Gå til innhold

1,5 måned ventetid på time hos tannlege når man har vondt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvordan vi, i ett av verdens rikeste land, har kommet dit at det å rotfylle en jeksel og sette fylling koster nesten 5 000 kroner, og attpåtil må man vente i over en måned på behandling når man har tannverk? Jeg gleder meg ikke akkurat til å gå med tannverk så lenge, og kunne ikke forestille meg så lang ventetid i de villeste drømmene. Hvordan klarer man seg egentlig denne lange tiden med tannverk?

Anonymkode: b79d1...095

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De aller fleste tannleger kan gi akutttime hvis man har vondt. 

Anonymkode: f8962...c26

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De aller fleste tannleger kan gi akutttime hvis man har vondt. 

Anonymkode: f8962...c26

De hadde faktisk ikke mulighet til å gi meg noe time før det. Bare hvis noen avbestilte timen de allerede hadde.

Skrevet

Kontakt tannlegehøyskolen. De ønsker reelle pasienter og koster bare en brøkdel.

Anonymkode: b53bf...1a2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg lurer på hvordan vi, i ett av verdens rikeste land, har kommet dit at det å rotfylle en jeksel og sette fylling koster nesten 5 000 kroner, og attpåtil må man vente i over en måned på behandling når man har tannverk? Jeg gleder meg ikke akkurat til å gå med tannverk så lenge, og kunne ikke forestille meg så lang ventetid i de villeste drømmene. Hvordan klarer man seg egentlig denne lange tiden med tannverk?

Da oppsøker man en annen tannlege.

Og prisen er helt riktig. Det er det det må koste for at tannlegen skal få dekket sine utgifter til utstyr, lokaler og assistent. Staten kunne gått inn og subsidiert slik de gjør med øvrig helsevesen, men enn så lenge er det ikke slik.

• Liker 3
Skrevet

Det finnes svært mange tannleger i dette landet. Er det akutt, og de ikke kan gi deg noe time raskere... Kan du ikke benytte deg av en annet tannlegesenter?? 

Anonymkode: b2ab4...3f7

• Liker 2
Skrevet

Er det ikke flere tannleger der du bor? Eller en kortere strekning unna?

Anonymkode: 9db62...9c1

• Liker 1
Skrevet

Hvis det har kommet så langt at det gjør vondt, er det alt for lenge siden du var til kontroll. Jevnlig sjekk gir ikke slike overraskelser.

Blir det for ille, kontakt tannlegevakta.

Anonymkode: 980c9...796

Skrevet

Er det ikke flere tannleger der du bor? Eller en kortere strekning unna?

Anonymkode: 9db62...9c1

Vi har bare to tannlegesentre her, og begge har fullt.

Skrevet

Hvis det har kommet så langt at det gjør vondt, er det alt for lenge siden du var til kontroll. Jevnlig sjekk gir ikke slike overraskelser.

Blir det for ille, kontakt tannlegevakta.

Det er en gammel plombe som har falt ut. Det hadde ikke hjulpet med den kontrollen jeg hadde for 10 måneder siden, da plomben var på plass.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kontakt tannlegehøyskolen. De ønsker reelle pasienter og koster bare en brøkdel.

Anonymkode: b53bf...1a2

Vi har ikke noe slik her. 

Skrevet

Alle tannleger har akutt timer på dagen, men det kan være at de allerede har blitt tatt, men da skal du få første akutt time som er ledig feks dagen etter. 

Ellers så kan du ringe til hvilken som helst tannlege for å bestille akutt time. Det er omtrent samme pris overalt for en rotfylling.

En del kommuner har også tannlegevakt, og de har som regel omtrent akutt timer, men de er ofte litt dyrere.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er en gammel plombe som har falt ut. Det hadde ikke hjulpet med den kontrollen jeg hadde for 10 måneder siden, da plomben var på plass.

Men hvis det gjør vondt, har det blitt utviklet karies, og det tar tid. Mistet selv en plombe for mer enn 2 år siden, fortsatt ingen karies. Ikke fikset fordi det er usikkert hva som bør gjøres. Sjekkes to ganger i året.

Skrevet

Du kan bestille tannlegetime i nærmeste by eller et sted innen kjøreavstand. Er det ingen andre tannleger i en radius på 3-4 timer hver vei?

Anonymkode: ec391...50b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...