Gå til innhold

Hvor mye kan man selge en mariusgenser for? Voksen størrelse😊

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har flere hjemmestrikkede, grå mariusgensere, men de er aldri blitt brukt, og jeg har ingen å gi dem bort til, så jeg tenkte jeg skulle prøve å selge dem. 

Men hva tar man for slike gensere?

Anonymkode: db7e5...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva koster garnet? Man får ikke så mye betalt for arbeidet. Og jeg hadde aldri kjøpt en hjemmestrikket genser om jeg ikke visste at den som hadde strikket den var dyktig. Er ikke alltid like pent strikket, for å si det sånn😉

Anonymkode: d117e...7a9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12-1600,- i voksenstørrelse, men du må søke om lov til å selge, pga opphavsrett. 

Anonymkode: 50c51...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvilket garn som er brukt, eller hva det kostet. Den ene betalte jeg 600kr for, den andre var en gave😊

Det jeg vet, er at det er strikket med garn som ikke stikker/klør(🙈), og at dem som har strikket dem er veldig dyktige og flinke, de strikker til mange, ofte på oppdrag, men jeg har jo ingen beviser for det🙊

Irja skrev (1 minutt siden):

Er den helt ny? Ville ha startet på 1000,- og sett :)

De er ikke helt ny, den ene er fra i fjor, og den andre er vel ca 2 år. De er oppbevart i et skap, jeg har vært opptatt av at dem skulle være ordentlig behandlet/oppbevart. Ingen av dem er noen ganger brukt, kun prøvd på😊

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

12-1600,- i voksenstørrelse, men du må søke om lov til å selge, pga opphavsrett. 

Hva mener du? Må jeg spørre dem som strikket dem?🙈 Det er jo mine, en var gave og en har jeg kjøpt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Garnkostnad i originalt garn er mellom 700-1100 alt etter størrelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vet ikke hvilket garn som er brukt, eller hva det kostet. Den ene betalte jeg 600kr for, den andre var en gave😊

Det jeg vet, er at det er strikket med garn som ikke stikker/klør(🙈), og at dem som har strikket dem er veldig dyktige og flinke, de strikker til mange, ofte på oppdrag, men jeg har jo ingen beviser for det🙊

De er ikke helt ny, den ene er fra i fjor, og den andre er vel ca 2 år. De er oppbevart i et skap, jeg har vært opptatt av at dem skulle være ordentlig behandlet/oppbevart. Ingen av dem er noen ganger brukt, kun prøvd på😊

Hva mener du? Må jeg spørre dem som strikket dem?🙈 Det er jo mine, en var gave og en har jeg kjøpt😊

Du må søke om garantimerke hos marius of norway, google - så finner du ut hvordan du gjør det :) Det er gratis, og enkelt å få godkjenning :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må søke om garantimerke hos marius of norway, google - så finner du ut hvordan du gjør det :) Det er gratis, og enkelt å få godkjenning :)

Aldri hørt om🙈 Var inne på finn nå, bare for å se hva de ligger på der, og der ligger det mange! Prisen varierer veldig, fra 400kr til 1500kr. Mener du at alle dem har, eller skal, søke om dette? Tror du det blir gjort?🙈 Jeg spør fordi jeg ikke har peiling😅😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å søke om garantimerke gjelder vel når man selv strikker for salg. Her er det snakk om videresalg av brukte gensere som andre har strikket. Da trenger man ikke garantimerke 

Anonymkode: fda1f...fe7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker mye selv, så det er strengt tatt veldig like aktuelt å kjøpe. Men hva jeg hadde villet betale for en mariusgenser, kommer an på kvaliteten på strikkearbeidet samt hvilket garn som er brukt. Bare garnkostnaden for en genser i kvalitetsull kommer fort på 1000 kroner - men jeg ville jo ikke betalt det samme om genseren var strikket i akrylgarn.

Men dersom du ikke vet garntypen, må du i alle fall være ærlig på det når du selger. Du vet ikke om det er 100% ull heller, eller om det er blandingsgarn?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splittbinders skrev (1 time siden):

Jeg strikker mye selv, så det er strengt tatt veldig like aktuelt å kjøpe. Men hva jeg hadde villet betale for en mariusgenser, kommer an på kvaliteten på strikkearbeidet samt hvilket garn som er brukt. Bare garnkostnaden for en genser i kvalitetsull kommer fort på 1000 kroner - men jeg ville jo ikke betalt det samme om genseren var strikket i akrylgarn.

Men dersom du ikke vet garntypen, må du i alle fall være ærlig på det når du selger. Du vet ikke om det er 100% ull heller, eller om det er blandingsgarn?

Nei, jeg aner ikke. Jeg spurte jo ikke om det, og jeg har ingen peiling på garn selv, så jeg kan ikke vite🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt umulig å si når man ikke vet hvilket garn det er strikket i. Da ville jeg lagt meg veldig lavt, rundt 500 kr. 

Anonymkode: ae8a6...c87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...