Gå til innhold

Fortelle om følelser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på 6. Date med en mann jeg virkelig liker og fått følelser for. Men er veldig redd han kun er ute etter sex.

Han som har tatt initiativ til alle datene,  sender mange mld iløpet av dagene. Mange av mld er i seksuell karakter, men får også søte morgen og natta meldinger å hvordan dagen har vært ,daglig. 

Jeg har spurt han hva han er ute etter, og fikk til svar at han håper det kan bli noe seriøst. 

Er det innenfor å fortelle at man kjenner på litt følelser og gi uttrykk for at man vil ta det litt mer med ro ? Eller kan dette virke avskrekkende så tidlig i forløpet? Jeg kjenner jeg er kvalm om dagene fordi jeg er så redd for å slippe han inn og risikere å bli såret. 

Anonymkode: dc9e3...1ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres ikke bra ut? Høres ut som du sliter med å forplikte deg.

Anonymkode: e659f...de6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette høres ikke bra ut? Høres ut som du sliter med å forplikte deg.

Ts her. Ja det stemmer nok at jeg sliter med det.

Skrevet

Snakk med en psykolog. 

Skrevet

Enkelt: si hva du føler for han. Enten blir du avvist eller så går det bra. Hvis han ikke vil noe seriøst så vil du aldri klare å lure han inn i noe uansett så å fortsette da er dumt.

jeg har gjort det samme. Falt pladask for mannen. Sa at jeg hadde fått følelser etter 3 mnd. Ble blankt avvist men har fortsatt kontakt etter flere år. Jeg endte i hekt og kommer aldri ut. Bedre å vite enn at du graver deg dypere inn i dette her.

Anonymkode: a8084...cae

• Liker 2
Skrevet

Bare go with the flow litt til..kjenn på gode følelser, men la det gå litt mer tid sånn at han og rekker å henge med. Du kan selvfølgelig si at du begynner å like han veldig godt eller noe annet «uskyldig», det er jo bare koselig. Men ikke hiv en sekk med følelser og «redd-for-å-bli-såra»-issues i fanget hans så snart. Det vil nok skremme han litt.

Anonymkode: 6c9a4...15f

• Liker 3
Skrevet

Hadde ikke sagt noe. Og synes svaret over her er det eneste riktige foreløpig. 

Ikke bli "svak" pga følelsene dine, nyt heller dagene og se hvor det ender. Ikke stress!! 

Anonymkode: acb11...61b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Skal på 6. date

[…]

Jeg kjenner jeg er kvalm om dagene fordi jeg er så redd for å slippe han inn og risikere å bli såret. 

Ahhh… for et herlig samfunn vi har skapt!

Der noe av det fineste som finnes er gjort til noe uhyggelig, og der det å få følelser for den man dater er grunnlag for frykt og kvalme.

Altså ikke avstandsforelskelse. Neida: Følelser for en du skal på date nr 6. med.

Frykt. Og kvalme.

Bare la dette synke inn litt.

Hva er det vi har gjort?

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ikke bli "svak" pga følelsene dine, nyt heller dagene og se hvor det ender. Ikke stress!! 

You can only win when your mind is stronger than your emotions 

Skrevet

Høres jo ut som om han er ute etter noe seriøst, hvis ikke hadde han vel ikke orka å kaste bort tiden på 6 dater? Han sier det jo også med ord. Litt seksuelle meldinger etterhvert hører kanskje med dating? Det har det isåfall gjort med de jeg har datet mange ganger. Absolutt innafor å snakke med ham om hvordan du føler det. Men synes du det hele går fort fort?

Anonymkode: 22b96...8fb

• Liker 1
Skrevet

TrollGladtrollnr241.webp?v=1675283358

Anonymkode: 06e1d...a42

Skrevet

Ikke vær stolt og sta. Si det som det er.

• Liker 2
Skrevet

Er i samme situasjon som deg, har vært på 6 dater, hadde sex på de to siste. Er nå redd for at dette bare blir et "fwb"-forhold, og driver å tolker signaler osv. Lurer på om jeg skal snakke med han om hva han ser for seg, samtidig så kan det jo hende han ikke VET det ennå, og tenk om han lyver for å fortsette å ha sex. Det HAR skjedd før det også.

Akkurat denne fasen er veldig vanskelig, man vil ikke spørre for tidlig i tilfelle man virker desperat, men samtidig er det viktig å ikke la det gå for langt, fordi man blir så veldig hektet og skuffet om det ikke blir som man håper. Og ja, man står i fare for å bli lurt også.

Problemet er at kvinner blir raskere knyttet til personen de har sex med, og det er sikkert individuelle forskjeller mellom kvinner her også. Jeg er en av de som knytter meg veldig raskt og sterkt hvis jeg føler at ting stemmer, så...

Og så har man de som sier at hvis man må lure så mye på dette, så er det ikke noe godt tegn... og andre igjen som sier at hvis mannen ikke tåler et sånt spørsmål etter en del dater, og blir skremt bort pga det, så er det ikke riktig uansett.

Anonymkode: 33fd9...4f7

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er i samme situasjon som deg, har vært på 6 dater, hadde sex på de to siste. Er nå redd for at dette bare blir et "fwb"-forhold, og driver å tolker signaler osv. Lurer på om jeg skal snakke med han om hva han ser for seg, samtidig så kan det jo hende han ikke VET det ennå, og tenk om han lyver for å fortsette å ha sex. Det HAR skjedd før det også.

Akkurat denne fasen er veldig vanskelig, man vil ikke spørre for tidlig i tilfelle man virker desperat, men samtidig er det viktig å ikke la det gå for langt, fordi man blir så veldig hektet og skuffet om det ikke blir som man håper. Og ja, man står i fare for å bli lurt også.

Problemet er at kvinner blir raskere knyttet til personen de har sex med, og det er sikkert individuelle forskjeller mellom kvinner her også. Jeg er en av de som knytter meg veldig raskt og sterkt hvis jeg føler at ting stemmer, så...

Og så har man de som sier at hvis man må lure så mye på dette, så er det ikke noe godt tegn... og andre igjen som sier at hvis mannen ikke tåler et sånt spørsmål etter en del dater, og blir skremt bort pga det, så er det ikke riktig uansett.

Anonymkode: 33fd9...4f7

"Godt" å høre at vi er flere. Ikke noe gøy situasjon dette nei. Jeg er også sånn som deg som blir raskt knyttet om kjemien stemmer. Håper det går rette veien for deg 🥰 

Kan gå seg vill i alle dating guidene og gode råd ja. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Bare go with the flow litt til..kjenn på gode følelser, men la det gå litt mer tid sånn at han og rekker å henge med. Du kan selvfølgelig si at du begynner å like han veldig godt eller noe annet «uskyldig», det er jo bare koselig. Men ikke hiv en sekk med følelser og «redd-for-å-bli-såra»-issues i fanget hans så snart. Det vil nok skremme han litt.

Anonymkode: 6c9a4...15f

Takk for godt råd😊Pleier å ta det meget forsiktig når det gjelder å dele masse følelser, men så ser jeg et par venniner av meg pøser på med følelser, og det pleier å bli noe(selv om det blir fort slutt også da)så begynner å lure på om jeg holder igjen for mye. Vanskelig.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for godt råd 🥰 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...