Gå til innhold

SSRI-fontex, redd for å begynne på det!

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja man skal heller prøve å endre livsstilen fra man tyr til medisiner. Men etter min og veldig mange andres erfaringer er bivirkningene fra SSRI, sovemedisiner osv heftige. Ikke undervurder hva de gjør med kjemien i hjernen. Tror du diabetesmedsiner endrer kjemien i hjernen? Nei. Der har du svaret. 

Anonymkode: e67e6...a85

Du snakker som om  du en ekspert i emnet. Til TS, snakk med dem som har stor greie på medisinen, Ikk tilfeldige her på KG. En liten historie. En venninne av  meg gikk til en psykiater som fikk en depresjon. Endte med at han skrev ut en anti.deprressiva til seg selv, og det var det som fikk han ut av depresjonen. 

Anonymkode: 44be8...afd

Skrevet

SSRI skal man være redd for. Du kan risikere livsvarig skade på følelsesregisteret og seksuell funksjon. Alle snakker om bivirkninger som noe som går over, men risiko for permanente skader, snakkes det lite om her til lands.  

Anonymkode: cf6d3...00c

Skrevet
Aanonym1 skrev (På 19.1.2024 den 12.01):

Jeg har fått antidepressiva hos legen for å prøve om det kan hjelpe på depresjon / ocd. Men jeg er livredd for å begynne. Lest så mye bivirkninger hos andre. Er livredd for å bli verre, eller bli gal / psykose! Eller få mani. Jeg har lenge tenkt at jeg har bipolar, men har ikke fått sjekket det. Har gått til psykolog i mange år tidligere men fikk bare diagnosen angst og depresjon, men jeg tror det er noe mer. Humøret mitt svinger hver dag, kan være glad i 1 time og neste time hater jeg alt. Kan vel ikke bruke ssri om jeg har det? 

Hvis jeg begynner på antidepressiva, og får disse bivirkningene, forsvinner de med en gang om jeg stopper da? Vil høre aldre sine erfaringer. Jeg snakker uansett med legen om det først 

kan en få så sterke bivirkninger at en blir lagt inn? 

er det noen her som har positive erfaringer med fontex? 

Du krisemaksimerer og klarer ikke tenke rasjonelt! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

SSRI skal man være redd for. Du kan risikere livsvarig skade på følelsesregisteret og seksuell funksjon. Alle snakker om bivirkninger som noe som går over, men risiko for permanente skader, snakkes det lite om her til lands.  

Det er forskjell på anti-psykotika og anti-depressiva. Fontex er av de mildere anti-depressivaene med få rapporter om alvorlige bivirkninger. Fontex har heller ikke den bivirkningen som en del anti-depressiver har, at du kan gå opp litt  vekt.

• Liker 1
Skrevet
Grüner skrev (6 timer siden):

Det er forskjell på anti-psykotika og anti-depressiva. Fontex er av de mildere anti-depressivaene med få rapporter om alvorlige bivirkninger. Fontex har heller ikke den bivirkningen som en del anti-depressiver har, at du kan gå opp litt  vekt.

SSRI er SSRI, og ikke trygt for fem øre. Greit å ofre noen pasienter, der alt annet er prøvd, men problemet er alle som skriver det ut som lykkepiller mot moderat depresjon, utbrenthet etc. Det er så billig og lettvint. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

SSRI er SSRI, og ikke trygt for fem øre. Greit å ofre noen pasienter, der alt annet er prøvd, men problemet er alle som skriver det ut som lykkepiller mot moderat depresjon, utbrenthet etc. Det er så billig og lettvint. 

Mange har faktisk god effekt av anti-depressiva, og slik som ts beskriver sine symptomer, bør nok hun teste ut anti-depressiva i tillegg til psykiatrisk hjelp, men jeg er enig i at fastlegen ikke bare kan gi folk anti-depressiva uten at de får noen psyk.oppfølging i tillegg. Ved milde tilstander er det heller ikke nødvendig med anti-dep

• Liker 1
Skrevet

Dere som er så skeptiske til SSRI og hva som potensielt kan skje av bivirkninger, alternativet til SSRI er for mange helt jævlig, og det er ikke potensielt. Ulempe nytte er hele tiden en avveining, og den skal gjøres av pasientens lege. SSRI redder liv, så slutt å være så bastant. 

Jeg takker gud for SSRI hver eneste dag, og er villig til å ta mange bivirkninger for å slippe å ha det slik som jeg hadde det.

Anonymkode: bb30e...75d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...