarsel. Uansett, om du bestrider kravet til inkassoselskapet med begrunnelsen av kravet er uklart og kan vise til faktiske betalinger samt at de ikke kan bevise at de har sendt inkassovarsel lurer jeg litt på hva det er du lurer på? Saken står i bero så lenge du bestrider og kan se ikke vise til dokumentasjon så må den trekkes 🤷🏼♀️ Anonymkode: ded5b...9f7
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #16 Skrevet 19. januar 2024 Dette minner om en tråd opprettet for noen dager siden, der og forsvant TS etter kort tid.. Anonymkode: 73ef7...0d8 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #17 Skrevet 19. januar 2024 Dette. Fikk masse svar, men forduftet… Anonymkode: 73ef7...0d8 1
sommerfugl154 Skrevet 19. januar 2024 #18 Skrevet 19. januar 2024 Jeg opplevde en gang å få «inkassokrav» fra noen som utga seg for å være et annet inkassoselskap. Bare svindel. Jeg avdekket det ved å ta kontakt med selskapet direkte via opplysninger direkte fra nettsiden deres og ikke via brevet jeg hadde fått av svindlerne.. Viste seg at det ikke var noe krav Kan dette være noe lignende da? 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #19 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dersom du har betalt kan du bare kaste brevet. Ikke ditt problem. Anonymkode: 01a43...3d2 Dette er en veldig, veldig, VELDIG dum taktikk. Anonymkode: 73ef7...0d8 2
Baktus2024 Skrevet 19. januar 2024 #20 Skrevet 19. januar 2024 Bålkaffe skrev (44 minutter siden): TS skriver at inkassoselskapet ikke klarer å gi henne detaljer om saken? Det må de jo, de må jo ha en sak for kravet..de er jo ikke en fakturafabrikk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå