AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #1 Skrevet 19. januar 2024 Lang historie kort, jeg må vekk fra min nåværende arbeidsgiver og plass (100% fast) pga arbeidsforhold. Har fått tilbud om å være tilkalling ett annet sted, og det er jeg veldig glad for. Det er mulighet for fast på sikt, men det kan de selvsagt ikke love. Jeg er forespeilet å kunne få 4-5 vakter i uka minst, men det er selvsagt etter behov, sykdom osv. Kort varsel er stikkordet, og kontrakten min sier "0% stilling" Men vi har ett barn som begynner i bhg til høsten. Far har fast 100% stilling han trives i, men jeg stresser om jeg må takke nei til vakter om ungen er for syk og må være hjemme fra bhg og far da "mister" sine dager fordi jeg ikke har fast stilling og er ansett som "hjemmeværende". Jeg tar jo på meg vakter på svært kort varsel. Samme problemstilling om han skulle gå tom for omsorgsdager etter de 10 første omsorgsdagene. Noen som vet, har tips, råd eller erfaringer som kan deles? 😅 Anonymkode: 728e0...9d2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #2 Skrevet 19. januar 2024 Du har rett på å bruke omsorgsdager også som tilkallingsvikar, på lik linje som du selv kan bruke egenmld. Anonymkode: 8b7f2...631 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #3 Skrevet 19. januar 2024 Far har sine dager uavhengig av hva du driver med. Du har også rett på omsorgsdager hvis ungen blir syk på dager du er satt opp på vakt (om ungen våkner med feber en morgen du skal jobbe feks). Men om ungen har omgangssyke og du får tilbud om vakt i morgen, må du såklart takke nei til den om ikke far kan være hjemme Anonymkode: 26bff...277 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå