AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #1 Skrevet 18. januar 2024 Er vikar i barnehage, hilser og møter foreldre når jeg møter og leverer. Vært det i ca. 3 4 uker. Prøver å fortelle foreldre hva vi har gjort osv. Men de er ikke interessert. De bare tar kidden og går. Føler foreldre bruker barnehagen som dumpingsted Anonymkode: 4d71e...8c7 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #2 Skrevet 18. januar 2024 Det er jo i bunn og grunn et oppholdssted... Anonymkode: ff78e...a12 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #3 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo i bunn og grunn et oppholdssted... Anonymkode: ff78e...a12 Bare så foreldre har fri? Anonymkode: 4d71e...8c7
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #4 Skrevet 18. januar 2024 Jupp. At vi i det hele tatt gidder å kommunisere det gode pedagogiske arbeidet vi gjør til foreldrene er beyond me. Så lenge unga har vært ute og fått servert fisk er foreldrene fornøyde. Da slipper de selv. Selvfølgelig er det satt på spissen, men jammen er det akkurat sånn det føles innimellom. Anonymkode: b218e...c64 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #5 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bare så foreldre har fri? Anonymkode: 4d71e...8c7 Om du ikke har jobb kan du jo spare de pengene... Anonymkode: ff78e...a12 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #6 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om du ikke har jobb kan du jo spare de pengene... Anonymkode: ff78e...a12 Jeg?? Er foreldre som er de slemme her. Driter i barna sine. Skjønner ikke hvorfor folk gidder å produsere avkom Anonymkode: 4d71e...8c7 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #7 Skrevet 18. januar 2024 Vi har barnet i barnehagen for sosialt samspill, læring og vennskap. Det er et pedagogisk sted for oss. Vi har hatt anledning til å ha kortere dager; og ville ikke hatt barna hjemme på fulltid uansett. De har lært enormt mye i barnehagen; og utvikler seg på en måte de aldri ville gjort hjemme. Jeg syns de ansatte i vår barnehage er fantastiske, og syns det er hyggelig når de faktisk har gjort masse i barnehagen, lært noe nytt og deler med oss. Anonymkode: 07ecc...cad 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #8 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er vikar i barnehage, hilser og møter foreldre når jeg møter og leverer. Vært det i ca. 3 4 uker. Prøver å fortelle foreldre hva vi har gjort osv. Men de er ikke interessert. De bare tar kidden og går. Føler foreldre bruker barnehagen som dumpingsted Anonymkode: 4d71e...8c7 Det er sikkert flere som gjør det, men kan kun snakke for egen del. Da jeg hadde barna mine i barnehagen, så brukte vi MyKid. Der sto det informasjon hver dag om hva de hadde gjort og oversikt over mye og bilder som ble lagt ut. Passet alltid å slå av en liten prat med de voksne ved henting uansett, men etter en arbeidsdag så må jeg innrømme at å stå der å prate ikke var det jeg likte mest. På ettermiddagen er det godt å komme seg hjem. Anonymkode: c61e5...d9a 1
Gjest Lykkedykker Skrevet 18. januar 2024 #9 Skrevet 18. januar 2024 Nå er jeg autist da, men alle situasjoner hvor jeg har så lite samhandling som mulig med et annet menneske er alfa omega for meg. Så de dagene jeg får levert/hentet uten å snakke med noen ansatte anser jeg som en vinn.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #10 Skrevet 18. januar 2024 Lykkedykker skrev (2 minutter siden): Nå er jeg autist da, men alle situasjoner hvor jeg har så lite samhandling som mulig med et annet menneske er alfa omega for meg. Så de dagene jeg får levert/hentet uten å snakke med noen ansatte anser jeg som en vinn. Da må du skjerpe deg bare. Er utrolig frekt.. for lett å å skylle på Autisme Anonymkode: 4d71e...8c7 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #11 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi har barnet i barnehagen for sosialt samspill, læring og vennskap. Det er et pedagogisk sted for oss. Vi har hatt anledning til å ha kortere dager; og ville ikke hatt barna hjemme på fulltid uansett. De har lært enormt mye i barnehagen; og utvikler seg på en måte de aldri ville gjort hjemme. Jeg syns de ansatte i vår barnehage er fantastiske, og syns det er hyggelig når de faktisk har gjort masse i barnehagen, lært noe nytt og deler med oss. Anonymkode: 07ecc...cad Hvordan klarte vi oss før i tiden egentlig? Gikk aldri i barnehage jeg. Kun litt på 6 års klubb, så var det rett på skolen. Anonymkode: c61e5...d9a 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #12 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har barnet i barnehagen for sosialt samspill, læring og vennskap. Det er et pedagogisk sted for oss. Vi har hatt anledning til å ha kortere dager; og ville ikke hatt barna hjemme på fulltid uansett. De har lært enormt mye i barnehagen; og utvikler seg på en måte de aldri ville gjort hjemme. Jeg syns de ansatte i vår barnehage er fantastiske, og syns det er hyggelig når de faktisk har gjort masse i barnehagen, lært noe nytt og deler med oss. Anonymkode: 07ecc...cad Dette! Vi merker at de ansatte er pedagogisk kompetente, engasjerte, emosjonelt til stede og bryr seg om barna. De skaper gode dager og gode opplevelser for barna mine. De sørger for trygghet og forutsigbarhet samtidig som de har gode planer, ideer og gjennomfører opplegg som gir god læring for barn. Og de lytter til barna og bruker sunn fornuft, noe som resulterer i at de en dag "bare" har drevet med ulike leker barna vil, slappet av og lat humla suse litt. Det er kjempe gøy å høre hva barna har gjort i barnehagen😄 Jeg får ikke skrytt nok av de ansatte i barnehagen her❤️❤️❤️❤️❤️ Anonymkode: 06185...3cc 1
Gjest Lykkedykker Skrevet 18. januar 2024 #13 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da må du skjerpe deg bare. Er utrolig frekt.. for lett å å skylle på Autisme Anonymkode: 4d71e...8c7 Har ikke tid til å bry meg om de ansattes følelser.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #14 Skrevet 18. januar 2024 Ja og Nei Barnehagen er et sted der barn utvikler seg selv og gjør seg forbrede på skolegang og utenfor mor og fars sitt hjem. Har jobbet I barnehagen 3 år. Noen er mer pratsome enn andre. Mange foreldre stresser litt med å komme deg fort hjem, men da er det greit å forklare enkelt vi har hatt en fin dag og kost oss. Hade.. Anonymkode: b917f...083
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #15 Skrevet 18. januar 2024 Tja ja det er jo for at jeg skal få jobbet og noen må passe barnet. Men jeg er veldig interessert i hva hun har gjort iløpet av dagen og er alltid glad når en ansatt har tid til å snakke litt ved levering. Men ofte har de ikke så god tid og jeg føler alltid på at jeg ikke må være til bry når de har andre barn å ta seg av så forsøker å ikke dra ut samtalen eller stille for mange spørsmål. Anonymkode: 5913f...e0e
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #16 Skrevet 18. januar 2024 Jeg ønsker veldig informasjon når jeg henter. Dessverre er ikke vår barnehage så god på sånt. Vi får lite info om hvordan barnet har hatt det i barnehagen. Jeg ser ikke på barnehagen som kun oppbevaring, men som en lærings og sosialiseringsarena. Anonymkode: 4ec83...978 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #17 Skrevet 18. januar 2024 Det stemmer ikke her. Jeg har til og med vært i møte med styrer og pedledern for å «klage» på at jeg syns det var for lite info om hva barnet drev med om dagene, da hun jo er for liten til å fortelle selv. Jeg setter stor pris på all info og prøver å gjøre utrykk for det når ansatt forteller. Men jeg har ikke alltid tid til å være der så lenge ved henting. Anonymkode: 5d6f8...752
emilie123 Skrevet 18. januar 2024 #18 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvordan klarte vi oss før i tiden egentlig? Gikk aldri i barnehage jeg. Kun litt på 6 års klubb, så var det rett på skolen. Anonymkode: c61e5...d9a Da var mor hjemme med barna og det var mange barn hjemme å leke med. Samfunnet forandrer seg. 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #19 Skrevet 18. januar 2024 emilie123 skrev (1 minutt siden): Da var mor hjemme med barna og det var mange barn hjemme å leke med. Samfunnet forandrer seg. Mange mødre som jobbet da også og mange av mine venner gikk også i barnehage. Men barnehagen var da ment for at barna skulle ha et sted å være mens foreldre var på jobb. Det var ikke like stort fokus på pedagogikk og læring slik som nå. Var også park husker jeg, hvor barna kun for det meste lekte ute. Anonymkode: c61e5...d9a
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #20 Skrevet 18. januar 2024 Mens jeg spør hver dag om hva de har gjort og om det har skjedd noe og hva de har lekt, men må omtrent dra det ut av de ansatte. Føler meg veldig til bry hver eneste gang jeg er innom. Men ungen trives, og jeg må jo på jobb.. Ungen er i barnehagen hovedsakelig fordi jeg må på jobb. Når det er sagt så er det en læringsarena jeg tror han har veldig godt av, vi prøvde å være hjemme ekstra lenge, men hans sosiale behov var vanskelig for meg alene å dekke, og corona hadde stengt de få sosiale tilbudene som fantes. Men det er ikke voldsomt viktig for meg at barnehagen har temauker om Hamsund eller Grieg eller Munch (for ja de har hatt alle tre), for min del kunne det godt være mummitrollet, Albert Åberg, og Gruffalo. Anonymkode: 0023b...e7a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå