Gå til innhold

Når vet vi at vi er kjærester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har datet en fyr i 4 mnd, ingen vet at vi dater. Men han har planlagt sammen med meg denne årets ferie og neste år🫣jeg er jo enig for jeg er veldig glad i han, men hvordan vet jeg hvordan vi skal definere oss? Skal jeg spørre han? Han er den første jeg har datet etter et 16 års forhold. Blir man bare kjærester? Eller skal man sammen finne en definisjon? Tror nok at det har noe med forventninger også, hvordan vi definerer oss

Anonymkode: 49bff...49f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at du må nesten ta praten med han eller vente til ferien faktisk er under skikkelig planlegging med at flyreisa er betalt osv. 

Opplevde selv å bli sammen med en fyr etter 4 mnd tid der vi planla å ta ferie osv sammen men når det kom til gjennomføring så ble det tydeligvis litt mer virkelig. Han dumpa meg rundt den tiden man måtte begynne å bestille billetter mm ellers kunne det blitt vel dyrt eller ikke være plasser å oppdrive. Blir liksom mye mer virkelig ang at man er i et forhold og hva man ser for seg ang varighet + at man skal jo vise seg sammen og introdusere hverandre osv for andre. Blir så mye mer virkelig å da faktisk gå for å bestille billetter enn å bare prate om det. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Du er nødt til å spørre.

Mange dater lenge, men regner det bare som en man "holder på med". 

Kjæreste er mer seriøst, så det må man bli enig om.

Hvor lang tid det tar å bli kjærester, varierer fra menneske til menneske, og de forskjellige relasjonene.

Anonymkode: afef4...bbf

Skrevet

Flere av mine kompiser har holdt på med damer i opptil ett år, helt uten å tenke at det er kjæresteemne. 

Dro forøvrig selv på ferie med mannen min før vi definerte oss som offisielle kjærester.

Anonymkode: afef4...bbf

• Liker 2
Skrevet

Dere er kjærester når dere er offisielle på sosiale medier 😂

Anonymkode: c7293...433

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dere er kjærester når dere er offisielle på sosiale medier 😂

Anonymkode: c7293...433

Oi så aldri da🤭🤭🤭har ikke engang bursdagen min på sosiale media

• Liker 1
Skrevet

Den mannen hadde jeg vært veldig forsiktig med!

Dere er godt voksne, dere har datet i fire måneder. Men ingen vet om dere enda. Og likevel planlegger han både årets og neste års ferie med deg. Det henger ikke på greip og lukter love bombing og luftslott og falske løfter lang vei.

Om denne mannen er seriøs med deg, og virkelig ønsker å planlegge fremtiden med deg, da er første steg å kunne vise verden at han er sammen med deg.

Jeg hadde to dater med en mann som hadde planlagt hele vårt felles liv sammen i detalj. Det hadde han planlagt før vi møttes, fikk jeg da høre på andre date...

Om denne mannen mener alvor, da tenker jeg at han heller ikke vil ha problemer med å åpent definere dere som kjærester. Tross alt har dere datet i fire måneder, da er det naturlig å etterhvert møte familie, selv om man venter med å introdusere ev. barn.

Men jeg stusser veldig på det at han ikke bare planlegger årets ferie, men også neste års ferie, uten at dere har definert dere som kjærester - det skurrer veldig i mine ører.

Mener han alvor, da vil han heller ikke ha noe problem med å gjøre forholdet offisielt...

Anonymkode: 78fed...4ef

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Den mannen hadde jeg vært veldig forsiktig med!

Dere er godt voksne, dere har datet i fire måneder. Men ingen vet om dere enda. Og likevel planlegger han både årets og neste års ferie med deg. Det henger ikke på greip og lukter love bombing og luftslott og falske løfter lang vei.

Om denne mannen er seriøs med deg, og virkelig ønsker å planlegge fremtiden med deg, da er første steg å kunne vise verden at han er sammen med deg.

Jeg hadde to dater med en mann som hadde planlagt hele vårt felles liv sammen i detalj. Det hadde han planlagt før vi møttes, fikk jeg da høre på andre date...

Om denne mannen mener alvor, da tenker jeg at han heller ikke vil ha problemer med å åpent definere dere som kjærester. Tross alt har dere datet i fire måneder, da er det naturlig å etterhvert møte familie, selv om man venter med å introdusere ev. barn.

Men jeg stusser veldig på det at han ikke bare planlegger årets ferie, men også neste års ferie, uten at dere har definert dere som kjærester - det skurrer veldig i mine ører.

Mener han alvor, da vil han heller ikke ha noe problem med å gjøre forholdet offisielt...

Anonymkode: 78fed...4ef

Takk for svar fra TS. Tenker litt som deg, men vi bor ikke i samme byer så for ingen av oss handler det så mye om å møte noen, men neste helg skal han møte barna mine, så har bedt han fortelle barna sine om meg, da viser han litt at han er like alvorlig som meg

Skrevet

Fri til han

Anonymkode: 82ab0...133

Skrevet

Dere er kjærester når han spør deg om du vil bli sammen

Anonymkode: 8d053...0d0

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar fra TS. Tenker litt som deg, men vi bor ikke i samme byer så for ingen av oss handler det så mye om å møte noen, men neste helg skal han møte barna mine, så har bedt han fortelle barna sine om meg, da viser han litt at han er like alvorlig som meg

Ikke la han møte barna dine før du vet at han ikke bare love bomber deg og future faker!!!!!!!

At han har fortalt sine barn om deg er minstekrav før du engang vurderer å la han møte dine.... Mye røde flagg her synes jeg...

Anonymkode: 3fa07...3ad

Skrevet

Kan du fortelle mer om nøyaktig hvordan han planlegger feriene forresten? Er det bare snakk eller er det faktisk planlegging av billetter og klar til å kjøpe disse nå for sommeren som kommer?

Anonymkode: 3fa07...3ad

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Kjæresten min ville vi skulle definere oss som kjærester andre uken. Han er dønn seriøs med meg og jeg det samme. Men vi har vært ekstremt åpen og pratet om alt fra dag én. 

Vi har forpliktet oss til hverandre. Og om du ønsker å ha det klart hva dere er ville jeg tatt det opp om det skaper usikkerhet i deg.

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Oi så aldri da🤭🤭🤭har ikke engang bursdagen min på sosiale media

Lurt, da blir du ikke eldre heller. 🤭

Anonymkode: 52f08...a72

Skrevet

Hvorfor ikke prate sammen? Vet jo ikke hva han tenker utenom å snakke med han, på KG får du ingen svar ihvertfall 

Anonymkode: 0b0ba...ab5

• Liker 2
Skrevet

Må man virkelig «definere seg som kjærester» altså? Det har vi aldri gjort! (Men har vært gift i 20 år, teller det?)

Jeg skjønner ikke dette «definere» greiene. Bare gå ut i fra at dere er kjærester, selvsagt er dere det! Der ville aldri falt meg inn å spørre om. La han treffe venner og familie og presenter ham som kjæresten din.

Anonymkode: 1d242...d38

• Nyttig 2
Skrevet

På tide å slutte å ha hemmelig forhold! 

Når dere skal bli kjent med hverandres barn så er det naturlig at du spør han om dere skal fortelle at dere er kjærester. Da må han svare om dere faktisk er kjærester. Dere kan evt definere dere som kjærester, men introdusere dere som venner til barna?

Skrevet
petterm skrev (8 timer siden):

På tide å slutte å ha hemmelig forhold! 

Når dere skal bli kjent med hverandres barn så er det naturlig at du spør han om dere skal fortelle at dere er kjærester. Da må han svare om dere faktisk er kjærester. Dere kan evt definere dere som kjærester, men introdusere dere som venner til barna?

herregud så komplisert ting har blitt.. jeg er single men definerer meg som godt gift.. altså det er på det nivået der snart. Hva med å bare tenke at dere er kjærester er ikke så farlig det sjø og bare ta det som at man er kjærester .. før i tiden var man kjærester fra start lissom og funka det ikke så slo man bare opp.. mer seriøst var det ikke. I dag gjør folk det så vanskelig å kalle seg kjæreste når det er jævla enkelt egentlig. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Etter å ha datet litt så diskuterte vi følelsene for hverandre, og han spurte om vi var ekslusive. Da var vi offisielt ett par. Selvsagt var den ganske innlysende før dette for alle som så oss sammen, men jeg ville ha spurt/diskutert om jeg var deg hvor dere står og hva dere føler for hverandre etc. 

Anonymkode: 478b9...7fe

Skrevet

Jeg tenker at for meg er vi kjærester når vi liker hverandre godt, holder hender, planlegger ting sammen som kjærester. Til og med i begynnelsen hvis vi liker hverandre og vil se fremover om hvordan det går. Da ser jeg oss som kjærester. Det  ville jeg sagt til ham at jeg gjør, og slik har jeg sagt det.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...