AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #1 Del Skrevet 18. januar 2024 Jeg var, for flere år siden, involvert i en fritidsaktivitet hvor jeg traff to andre damer, A og B. I forbindelse med denne aktiviteten var vi på flere turer sammen, og da jeg flyttet til en annen by for noen år siden, fortsatte vi å reise på noen sporadiske turer sammen, utenom aktiviteten, bare sosialt. Det var alltid A som organiserte og var den som tok kontakt og initiativ til dette. A har ikke så stort nettverk, og vårt vennskap og disse turene har nok vært viktigere for henne enn for meg og B. Jeg og B har hatt det veldig hyggelig på disse turene, men lite kontakt utenom det. Jeg må innrømme at jeg var forberedt på å la kontakten mellom meg og A (og dermed også B) dø ut da jeg flyttet, og har tatt lite kontakt etter det, men A er opplagt veldig motivert til å opprettholde vennskapet, og er egenhendig pådriver for dette. Mens A har mange gode egenskaper, er hun også ganske intens og mangler litt sosiale antenner. Det blir lett veldig mye om hennes liv og opplevelser, og lite plass til andres. Men - nå har B helt sluttet å svare A. Full ghosting. Jeg regner med at hun har, som meg, prøvd å la ting dø ut naturlig, uten at A har tatt hintet, og nå tatt det et skritt videre. A takler ikke dette, i det hele tatt, og bruker mye tid og energi på å komme opp med all slags konspiratoriske teorier om hvorfor (har B fått seg en kontrollerende kjæreste, har hun byttet telefonnummer, flyttet, fått jobb i PST, blitt truet og havnet på hemmelig adresse?) og sist jeg snakket med henne, sa hun at hun hadde sendt mellom 40 og 50 (!) meldinger etter at B sluttet å svare. Jeg har prøvd å si at B helt fint kunne ha tatt kontakt hvis hun ønsket dette, og at det er lurt å respektere Bs valg akkurat nå. Spørsmålet er - burde jeg sendt en melding til B, for å høre hva som skjer? Jeg kan jo absolutt forstå både at hun velger å avslutte kontakten med A, og hvorfor. Men jeg tror det hadde vært enklere for A å forholde seg til et definitivt avsluttet vennskap, enn sånn som det er nå. Samtidig har jeg ikke egentlig lyst til å blande meg, og syns B bør få lov til å være i fred, hvis det er det hun ønsker. Jeg har jo heller ikke egentlig hatt noe kontakt med B, utover praktisk angående turene, men tror nok det er enklere for henne å forklare ting for meg, enn for A. Anonymkode: 8320b...7fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #2 Del Skrevet 18. januar 2024 Bare si at du ikke orker høre mer om gnålet rundt B. Forstår vel ikke helt hvorfor du i det hele tatt har kontakt med A siden du har flyttet. Når du egentlig ikke har behov for kontakt med noen av de mer Anonymkode: 10558...c50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå