Gå til innhold

Gulv eller matter som tåler brodder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ryggskade og er ikke så mobil, og bruker brodder hele vinteren. Dette gjør at jeg ofte må gå med brodder inn i yttergangen, får ikke av broddene ute. Skal skifte gulv i yttergangen nå. Finnes det et gulv eller matte som tåler brodder uten å bli ødelagt? 

Anonymkode: aa687...89a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våre terrakottafliser har ikke blitt ødelagte, men det blir veldig glatt å gå på disse med broddene.

Jeg anbefaler en tykk gummimatte/treningsmatte og en benk/stol like innenfor døren hvis du har plass til det.  Da trenger du bare gå ett til to skritt for å få tatt dem av.  Matten blir ødelagt, men det er enkelt å bytte den ut når den blir for stygg.

Anonymkode: ccd8c...5da

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

En skikkelig gulvmatte med gummiunderlag kan være en idé. Husk å vise omsorg for gulvbelegget i butikker også da

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Ha en stol rett innafor døra og noe stivt stoff eller ei gammal fillerye som du bretter dobbelt som du tråkker på til du får satt deg og tatt av brodder. Og så fjerner du bare den etterpå. Jeg gjør det og det funker fint det. 

Anonymkode: c08b6...5b6

• Liker 2
Skrevet
newman01 skrev (4 minutter siden):

En skikkelig gulvmatte med gummiunderlag kan være en idé. Husk å vise omsorg for gulvbelegget i butikker også da

Går ikke i butikker med brodder :) Eller andre steder, unntatt inn hjemme. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ha en stol rett innafor døra og noe stivt stoff eller ei gammal fillerye som du bretter dobbelt som du tråkker på til du får satt deg og tatt av brodder. Og så fjerner du bare den etterpå. Jeg gjør det og det funker fint det. 

Har ikke plass til stol i gangen, den er bitteliten. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg anbefaler en tykk gummimatte/treningsmatte og en benk/stol like innenfor døren hvis du har plass til det. 

Har ikke plass til stol, men kan prøve med en dobbel matte kanskje. 

Skrevet

Går ikke i butikker med brodder :) Eller andre steder, unntatt inn hjemme. 

Har ikke plass til stol i gangen, den er bitteliten. 

Da MÅ den være liten om det ikke går an å klemme inn en stol der. Den trenger da ikke stå der hele tiden, kan sette den der før du skal ut. Evt ha en matte på trapp utenfor døra og ta av hele skoene der og la dem være på skoene på skostativet. 

Skrevet

Det er jo ikke fjellbrodder eller stegjern du går med, så det vil nok være tilstrekkelig med en passe fast gulvmatte. Gummbelegg under vil sikre litt ekstra, samt at den sørger for at det ikke kommer fuktighet på gulvet. 

Haymat har mye fint

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker at en helt vanlig dørmatte vil fungere. Spesielt de av den typen som ligger rett innenfor døren på kjøpesentre. 

Du kan jo bare pakke den vekk når det ikke er broddeføre ute så kan du velge det gulvet du helst vil ha.

Vi har skifergulv og det tåler nok brodder.

Anonymkode: 41422...8be

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da MÅ den være liten om det ikke går an å klemme inn en stol der.

Ja :D pitteliten. Litt over 1,5 kvm, men så har jeg en kommode der, og setter jeg inn noe mer havner det foran døra. 

Skrevet

Vi har skifergulv og det tåler nok brodder.

Jeg har noen slags skiferfliser nå, og de tåler det ikke. Har kommet flere sprekker 😕 

Skrevet

Det finnes ikke gulv som tåler brodder. Selv fliser og stengulv får små merker som gjør at overflaten blir svekket.

Så hadde som flere sier kjøpt en dørmatte som kan fjernes om sommeren og byttes ut når den er slitt.

Anonymkode: 5b1fa...e11

• Nyttig 3
Skrevet

Tror ingenting kan borre seg gjennom sånne slags dørmatter: TRAMPA Dørmatte, natur - IKEA

Og de fås i mange slags former, farger, tekst osv. 

Anonymkode: 3ab01...9fe

Skrevet

Er det ikke engang plass til en klappstol som kan skyves inn langs kommoden for eksempel? 
Ellers fungerer matte med gummibelegg under godt hos oss. Matten byttes når den er slitt. 

Anonymkode: 57568...e54

Skrevet

Vi har en litt tykk yogamatte liggende der vi går med brodder/piggsko. 

Anonymkode: 7ac2c...ee0

• Liker 1
Skrevet

Vi kjøpte en matte på Biltema som egentlig er til bruk inni bilen for et år eller to siden, den dekker den ytterste delen av gangen for å ta den verste støyten av sand, skitt, snø etc, så vi ikke tar med så mye inn i resten av huset. Det ser ikke ut til at den har tatt særlig skade av brodder enda. Slitt blir den jo etter en stund så klart, men det er lettere å bytte den enn gulvet.

Anonymkode: f4a11...649

Skrevet

Hva med noen digre sandaler/ tøfler du kan ha utenpå skoene?

Anonymkode: 4db9b...947

• Liker 1
Skrevet

Jeg har bare brettet en håndduk dobbelt og lagt rett innenfor døra. Har skojern liggende der så det er lett å ta på/av😊

Anonymkode: 7188b...84c

Skrevet

Jeg er krykkende. Jeg har en stor gulvmatte på innsiden av døren, så tråkker jo først der. Så står jeg der og tar av meg skoene, som jeg setter til tørk/avrenning på gulvfiller jeg har lagt i flere lag. Setter også krykkene mine på dem.

Fliser og heller har jeg ikke hatt problemer med at får merker, men de kan være glatte. Leste en reportasje om folk som gikk i butikker med brodder, og at gulv ble ødelagt, og butikker byttet til sement, eller fliser for å unngå det senere. 

Det er ikke plass til noen stol i min gang heller. Kommer rett inn og det er dør på alle sider. 

Anonymkode: 83af1...481

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Tror ingenting kan borre seg gjennom sånne slags dørmatter: TRAMPA Dørmatte, natur - IKEA

Og de fås i mange slags former, farger, tekst osv. 

Anonymkode: 3ab01...9fe

De der er fæle. 🙈 Ikke å se på, men jeg har aldri vært borti en sånn matte som ikke røyter så det spres kokosfiber over hele huset. 

Anonymkode: 2f983...005

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...