AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #1 Skrevet 19. januar 2024 Ser det selges regntøy hvor det står at det har en børstet innside, virker som det er regntøy beregnet for sommer, altså ikke vinterregndress eller annet med for inni. Men hva er hensikten? Varmer det noe? Er det mer behagelig å ha på? Man vil jo ikke ha det enda klammere om sommeren og om vår/høst/vinter er det jo uansett for kaldt med regntøy uten foring. Noen som vet eller har erfaring med dette? Ser blant annet at reflex hos barnas hus selger det. Anonymkode: 79a35...d2f
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #2 Skrevet 19. januar 2024 Det er litt varmere, ja. Jeg har foret regntøy til høst og tidlig vår, vanlig regntøy når det er varmere i været. Det er jo ikke et must å ha, man kan kle de med et underlag under vanlig regntøy også, men jeg er veldig fornøyd med det på de litt kaldere dagene. Har ikke opplevd at de blir mer klamme av det. Anonymkode: 6b70d...99b
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #3 Skrevet 19. januar 2024 Mye lunere og behagelig med børstet enn glatt innside. Anonymkode: 048e3...ec0 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #4 Skrevet 19. januar 2024 Mer behagelig å ha på. Anonymkode: f0a9e...6de
Rosa Dartle Skrevet 19. januar 2024 #6 Skrevet 19. januar 2024 Det er litt lunere på kalde høstdager, og blir ikke så klamt.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #7 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Mye lunere og behagelig med børstet enn glatt innside. Anonymkode: 048e3...ec0 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mer behagelig å ha på. Anonymkode: f0a9e...6de tussi680 skrev (7 minutter siden): Det blir litt varmere ja. Takk for svar, men kan det brukes om sommeren eller blir det for varmt? Tenker jeg bare kjøper et, så dersom det blir for varmt om sommeren tar jeg det uten og heller kler på barnet mer under når det ikke er varmt😊 Anonymkode: 79a35...d2f
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #8 Skrevet 19. januar 2024 Rosa Dartle skrev (6 minutter siden): Det er litt lunere på kalde høstdager, og blir ikke så klamt. Er det egnet til sommeren også? Anonymkode: 79a35...d2f
Rosa Dartle Skrevet 19. januar 2024 #9 Skrevet 19. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er det egnet til sommeren også? Anonymkode: 79a35...d2f Nei, da synes jeg det blir for varmt (bor på Østlandet). Men da er det også sjeldent det blir brukt. Vi har derimot hatt mye sørpe og litt kjølige dager med en del regn både høst, vår og sommer. Tidligere år har jeg kjøpt tynnere regntøy som nesten ikke blir brukt. De siste par årene har vi gått for allværsjakke og allværsbukse i stedet som uansett blir mye brukt. Har en tynn allværsbukse fra Reima som jeg er veldig fornøyd med, har holdt seg tørr og aldri blitt hull. Har kjøpt regntøy med børstet innside fra Reima, men det har dessverre blitt ganske fort hull på det i motsetning til det vi tidligere har brukt fra Kattnakken. Så nå ser jeg etter et annet merke. Endret 19. januar 2024 av Rosa Dartle
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #10 Skrevet 19. januar 2024 Rosa Dartle skrev (22 minutter siden): Nei, da synes jeg det blir for varmt (bor på Østlandet). Men da er det også sjeldent det blir brukt. Vi har derimot hatt mye sørpe og litt kjølige dager med en del regn både høst, vår og sommer. Tidligere år har jeg kjøpt tynnere regntøy som nesten ikke blir brukt. De siste par årene har vi gått for allværsjakke og allværsbukse i stedet som uansett blir mye brukt. Har en tynn allværsbukse fra Reima som jeg er veldig fornøyd med, har holdt seg tørr og aldri blitt hull. Har kjøpt regntøy med børstet innside fra Reima, men det har dessverre blitt ganske fort hull på det i motsetning til det vi tidligere har brukt fra Kattnakken. Så nå ser jeg etter et annet merke. Når du skriver allværsjakke og bukse, er det det samme som skalltøy? Jeg har sett at regntøy finnes i både myk tynn kvalitet og tykkere og stivere,sistnevnte blir det nok sjeldnere hull i, men til de minste velger jeg det myke og tynne/lette for økt komfort og bevegelighet. Må sikkert kjøpe det tykkere etterhvert som barnet blir mer aktivt. Anonymkode: 79a35...d2f
Rosa Dartle Skrevet 19. januar 2024 #11 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når du skriver allværsjakke og bukse, er det det samme som skalltøy? Jeg har sett at regntøy finnes i både myk tynn kvalitet og tykkere og stivere,sistnevnte blir det nok sjeldnere hull i, men til de minste velger jeg det myke og tynne/lette for økt komfort og bevegelighet. Må sikkert kjøpe det tykkere etterhvert som barnet blir mer aktivt. Anonymkode: 79a35...d2f Nei, skalltøy bruker vi ikke. Tror det er denne vi har pleid å bruke. https://www.dressmykid.no/products/reima-kaura-allvarsbukse-til-barn-navy
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #12 Skrevet 19. januar 2024 Rosa Dartle skrev (22 minutter siden): Nei, skalltøy bruker vi ikke. Tror det er denne vi har pleid å bruke. https://www.dressmykid.no/products/reima-kaura-allvarsbukse-til-barn-navy Takk for tips! Så den er vanntett altså? Er den foret? Det ser ut som et skall plagg da, men den er kanskje mykere? Anonymkode: 79a35...d2f
Rosa Dartle Skrevet 19. januar 2024 #13 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for tips! Så den er vanntett altså? Er den foret? Det ser ut som et skall plagg da, men den er kanskje mykere? Anonymkode: 79a35...d2f Den er ikke foret, jeg opplever den som svært vanntett og den gir god bevegelsesfrihet i tillegg til at den er tynn. Vi har i alle fall kjøpt den år etter år, men slikt er sikkert smak og behag 😊 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå