Gå til innhold

Wegavoy, ozempic osv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen aldersgrense på disse?

Har en sønn på 17 som er overvektig. Er det mulig å bli satt på dette i såpass ung alder?

Anonymkode: 8bc37...0b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

IKKE putt sønnen din på ozempic. Han er bare 17, du trenger absolutt ikke å sette han på medisiner som gir negative påvirkninger for at han skal miste vekt. Sett han heller på en treningsplan hvor han kan gradvis miste vekt. Jeg gikk selv nesten hele livet mitt med overvekt, helt til jeg ble 15 år og bestemte meg for å miste vekt. piller, og andre usunne måter å miste vekt på påvirket meg bare negativt, og jeg fikk spiseforstyrrelser. Etterhvert når jeg ble 19 begynte jeg bare å trene + minske kaloriene ifølge vektplanen. Nå 2 år senere har jeg mistet 30 kg og er fortsatt aktiv. Sønnen din er ung, ikke gjør dette mot han, hjelp han heller med å trene. 

Anonymkode: c9e68...186

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Sønnen din må bare spise mindre og bevege seg mer. Har man mattekunnskaper på femteklasse-nivå, og er ærlig, fikser man vekta uten problemer. 

Med ett forbehold:

Uærlighet rammer ikke bare de uærlige selv, det rammer de ærlige også, fordi løgnene blir gjentatt og gjentatt så ofte at alle antar at de er sannheten, og ærlige folk tar det gjerne for gitt at andre er ærlige og skjønner ikke hensikten med å lyve om trivielle ting. Vektmestring er en av de trivielle tingene det blir aller mest løyet om. Forklaringen er "penger" og "sosial konformitet".

Ikke utsett sønnen din for flere helseproblemer. Han er snart voksen og må ta mer ansvar for seg selv nå.

Anonymkode: 32f91...9d9

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det noen aldersgrense på disse?

Har en sønn på 17 som er overvektig. Er det mulig å bli satt på dette i såpass ung alder?

Anonymkode: 8bc37...0b8

Han er 17 år og du synes det er mer fornuftig å sette han på medisiner, istedenfor å hjelpe han med en livsstilsendring? Hva med å heller få en pt til han?

Anonymkode: c74a9...648

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...