AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #1 Skrevet 18. januar 2024 Kom med tips 😄 Jeg er 23 nå, så trenger ytterligere 90 år 🙂 Det er bare 2 stk som har passert 112 år i Norge; og det bare så vidt. Jeg skal KNUSE den rekorden 😤 Anonymkode: dc60c...02a 1 1
Perine Skrevet 18. januar 2024 #2 Skrevet 18. januar 2024 (endret) Da må du ikke få noen alvorlige sykdommer, og risikoen for det øker med alderen, samme hvor riktig du lever. Gode gener har mye å bety. Endret 18. januar 2024 av Øyne
Forumkonto Skrevet 18. januar 2024 #3 Skrevet 18. januar 2024 Moderat trening, lite stress, hold deg unna alkohol, spis sunt og ha gode folk rundt deg. Gå jevnlig til lege, sjekk at alt av verdier i blodet er on point, ta celleprøver og mammografi. Ikke røyk eller snus. Gjør du dette har du et godt utgangspunkt ☺️ 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #4 Skrevet 18. januar 2024 Tja.. ikke røyke/snuse/drikke alkohol/innta noen form for rusmidler, ikke ha en stillesittende jobb, tren jevnlig gjennom hele uken, mye fysisk aktivitet, sunt kosthold. Ellers: ikke bli syk, skaff gode gener, ikke bli utsatt for en ulykke, ikke bli utsatt for noe som gjør deg ufør slik at du ikke kan trene/være fysisk aktiv.. Anonymkode: 03ea8...00d
Proaktiv Skrevet 18. januar 2024 #5 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kom med tips 😄 Jeg er 23 nå, så trenger ytterligere 90 år 🙂 Det er bare 2 stk som har passert 112 år i Norge; og det bare så vidt. Jeg skal KNUSE den rekorden 😤 Anonymkode: dc60c...02a Finner du det ut må du ta patent over hele verden å selge løsningen for 100.000 til hvert menneske som er interessert. Du vil tjene MYE mer enn alle medisin produsentene i hele verden til sammen. Når du har jobbet med dette i 3 år og dekket det største markedet kan du gå på børs å selge aksjer for noen trillioner USD.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #6 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kom med tips 😄 Jeg er 23 nå, så trenger ytterligere 90 år 🙂 Det er bare 2 stk som har passert 112 år i Norge; og det bare så vidt. Jeg skal KNUSE den rekorden 😤 Anonymkode: dc60c...02a Er du kvinne så bør du ikke få egne barn. Vi vet med sikkerhet at graviditet og fødsel er en enorm risiko for død og varig skade - vi steriliserer feks rutinemessig kjæledyr vi er glade i for å sikre dem bedre livskvalitet. Er du mann kan du trolig unne deg egne unger, men du bør sikre deg en partner som tar det meste av stresset knyttet til dem. Er du en hetrofil kvinne bør du være singel eller i et særboerforhold. Er du mann bør du søke et forhold med en kvinne. Om du er ikke-heterofil kvinne kan du trolig unne deg et samboerforhold, jeg kjenner ikke til forskning som tilsier det er negativt for livskvaliteten din. Og så er det dette med trening, sint kosthold og en livsstil uten stress etc. Og du bør sikre deg en høyere utdannelse. Men unngå yrker det er knyttet tung risiko for selvmord til. Særlig bør du som kvinne unngå å bli lege. Ingeniør, feks er godt lønnet og sikkert. Det samme er finans, dog du må da lære deg stressmestring. Anonymkode: 72375...5b7 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #7 Skrevet 18. januar 2024 En stk paranøtt hver morgen Kombucha eller yoghurt naturell Ikke tv/skjerm mer enn 1 time hver dag AVstressing Anonymkode: df11e...0fb
Gregarious Skrevet 18. januar 2024 #8 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Er du kvinne så bør du ikke få egne barn. Vi vet med sikkerhet at graviditet og fødsel er en enorm risiko for død og varig skade - vi steriliserer feks rutinemessig kjæledyr vi er glade i for å sikre dem bedre livskvalitet. Er du mann kan du trolig unne deg egne unger, men du bør sikre deg en partner som tar det meste av stresset knyttet til dem. Anonymkode: 72375...5b7 Dette stemmer ikke, majoriteten av forskning viser at å få barn øker din forventede levealder. Nå er det sikkert ikke gunstig å få 6+ unger, men 2+- er sannsynligvis gunstig for livslengden. 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #9 Skrevet 19. januar 2024 Skaff deg masse gode venner! Og ha noe meningsfullt å drive med. Ensom alderdom og høy alder er ikke spesielt attraktivt. Anonymkode: 12b38...f88
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #10 Skrevet 19. januar 2024 Gregarious skrev (8 timer siden): Dette stemmer ikke, majoriteten av forskning viser at å få barn øker din forventede levealder. Nå er det sikkert ikke gunstig å få 6+ unger, men 2+- er sannsynligvis gunstig for livslengden. For kvinner er det gunstig å få barn i høy alder, sånn ca 40. Eller de kvinnene som får barn i høy alder lever oftere lenge, men det er trolig fordi du i utgangspunktet har gode feber. Og disse barna bør du få med en mann du slipper omsorgsarbeid for, dvs en jevngammel, samt en fyr som heier på og tåler at du er høyt utdanna og har en karriere. Anonymkode: ef2c9...370
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #11 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er du kvinne så bør du ikke få egne barn. Vi vet med sikkerhet at graviditet og fødsel er en enorm risiko for død og varig skade - vi steriliserer feks rutinemessig kjæledyr vi er glade i for å sikre dem bedre livskvalitet. Er du mann kan du trolig unne deg egne unger, men du bør sikre deg en partner som tar det meste av stresset knyttet til dem. Er du en hetrofil kvinne bør du være singel eller i et særboerforhold. Er du mann bør du søke et forhold med en kvinne. Om du er ikke-heterofil kvinne kan du trolig unne deg et samboerforhold, jeg kjenner ikke til forskning som tilsier det er negativt for livskvaliteten din. Anonymkode: 72375...5b7 At det å være gravid er en påkjenning for kroppen er jeg ikke uenig i. Men at det å være singel og barnløs for kvinner er den beste strategien for å leve lenge som kvinne er jeg skeptisk til. I dokumentaren «lev til du blir 100» på Netflix nevnes det av en av forskerene at det å ende opp på gamlehjem spiser år av forventet levealder. De gamlingene jeg kjenner som aldri har bodd på gamlehjem har hatt barn som har hjulpet dem. Anonymkode: 5ee14...db7
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #12 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg skal KNUSE den rekorden 😤 Anonymkode: dc60c...02a Siden det allerede er for sent å ønske seg gode gener, får du satset på en sunn livsstil og masse flaks. Anonymkode: 3be3e...7d9
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #13 Skrevet 19. januar 2024 Stenge deg inne, så du ikke havner i en ulykke Anonymkode: 3ecf1...391
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #14 Skrevet 19. januar 2024 Gregarious skrev (8 timer siden): Dette stemmer ikke, majoriteten av forskning viser at å få barn øker din forventede levealder. Nå er det sikkert ikke gunstig å få 6+ unger, men 2+- er sannsynligvis gunstig for livslengden. Tror ikke egentlig antallet barn spiller så stor rolle heller hvis man først har god helse. Hun her f.eks hadde 11 barn... https://gerontology.fandom.com/wiki/Antonia_da_Santa_Cruz Anonymkode: a84af...44b
Lillemy_87 Skrevet 19. januar 2024 #15 Skrevet 19. januar 2024 (endret) Bestemoren min ble 103 år. Hun hadde aldri vært syk, ikke en forkjølelse en gang. Aldri røyket, aldri drukket alkohol. Spiste relativt sunt. Bodde hjemme til hun gikk bort 🙂 Hun gikk turer hver dag og fjellturer om sommeren. Fikk 6 barn 🙂Så er mulig. Endret 19. januar 2024 av Lillemy_87
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #16 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): At det å være gravid er en påkjenning for kroppen er jeg ikke uenig i. Men at det å være singel og barnløs for kvinner er den beste strategien for å leve lenge som kvinne er jeg skeptisk til. I dokumentaren «lev til du blir 100» på Netflix nevnes det av en av forskerene at det å ende opp på gamlehjem spiser år av forventet levealder. De gamlingene jeg kjenner som aldri har bodd på gamlehjem har hatt barn som har hjulpet dem. Anonymkode: 5ee14...db7 Vi vet at ved graviditet går en betydelig mengde fosterceller over i blodet til mor. Ved NIPT test måler de mengden foster DNA i blodet til mor og hos meg i uke 9 var dette hele 8%. Fosterceller har man funnet igjen flere tiår senere i organer som hjernen og hjertet til mor. En hypotese er at fosterceller er med på å reparere skader hos mor og det er derfor mødre som får barn sent i livet lever lengre. Anonymkode: 5dadc...204
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #17 Skrevet 19. januar 2024 Regner med at du er kjent med Bryan? Anonymkode: 9bfd8...d57 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #18 Skrevet 19. januar 2024 https://protocol.bryanjohnson.com/ Anonymkode: 9bfd8...d57 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #19 Skrevet 19. januar 2024 Har du hatt en bra barndom? Traumer/overgrep etc kam gi følgesykdommer resten av livet.... men kan hjelpe med terapi! Så må du tenke jobb.. du trenger en jobb du kam bevege deg i, (gjerne frisk luft).men ikke få overbelastning på rygg/armer og skuldre). Mange får ryggskader etterhvert. Jobben må ikke være stressende at det kan gi infarkt senere, eller dårlig helse. Samtidig må du tjene så bra at du ikke bekymrer deg for økonomien. Så lykke til 😆 Anonymkode: fd43d...7be
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #20 Skrevet 19. januar 2024 Ikke be om mer enn du vil ha! Du risikerer å bli innelåst i en kropp som ikke fungerer og som påfører deg 20 år med miserabelt liv i en institusjon. Hvorfor ikke bruke tida på å leve mens du lever istedenfor å øve deg på en langsom død? Anonymkode: 6bd9d...35a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå