AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #1 Skrevet 19. januar 2024 Jeg dater en som er 55 år, jeg er selv 45. For min del er det perfekt, han er vant med livet, han har god erfaring, men lirer litt på dere som har datet med stor aldersforskjell, hvordan har det fungert i pensjonist tilværelsen Anonymkode: 24714...94c
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #2 Skrevet 19. januar 2024 I den alderen er det nok ok vil jeg si… Anonymkode: 0ea2e...484 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #3 Skrevet 19. januar 2024 Det største problemet med det er at han blir pensjonist 10 år før deg og trolig dør en god stund før deg. Anonymkode: bfc9b...67d 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #4 Skrevet 19. januar 2024 Det fungerte dårlig og jeg fraråder det. 70 er veldig mye eldre enn 60. Jeg opplevde at holdningene var fra generasjonen over meg, til tross for at han hevdet å stemme Rødt. Det var lite tiltak og mye godstol, og en døgnrytme som var helt forskjellig fra min siden han ikke hadde noe han måtte stå opp til. Anonymkode: 5ed03...713 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #5 Skrevet 19. januar 2024 Bedre med yngre mann siden kvinner lever lengst❤️ Anonymkode: 584b8...f52 3 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 19. januar 2024 #6 Skrevet 19. januar 2024 Min er 7 år eldre. Det i seg selv betyr lite da vi er veldig lik og samkjørt. Bekymrer meg mer for at kvinner lever lengst. Derfor er mer aldersforskjell skremmende for min del.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #7 Skrevet 19. januar 2024 Igjen blir det mye statistikk.. Naturlig nok når man svarer om noen man ikke kjenner. Men statistikk har lite å si på individnivå. Du må vurdere den du har foran deg. For det første er levealder i snitt lavere hos menn fordi de oftere utsettes for ulykker og selvmord i ung alder. Biologisk er det lite som tilsier at de lever kortere. Dessuten er de forplantningsdyktige livet ut. Det finnes 40-åringer som neppe kommer til å oppleve mange pensjonist-år. Det finnes 80 år gamle menn som går skirenn jevnlig. Dette gjelder egentlig begge kjønn. Jeg har møtt damer på min alder (50) som ser ut som de er 10 år eldre enn meg. En sjelden gabg møter jeg damer på min alder som er like aktive bpde npr det gjelder trening, sosialt liv og kulturarrangementer, så for meg må jeg litt ned i alder for å finne en match. Livsstil, helse og holdninger er det du må se etter. Vurder personen foran deg. Ikke se på statistikk og ikke hør på KG. Anonymkode: ea5fd...cdb 2
jabx Skrevet 19. januar 2024 #8 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): 70 er veldig mye eldre enn 60. Ikke nødvendigvis. 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #9 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg dater en som er 55 år, jeg er selv 45. For min del er det perfekt, han er vant med livet, han har god erfaring, men lirer litt på dere som har datet med stor aldersforskjell, hvordan har det fungert i pensjonist tilværelsen Anonymkode: 24714...94c Problemene dukker opp når han er pensjonist og har hele dagen fri, mens du må jobbe. Det er ikke sikkert han automatisk skjønner at han faktisk må bidra mest med husarbeid og diverse, slik at dere får like mye fritid. Dere er på forskjellige stadier i livet, rett og slett. Anonymkode: c6a10...b8f 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #10 Skrevet 19. januar 2024 jabx skrev (1 minutt siden): Ikke nødvendigvis. Det er det. 70 år er pensjonist, 60 år er enda 7 år minst til pensjonsalder. Anonymkode: c6a10...b8f 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #11 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Igjen blir det mye statistikk.. Naturlig nok når man svarer om noen man ikke kjenner. Men statistikk har lite å si på individnivå. Du må vurdere den du har foran deg. For det første er levealder i snitt lavere hos menn fordi de oftere utsettes for ulykker og selvmord i ung alder. Biologisk er det lite som tilsier at de lever kortere. Dessuten er de forplantningsdyktige livet ut. Det finnes 40-åringer som neppe kommer til å oppleve mange pensjonist-år. Det finnes 80 år gamle menn som går skirenn jevnlig. Dette gjelder egentlig begge kjønn. Jeg har møtt damer på min alder (50) som ser ut som de er 10 år eldre enn meg. En sjelden gabg møter jeg damer på min alder som er like aktive bpde npr det gjelder trening, sosialt liv og kulturarrangementer, så for meg må jeg litt ned i alder for å finne en match. Livsstil, helse og holdninger er det du må se etter. Vurder personen foran deg. Ikke se på statistikk og ikke hør på KG. Anonymkode: ea5fd...cdb De ser ikke eldre ut enn deg. Det er bare noe du innbiller deg. Anonymkode: c6a10...b8f 2 1
jabx Skrevet 19. januar 2024 #12 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er det. 70 år er pensjonist, 60 år er enda 7 år minst til pensjonsalder. Anonymkode: c6a10...b8f Men en 60-åring kan ha dårlig helse, og en 70-åring kan ha god helse. For eksempel. Individuelle forskjeller. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #13 Skrevet 19. januar 2024 Jeg (k) er sammen med en som er 13 år yngre enn meg. Feil retning der, med andre ord. Men vi elsker hverandre og det funker som bare det. Anonymkode: 5163c...7db 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #14 Skrevet 19. januar 2024 23 minutter siden, AnonymBruker said: De ser ikke eldre ut enn deg. Det er bare noe du innbiller deg. Anonymkode: c6a10...b8f Haha. Kan godt hende. 😅 Men når de sitter der smålubne, røykende, rynkete og blir andpusten bare av å gå opp et par trapper eller et par runder på dansegulvet så virker det ikke sånn. Jeg trener variert gjennom hele året, digger å gå lange turer og være sosialt aktiv og er stort sett blid. Jeg får mye oppmerksomhet fra yngre damer og ser ikke problemet. Anonymkode: ea5fd...cdb 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #15 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det fungerte dårlig og jeg fraråder det. 70 er veldig mye eldre enn 60. Jeg opplevde at holdningene var fra generasjonen over meg, til tross for at han hevdet å stemme Rødt. Anonymkode: 5ed03...713 Tenker du at det å stemme Rødt viser at man har «gode holdninger»? Anonymkode: ec699...2a6
imagineme Skrevet 19. januar 2024 #16 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er det. 70 år er pensjonist, 60 år er enda 7 år minst til pensjonsalder. Anonymkode: c6a10...b8f Fortsetter det slik det gjør fremover nå blir nok pensjonsalderen økt til 72. Folk i dag kan velge å jobbe frem til de er 70 dersom jobben/stillingen er tilrettelagt for det. Når han er 72 og du da er 62 så KAN du velge AFP og gå av da - da kan dere feire kjærligheten og resten av livet i solnedgangen ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #17 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Igjen blir det mye statistikk.. Naturlig nok når man svarer om noen man ikke kjenner. Men statistikk har lite å si på individnivå. Anonymkode: ea5fd...cdb For et rart utsagn. Statistikken er mer eller mindre gyldig for den gruppen den er gyldig for, det inkluderer alle individene. Anonymkode: ec699...2a6 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #18 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenker du at det å stemme Rødt viser at man har «gode holdninger»? Anonymkode: ec699...2a6 Det var en avsporing fra din side. Det ligger vanligvis noen progressive holdninger bak det å stemme Rødt, det må vi jo være enige om, uansett hva vi selv stemmer. Anonymkode: 0023a...398 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #19 Skrevet 19. januar 2024 Samboer er 9 år eldre. Barn nummer to på vei Anonymkode: fab3d...f13 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #20 Skrevet 19. januar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: For et rart utsagn. Statistikken er mer eller mindre gyldig for den gruppen den er gyldig for, det inkluderer alle individene. Anonymkode: ec699...2a6 Nei. Da forstår du ikke statistikk. Statistikk gjelder bare for studier av grupper som grupper. Skal du vurdere et menneske så må du forholde deg til fakta om det mennesket. Du kan ikke ta fram et statistikk og påstå at den beskriver meg. Jeg stemmer veldig lite med en gjennomsnittlig mann på min alder på nær sagt alle områder. Anonymkode: ea5fd...cdb 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå