Gå til innhold

Les Miserables - konsertversjonen

Catzy

Anbefalte innlegg

Har billetter til Les Miserables-konserten i morgen. Varierende kritikker, men åååå, som jeg gleder meg. Det er min favorittmusikal. Jeg gråter over Eponine og Jean Valjean og studentene, ler av Thernadierene og gremmes over Javert - selv når jeg bare hører fullversjonen på cd.

Gleder meg!!!

Andre som liker eller ikke liker Les Miserables?

Har forsåvidt ikke lest boka. Jeg har begynt opptil flere ganger, men den er så utrolig tung å komme igang med.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JAAA!! :D

Griner av musikken jeg også!

Så den i Edinburg (tror jeg) på skoletur da jeg var ca 17, gjorde sterkt inntrykk,kjøpte selvsagt cden.Siden så jeg den i London ifjor med mannen min,gråt da også, men det var ikke det samme som første gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Spektrum fredag og så konsertversjonen. Etter 1. akt frøs jeg på ryggen og på slutten av 2. akt gråt jeg. Jeg bare ELSKER musikken til Les Miserables. Har selv originalversjonen på FRANSK, og den er det ingenting som slår.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på dere andre- er også en av dem som simpelten elsker Les Miserablè! Har sett musikalen i London to ganger, og har kjøpt konsertversjonen på DVD! Har dessverre ikke mulighet til å få meg oppsetningen i spektrum, noe som er forferdelig leit. Til dere som har sett den- hva synes dere om Carola?Personlig likte jeg ikke tanken, synes ikke hennes stemme passer til rollen, men nå har jo ikke jeg opplevd det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carola, ja... Hva skal jeg si... De fleste av de andre damene hadde bedre stemmer. Hun hadde et kostyme som ikke passet til de andres i det hele tatt. Hun så ut som en engel fra første stund. Få fabrikkjenter som gjør det. Hadde ingen store forventninger til henne som Fantine, og ble derfor ikke skuffa heller. Men lite imponert.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også i spektrum på fredag og så den.

Har tidligere sett musicalen på Det Norske teater. Synes musikken er helt utrolig fin.

Carola var OK - ferdig med det. Hennes stemme bar slett ikke sånn som de andre og begge barna hadde mer sjarm enn henne. Men heldigvis så var jo ikke hun den bærende hovedrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i spekrum på lørdag å så Les Miserable, syntes det var helt fabelaktig!!!

Carola hadde kanskje ikke stemme til å måle opp med andre, men det var nydelig! Hun sang med stor følelse som gikk rett i hjerteroten hos meg!

Satt i tårer mang en gang!

Hadde en STOOOR opplevelse i Spektrum forrige helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LES MIS!!!! JEg simpelthen elsker denne musikalen! Har selv vært med på oppføringer av den, har sett den i London, på Broadway, Broadway on tour, har konsertvideoen som snart er utsett, og har selvsagt det som er av CD'er. Og så den nå på premieren i Spektrum. Som dere skjønner, jeg liker denne veldig godt!

Carola var som andre har sagt helt grei, hun overbeviste ikke som musikal-sanger, men hun har jo en fin stemme og hun kan virkelig synge. Men jeg mener det trengs en spesiell stemme for å synge i musikal.

Ellers så synes jeg at Javert sang 'stars' helt utrolig bra. Valjean skuffet meg litt av en eller annen grunn. Hadde håpet på han som synger på videoen... :cry: Ellers så var Enjolras og Marius like søte og sjarmernde som de skal være... Og for ikke å snakke om barna! De overbeviste nok en gang meg. Skulle ønske jeg hadde en sånn stemme som dem...

Jeg gråt hver gang koret kom inn og 'one day more' er alltid like fantastisk. For ikke å snakke om den sangen hvor Valjean og Javert synger mot hverandre. Da har jeg gåsehud over hele kroppen...

*sukk* Vil se den igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Åh, jeg elsker den musikalen! Men har dessverre kun sett den på tv... men likevel! Er det noe jeg skal gjøre i dette livet, så er det å se den live!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤_Fairytale_¤

Den var kjempefin! Og hun jenta som sang på nynorsk, hun var jo så skjønn! Og han gutten som hadde en evne til å synge som jeg har aldri har hørt noen så små ha før! :oops: Var kjempebra! UTROLIG, UTROLIG bra! Så den i Spektrum.. Carola var ikke mye å skryte av i forhold til de andre, men en fin stemme - det har hun, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...