Gå til innhold

Magesjau av julekaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på kaffebesøk i går å fikk servert alle de sju slaga med småkaker. De var hjemmebakte å de ble tatt fra kakebokser fra kjøkkenbenken . Vertinnen spiste ikke av dem, men jeg var sulten å spiste flere sorter.

I går kveld fikk jeg vondt i magen og har løpt på toalettet i hele natt. Det pågår enda, er hjemme fra jobb da jeg ikke når toalettet hvis trangen kommer.

Jeg har ikke kastet opp eller er kvalm.

Nå lurer jeg på om det kan være julekakene jeg ble dårlig av. Det var tørre småkaker, de som inneholdt mandler hadde litt gammel smak å man kunne kjenne at baksten var fra i fjor.

Hva tror dere?

Anonymkode: 594af...328

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo veldig mye sukker og hvetemel. Jeg får løs mage av for mye sukker og mel. Spesielt om jeg spiser det på tom mage. Kaffe er også lakserende. 

Anonymkode: ac771...82f

Skrevet

Ikke så rart, de kakene er vel fra i fjor.....

Anonymkode: 51aee...2fb

Skrevet

Allergi, forspiselse eller rett og slett tilfeldighet, noe annet som satte igang en reaksjon i fordøyelsessystemet ditt. Så veldig gammel smak kan de ikke ha hatt hvis du fortsatte å spise. Hvem lager julebakst i januar?

Anonymkode: 15a5c...e82

Skrevet

Kan det va vært noe fett/smult/smør som har blitt harskt? Vanlige "tørre" julekaker pleier å holde lenge (jo tørrere jo lengre), de skal gjerne stå kaldt og tildekket. Hvis det er kaker som har vært inn og ut av kakeboksen i 4-5 uker så er det ikke rart om de begynner å bli harske og dårlige.

Det kan også være tilfeldig, hvis det er unger i hus for eks og de har bæsjebakterier som suser i lufta eller er på alt du tar på.

Anonymkode: f64b4...a2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...